Het is natuurlijk afwachten wat er nog allemaal bij komt, maar de namen in de eerste 2 worpen waren voor mij in ieder geval bijna allemaal voltreffers, wat uiteraard niet zo vaak voor komt bij een festival.
Misschien hebben ze daarmee nu al hun kruit verschoten, en volgen er alleen nog maar relatief kleine of nietszeggende bands, maar voor mij persoonlijk is deze line-up toch nu al ruim de moeite waard!
Ok, de meeste van de aangekondigde bands heb ik vrij recent nog gezien en/of kan/ga ik de komende maanden op andere festivals zien (behalve Avatar op GMM wegens clash), en het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd, zo'n indoor festival in november, en niet echt te vergelijken met een outdoor zomerfestival, maar het vult toch ook wel mooi een relatief festival- en concertarme periode.
Hoe ik je kan overtuigen, weet ik niet. Ik neem aan dat je al bekend bent met de meeste van de (grotere) aangekondigde namen?
Wat genre betreft is het eigenlijk vanalles wat: power, symphonic, folk, melodic death, black metal, metalcore, post-hardcore, electronicore...
Dat kan dus zowel een voordeel als een nadeel zijn, afhankelijk van de breedte van iemands muzieksmaak.
Het zijn over het algemeen in ieder geval wel heel opvallende bands, met een duidelijk eigen, unieke stijl en show (wat mij toch heel vaak aan trekt in een band, naast de muziek vanzelfsprekend), maar ook dat zal natuurlijk voor velen een kwestie van love it or hate it zijn.