Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Zou dat al ooit gebeurd zijn? Een Glastonbury headliner de week ervoor die subt op RW de week erna?
Bijna nooit. In 2008 had je wel eens een editie met The Verve, Jay-Z en Kings Of Leon, stonden toen alledrie Glasto te headlinen, maar op RW gewoon in telkens de namiddag. Maar goed, grote uitzondering dit.

• Leuk
Waarderingen: pigital
My list of predictions:
headliner/subheadliner of barn head
OLIVIA RODRIGO,
GRACIE ABRAMS
SUMBR
DC FOUNTAINS
LIVE
MUSE
SAM FENDER
OLIVIA DEAN
ROSALIA
PHOEBE BRIDGERS
TAME IMPALA
SAM SMITH
ROBBIE WILLIAMS
TURNSTILE
BILLIE EILISH
POMMELIEN THIJS
Trying to repeat the 2025 lineup?

Wat kan er dan nog bij?

Ik hoop zelf dat (als de poel groot genoeg is in 27) ze een beetje wegblijven van de wat klassiekere acts die vaker passeren. Dat ze die op Classic zetten en het main festival iets spannender en vernieuwender boeken.

Een Sabrina Carpenter, Styles, Fender, BMTH of Fontaines op een hoge spot zou bijvoorbeeld vet zijn. Of een klassieke act als McCartney die er normaal niet snel staat.

Laatst bewerkt:
1000089384.jpg
Zal wel niet de daadwerkelijke line-up zijn, maar zal binnenkort wel komen. Die Zuid-Amerikaanse Lollapalooza's droppen volgen mij eind augustus hun posters.

Hoop echt dat Tame Impala eindelijk die headliner-spot op Werchter krijgt, wordt episch.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: mattman en Timmetje
Fender als co-head met nog iets erachter lijkt me de veiligste gok. QOTSA, SOAD, Kings of Leon, Killers, Blink-182, zo'n soort combi met Fender als één na laatste

Mijn gedroomde line up:

Mainstage
Rosalia - Charli XCX - Nothing but Thieves - Djo - Manic Street Preachers
Pearl Jam - the Strokes - Fontaines DC - Placebo - Weyes Blood
Billie Eilish - Sam Fender - Doechii - the Smashing Pumpkins - Geese
Tame Impala - Little Simz - Sombr - Bad Omens - Alanis Morissette

Barn
Olivia Dean, Editors, the National, PJ Harvey, Aurora, Magdalena Bay, Phoebe Bridgers, MGMT, Eefje de Visser, Blood Orange, Jamiroquai

Klub C
Belle and Sebastian, Zaho de Sagazan, Squid, Eels, Therapy?, almost monday, First Aid Kit, Tindersticks, Lambrini Girls

Met een handvol van deze namen ben ik ook al tevreden. Muse, Lorde en Lana del Rey zijn ook welkom, maar dan wordt het helemaal stacked.

Headliner subheadliner en barnheads zijn er al drie per dag maal vier dagen of 12 namen. Het zijn kanshebbers en er zullen nog wel wegvallen. Meer zekerheid bij aankondigingen andere Europese festivals of festivals Coachella in Zuid-Amerika in maart
die namen lijken me allemaal te groot voor barn head?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
een Blink 182 - BMTH dagje zie ik eigenlijk ook wel werken als Blink zou accepteren om als cohead voorlaatste te spelen
twee bands die net wat te klein zijn om te headlinen maar samen prima een dag kunnen dragen

Users who are viewing this thread