Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dat verschilt toch gewoon? Zo vind ik The Opposites, Rudimental en Chase & Status zaadnamen. Agnes Obel vind ik wel echt goed, en Ellie Goulding en Skrillex zal ik ook wel gaan bekijken. Iedere bezoeker denkt hier anders over natuurlijk.

ach, hij zegt wel naar zijn mening, dus valt niet mee in discussie te gaan. had wel de bandjes Imagine Dragons en Bastille uit beste gedaan en Agnes Obel inderdaad ook uit slechtste

Ja, het is mijn 1ste keer dat ik een festival doe met vele intl. namen :) ik zoek dus een beetje de goeie live acts. (= feestje)

Ik ben wel fan van Bastille en heb ze ondertussen ook al een drietal keer gezien (op minder dan een jaar). Maar ik vrees echt voor pure routine op Werchter. Wéér krak dezelfde setlist, wéér het publiek in tijdens Flaws,... Het wordt een karikatuur :/

Ik ben wel fan van Bastille en heb ze ondertussen ook al een drietal keer gezien (op minder dan een jaar). Maar ik vrees echt voor pure routine op Werchter. Wéér krak dezelfde setlist, wéér het publiek in tijdens Flaws,… Het wordt een karikatuur :/

Ik zag ze op TV (Pinkpop), en ik vond het nog al eentonig. En mij iets te veel van die "meisjes" die daar staan te janken en te schreeuwen. Al moet ik zeggen, de bekende nummers zijn wel gewoon goed om te doen !

Ik baal zelf het hardste dat Paolo Nutini tegelijk met Crystal Fighters staat
icon_sad.gif

En gelijk na Foster the People, doei doei Foster The People

Dat verschilt toch gewoon? Zo vind ik The Opposites, Rudimental en Chase & Status zaadnamen. Agnes Obel vind ik wel echt goed, en Ellie Goulding en Skrillex zal ik ook wel gaan bekijken. Iedere bezoeker denkt hier anders over natuurlijk.

²

Wat je hier neerschrijft is zelfs meer objectiviteit dan smaak natuurlijk. Het is gewoon een feit dat Agnes Obel kwalitatiever is dan The Opposites bv.. Maar er zijn wel heel wat luisterbeurten meer nodig om Agnes (of Midlake, of Eels, of Lykke Li...) goed te vinden. Maar Jessefeyaerts geeft achteraf aan vooral geïnteresseerd te zijn in feestjes, dan ben je idd bij Agnes Obel of Eels of Midlake aan het slechte adres.

Toch: een goed optreden moet zeker niet noodzakelijk een goed feestje zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

²

Wat je hier neerschrijft is zelfs meer objectiviteit dan smaak natuurlijk. Het is gewoon een feit dat Agnes Obel kwalitatiever is dan The Opposites bv.. Maar er zijn wel heel wat luisterbeurten meer nodig om Agnes (of Midlake, of Eels, of Lykke Li…) goed te vinden. Maar Jessefeyaerts geeft achteraf aan vooral geïnteresseerd te zijn in feestjes, dan ben je idd bij Agnes Obel of Eels of Midlake aan het slechte adres.

Toch: een goed optreden moet zeker niet noodzakelijk een goed feestje zijn.

niet helemaal mee eens. Wat bepaalt of iets kwaliteit is? Iets is moeilijk te spelen? Is het populair? beide lijkt mij. Iets kan heel moeilijk zijn om te spelen, maar het klinkt nergens naar: is het dan kwaliteit? Iets is makkelijk te spelen, en klinkt heel fijn: is dat dan kwaliteit? Je moet iets vaker luisteren voor je het goed vindt: is dat kwaliteit of is dat juist slechter? Voor mij bestaat kwaliteit in de muziek niet. Je vindt iets goed of je vindt het niet goed, meer niet.

Waar ik het wel mee eens ben: een goed optreden is niet noodzakelijk een feestje.

Ik ben het met neontiger eens. Waarom zouden The Opposites kwalitatief minder zijn dan Agnes Obel? Misschien heb je daar zo je mening over, maar met feiten komen lijkt me erg knap. Dus is het je mening, subjectief dus en niet objectief.

En een goed optreden hoeft (gelukkig) zeker geen feestje te zijn. Ik vind The Opposites bijvoorbeeld best wel tof hoor, maar dat is ook zo'n beetje het enige 'feestje' wat ik leuk vind. Ik ga naar optredens voor de muziek en het optreden. Een feestje of niet kan me over het algemeen gestolen worden. Major Lazer schijnt een feestje te zijn, maar daar wil ik echt niet dood gevonden worden (sorry voor de liefhebbers ;)). Bruce Springsteen vind ik persoonlijk de tofste act die ik gezien heb en dat wil ik geen feestje noemen.

Ikzelf kan niet zo goed begrijpen waarom je naar een optreden gaat voor een feestje, maar zat mensen doen dat dus het zal wel iets zijn wat aanspreekt. Maar als je het mij vraagt kan je dan beter naar een dance-festival gaan dan naar een rock-festival. Ik wil dus ook zeer tegenspreken dat goede live-act = feestje. Onzin! Andersom is het trouwens ook niet waar

Anyway ik zag op de livestream van Pinkpop dit jaar Twenty One Pilots en dat zag er ook wel uit als een feestje, dus dat is wellicht een leuke toevoeging voor je, Jesse. Ook Dropkick Murphys zou onder die noemer kunnen vallen denk ik.

Ikzelf kan niet zo goed begrijpen waarom je naar een optreden gaat voor een feestje, maar zat mensen doen dat dus het zal wel iets zijn wat aanspreekt. Maar als je het mij vraagt kan je dan beter naar een dance-festival gaan dan naar een rock-festival. Ik wil dus ook zeer tegenspreken dat goede live-act = feestje. Onzin! Andersom is het trouwens ook niet waar

Dus omdat ik na een dag bandjes kijken zin heb in een feestje bij Skrillex of Stromae moet ik maar gelijk naar Tomorrowland gaan? Dat vind ik dan weer onzin. De dag afsluiten met een danceact vind ik gewoon fijn. En ik zal ook zeker bij The Subs gaan kijken, puur omdat ik weet dat die er een geweldig feest van maken. Daarnaast vind ik het ook een redelijk ouderwetse opmerking dat Rock Werchter alleen een rock-festival is, kijk eens naar de lineup van de laatste 10 jaar en je ziet genoeg electronische namen. Een goede live-act kan ook zeker een feestje zijn, beste voorbeeld daarvan vind ik Dropkick Murphys. Die gasten spelen geweldig, maar maken er ook echt een feest van. Een goede live-act is niet automatisch een feestje inderdaad, maar er zijn genoeg uitzonderingen. Maar dat heeft echt alleen met de muziek te maken.

Haha Gloeilamp, jij komt toch niet alleen voor het feestje naar Werchter zoals je zelf al zegt. Bovendien was dat slechts mijn mening hé.

Een goede live act kan zeker een feestje zijn, ik zei alleen dat het niet waar is dat een goede live act gelijk is aan een feestje. Het is niet mijn ding, maar ik heb vorig jaar Nick Cave & The Bad Seeds op Lowlands gezien... dat was zeker wel een erg goede live act maar absoluut geen feestje, daar is het gewoon de muziek niet naar.

Haha Gloeilamp, jij komt toch niet alleen voor het feestje naar Werchter zoals je zelf al zegt. Bovendien was dat slechts mijn mening hé.

Een goede live act kan zeker een feestje zijn, ik zei alleen dat het niet waar is dat een goede live act gelijk is aan een feestje. Het is niet mijn ding, maar ik heb vorig jaar Nick Cave & The Bad Seeds op Lowlands gezien… dat was zeker wel een erg goede live act maar absoluut geen feestje, daar is het gewoon de muziek niet naar.

Aha dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik. Nick Cave is inderdaad een compleet ander verhaal, dat ligt gewoon aan de muziek zoals jij ook al aangeeft.

Zullen we gewoon voor eens en altijd de discussie: "bij muziek maak je geen onderscheid in kwaliteit" uit de weg ruimen want iedereen weet diep vanbinnen natuurlijk dat dit WEL zo is.

beste optredens zullen worden gegeven door Biffy Clyro, Twenty One Pilots en Oscar & the wolf. Als je echt puur voor het feestje gaat zijn chase & status en Major Lazer wel een aanrader.

Zullen we gewoon voor eens en altijd de discussie: “bij muziek maak je geen onderscheid in kwaliteit” uit de weg ruimen want iedereen weet diep vanbinnen natuurlijk dat dit WEL zo is.

Het is uiteindelijk maar wat je onder kwaliteit verstaat. Iets dat moeilijk is om te spelen kun je kwaliteit vinden. Veel dingen schrijven die makkelijk zijn om te spelen, maar wel steeds een hit worden kun je ook als kwaliteit vinden. en zo zijn en nog tal van mogelijkheden. Daarom vind ik dat zeggen dat is beter is dan iets anders eigenlijk onzin, je kan wel zeggen dat je iets leuker vindt.

beste optredens zullen worden gegeven door Biffy Clyro, Twenty One Pilots en Oscar & the wolf. Als je echt puur voor het feestje gaat zijn chase & status en Major Lazer wel een aanrader.

Schrijf jij toevallig voor 3voor12?

Ik had niet moeten zeggen dat k enkel om een feestje ga, ik hou gewoon van Live muziek! Aangezien er veel verschil aan acts is (& ik er amper 5km vanaf woon) ga ik er naar toe en niet naar 1 of ander dancefestival met 10 000 marginalen :)

Jarne heeft een glazen bol. Maar ik ben een gloeilamp, dus ik zal ook mijn voorspelling met jullie delen. Beste optredens komen van: Pearl Jam, Damon Albarn, Moderat, Interpol en Stromae.

Users who are viewing this thread