Rock Werchter 2025

Je kan even goed het omgekeerde zeggen. 10 jaar geleden stond Pukkelpop qua programmering niet op dit niveau. Helpt ook wel dat de hype en geliefde bands van het moment niet meer bestaan uit Rudimental, Major Lazer en Bastille. Maar uit Chappel Roan, Billie Eilish en Fred Again of Stormzy.
Of het Topidee van PKP om the national in 2019 2 avonden te laten afsluiten met de 2 de avond muziek die de bezoekers gekozen hebben

• Leuk
Waarderingen: festibob
Het nieuwe album van Sam Fender. Zo'n 48 minuten 32 seconden zei Spotify. Mooi, dacht ik, kort maar krachtig. Een recensie gaf 4 sterren, ik was wel benieuwd.
Over zijn vorige werk had ik al eens geschreven: wat een middle of the road muziek, lijkt me heerlijk om 17:00 op de wei als achtergrond deuntjes voor tijdens de siësta op de wei.
Goed. Het nieuwe album dus. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Na negen nummers dacht ik: ah, dat zal het einde zijn. Helaas kwamen er nog twee nummers. Hoewel het uiteindelijk allemaal één lange brei van middle of the road muziek is, waarbij het me heerlijk lijkt om om 17:00 op de wei, met dit als achtergrond muziek, lekker weg te dommelen.
Dat noemen we een self fulfilling prophecy.

Dat noemen we een self fulfilling prophecy.
Gewone leuke muziek. Ik begrijp ook wel dat het allemaal clean overkomt, het schuurt of wringt niet.
Ik heb het optreden laatste keer gemist en mijn boomers overtuigden me dat ik iets gemist had dus deze keer hebben we een date met clean Sam.

De ironie van sociale media is dat de luidste stemmen erop meestal niet bepaald de meest sociale zijn. Ik heb de laatste jaren vooral met Facebook het gevoel dat het een roepschuur geworden is waar mensen ongegeneerd hun gal spuwen op alles en iedereen dat niet in hun straatje past.

Ook zie je bij veel van die comments dat die roepers geen enkel idee hebben van wat er leeft in de festivalwereld door te zitten roepen achter namen als Rammstein, Metallica of eender welke van de vijf andere grote gitaarbands die ze kennen en die momenteel niet touren.
Dat is mijn grootste bron van ergernis: roepers die het gewoon niet opvolgen en totaal onrealistische zaken poneren. Als festival ben je altijd afhankelijk van wie tourt en wanneer. Als het teveel gevraagd is om dit minimaal wat in de gaten te houden, zwijg dan toch gewoon denk ik dan. Dit geldt eigenlijk voor alles. Als je geen kennis van zaken hebt, discussieer er dan ook niet over.

Dat is mijn grootste bron van ergernis: roepers die het gewoon niet opvolgen en totaal onrealistische zaken poneren. Als festival ben je altijd afhankelijk van wie tourt en wanneer. Als het teveel gevraagd is om dit minimaal wat in de gaten te houden, zwijg dan toch gewoon denk ik dan. Dit geldt eigenlijk voor alles. Als je geen kennis van zaken hebt, discussieer er dan ook niet over.
and this is why I’ve said throughout show me a better lineup this year. Personally (and this is of course my opinion) for the varied genre there isn’t a better one overall.

No festival is like Glastonbury and Coachella (and even they’re struggling those days) where they can announce a massive standalone act.

and this is why I’ve said throughout show me a better lineup this year. Personally (and this is of course my opinion) for the varied genre there isn’t a better one overall.

No festival is like Glastonbury and Coachella (and even they’re struggling those days) where they can announce a massive standalone act.
Er is veel verschil in grote festivals:
- sommige festivals beginnen pas om 17h aan hun programma zoals Innmusic festival of Cabaret Vert festival of Rock en SeIne terwijl je om 13h al op Rock Werchter terecht kunt.
- een goede vergelijkingsbasis zouden voor mij zijn POHEDA FESTIVAL (Slowakije), OPEN'er festival in Polen (22 acts), MAD COOL Festival in Madrid en READING EN LEADS FESTIVAL (UK) en ROCK EN SEINE FESTIVAL.
- Benieuwd welke van die festivals de beste line-up zal hebben als je ROCK WERCHTER met die vijf anderen vergelijkt op basis van de huidige line-up.

Ik denk dat het bij velen ook niet alleen draait om de zwakke headliners van zaterdag en zondag maar dat het de zwakke undercard is met als kers op de taart, de themadag. Ik hoop vooral dat het een accident de parcours is.
Wat een mooi idee zou zijn voor zaterdag is in deze volgorde Muse - Jack White - Sam Fender te zetten en dan Raye sub voor Olivia Rodrigo. Olivia Rodrigo headliner, maar alles onder haar op de main weg en opnieuw boeken. Olivia Rodrigo - Raye - Manic Street Preachers - Dead Kennedys- The Wombats - pommelien thijs.
Mijn cv is onderweg naar Live Nation trouwens.

I think that for many it is not just about the weak headliners of Saturday and Sunday but that it is the weak undercard with the theme day as the icing on the cake. I especially hope that it is an accident de parcours.
What would be a nice idea for Saturday is in this order Muse - Jack White - Sam Fender and then Raye sub for Olivia Rodrigo. Olivia Rodrigo headliner, but everything under her on the main road and rebook. Olivia Rodrigo - Raye - Manic Street Preachers - Dead Kennedys- The Wombats - pommelien thijs.
My resume is on its way to Live Nation btw.
But again that’s taste isn’t it. Sunday is far from a weak undercard Noah and Gracie are really big acts. Now Saturday needs something extra and with 10 still to go I’m sure that’ll appear (well 9 and Franz Ferdinand)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread