Enige weken geleden gaf ik hier aan dat ik alsnog naar Graspop ging. Ter vervanging van mijn vader als vrijwilliger en om te zorgen dat ma alsnog kon. Een aantal heftige weken achter de rug want inmiddels is mijn overleden en is de dienst een week geleden geweest. We hebben besloten om toch naar Graspop te gaan samen. Om hem te eren maar ook om het/zijn leven te vieren met muziek en de vele bekenden die daar zijn. Dus het bier bij de bar mainstage linksvoor zal met een lach en een traan geserveerd gaan worden. En de traan zal ook bij diverse optredens tevoorschijn komen. Met name Alter Bridge omdat Myles Kennedy tweemaal te horen is geweest tijdens de dienst.
En dan staat opeens Graspop om minder dan een week op de planning. Een raar besef maar ook heel fijn om hier naartoe te kunnen leven en naar uit te kijken. Laatste dagen lekker aan het puzzelen geweest en kom tot deze mooie planning. Ik deel deze daarom ook graag met jullie!
Dikgedrukt zijn mijn must sees, toch nog best wat!
Donderdag
- Distant. Opstarten bij deze Rotterdamse trots!
- Slay Squad. Ben wel een beetje een sucker voor deze mix van gangster rap en metal
- Ankor
- //werken//
- Wolves in the Throne Room (slot)
- Septicflesh. Geweldige band en live altijd geweldig.
- Megadeth. Toch een stukje om Dave uit te zwaaien.
- Cult of Luna
- //werken//
Vrijdag
- Vower. Mooie ontdekking!
- Thornhill. Met dan aan Loek is deze moderne hardcore/metalcore op mijn radar gekomen
- Quicksand (slot)
- TX2/Drowning Pool. Niet echt een voorkeur, de tweede wel een stuk toffer maar al eens gezien.
- Letlive.
- Oranssi Pazuzu. Op Soulcrusher vorig jaar weggeblazen door deze band.
- Harakiri for the Sky. Samen met The Gathering de band waar ik het meest blij van ben dat ik ze kan meepakken. Intense emoties verpakt in prachtige post black.
- //werken//
- Alter Bridge. Zie hierboven
- Leprous (slot). Altijd goed.
- Ik verwacht dan lekker naar bed maar als er nog energie is wat meepakken van Knocked Loose (ben toch wel benieuwd nu), CoF (beetje klaar met de band) en Volbeat (ook al wel veel gezien inmiddels).
Zaterdag (al met al een topdag eigenlijk)
- //werken//
- P.O.D. Geweldige live band, dat nieuwe album blijf ik erg sterk vinden.
- Rivers of Nihil (start).
- Ellende. Machtige vervanger!
- Sepultura. Ook hier weer even gedag zeggen van een instituur.
- Loathe
- Three Days Grace
- Ice Nine Kills. Hele fijne combi van bands op de main dit.
- Corrosion of Conformity (slot)
- Uncle Acid
- Moonspell
- Architects (slot)
- Avatar. Verrast door de kwaliteit van de nieuwe cd, heel veel zin in!
- Bring me the Horizon. Weggeblazen door de vorige show, kom maar door met deze.
Zondag
- Killus. Ontdekking!
- Evergrey
- //werken//
- Kanonenfieber (slot).
- The Gathering. Belangrijkste set van het hele weekend.
- Black Label Society.
- Solstafir.
- Venom. Wordt iets bijzonders met al die gastartiesten.
- //werken//