Pinkpop 2025

Davidd

Support act
7 jul 2021
822
1.444
In België worden ze ook onderverdeeld over o.a. RW, Lokerse Feesten, LiveisLive en Pukkelpop.
Jaa daar heb je gelijk in, toch heb ik vaak als ik de line-up van RW zie het idee dat de voor mij mooie RW namen bij ons onderverdeeld zijn over de grote festivals, dit jaar o.a. me IDLESS (LL), Jungle (DTRH), Michael Kiwanuka (DTRH), PJ Harvey (BKS). Een mooie rij namen die hier verdeeld zijn over 4 festivals.

Des te knapper misschien wel van Rock Werchter dat ze deze namen allemaal op hun line-up hadden staan. Het verschil tussen RW en PP qua Line-up vind ik in ieder geval te groot op dit moment.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
541
554
Van alles wat Pinkpop volgens mij beter kán en móét doen is het sleutelen aan het tijdschema misschien wel het aller belangrijkst.
Natuurlijk een alternatief tijdens de headliner, maar hoe ze sommige overlappingen en ergens anders juist maar 1 act hebben staan vind ik echt heel slecht.
Alleen als je idd alleen voor de 2 grootste podia blijfr staan is het prima
Voor mij zou een tijdschema met main + stage 4 tegelijk en noord + tent tegelijk, gecombineerd met een extra doorgang van de tent naar stage 4 om dat chokepoint bij de letters te verminderen veel frustratie schelen.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
822
1.444
Voor mij zou een tijdschema met main + stage 4 tegelijk en noord + tent tegelijk, gecombineerd met een extra doorgang van de tent naar stage 4 om dat chokepoint bij de letters te verminderen veel frustratie schelen.
Precies, dit was volgens mij ook het geval een aantal jaren geleden. Weet niet waarom ze daar van afgestapt zijn. Is ook het meest logische met 4 podia.
 

Maria

Campingartiest
9 okt 2023
73
36
Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat stage 4 wat rustiger blijft, omdat het wat meer moeite kost om er te komen. De mensen die bij stage 4 voor het podium staan, komen ook echt voor de artiest en dat vind ik juist leuk. Maar ik was zelf ook behoorlijk moe aan het eind van de dag van het heen en weer rennen ;-).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.511
4.580
Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat stage 4 wat rustiger blijft, omdat het wat meer moeite kost om er te komen. De mensen die bij stage 4 voor het podium staan, komen ook echt voor de artiest en dat vind ik juist leuk. Maar ik was zelf ook behoorlijk moe aan het eind van de dag van het heen en weer rennen ;-).
Ja en idem voor de tent. Heb daar toch weer de beste gigs gezien, al jaren trouwens. Er komen nog wél liefhebbers, denk je dan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.537
4.966
Ja en idem voor de tent. Heb daar toch weer de beste gigs gezien, al jaren trouwens. Er komen nog wél liefhebbers, denk je dan.
Kan me hier wel bij aansluiten. De optredens van de laatste jaren die me bijblijven zijn toch vaak wel op deze podia geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.379
6.607
overigens, na een dagje Bospop afgelopen weekend en dat laten bezinken...

wil ik toch wel de volgende 2 uitdagingen bij Pinkpop / Mojo neerleggen voor Pinkpop 2025.
1 ) John Fogerty voor 1,5 uur Noord laten afsluiten voor afsluiter Foo Fighters, zou imo ideale combi zijn.
2 ) Helmut Lotti Goes Metal in de tent of vroeg op de middag op Zuid of Noord, de tent op Bospop ontplofte met alle meezingers en imo gaat dat uitstekend werken op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Koekdoos

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.537
4.966
Het lijkt me toch echt beter dat gewoon op Bospop te laten. Al heb je niet zoveel last van een gimmick in de tent vroeg op de dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Ik zet na de headliners op vrijdag en zaterdag van dit jaar laag in. Zou al tevreden zijn met 1 leuke rockband als de Foo's of Muse. In Post Malone zie ik ook een prima headliner. Voor de rest zou ik het niet zo snel weten, een Radiohead die gaat touren verwacht ik niet (die vind Pinkpop te 'ingewikkeld). Slipknot is niks voor Pinkpop. Let's see...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.882
2.004
Heeft de organisatie gehint naar de komst van Foo Fighters volgend jaar? Kwam voorbij op efest maar ik kan het gemist hebben natuurlijk.....
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.109
501
Het liefste heb ik ze eigenlijk allebei 😬
Dan nog alleen de 3e headliner... Metallica??Mogen al blij zijn met 1 van de 3.Maar er rolt misschien heel wat anders uit de koker van buro PP/Mojo.We gaan het zien.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
822
1.444
hmm ik weet dat er hiermee waarschijnlijk weer een discussie wordt aangewakkerd, maar Pearl Jam, Foo Fighters en Metallica is toch wel echt weer veel van hetzelfde en ook nog oude grote namen, die niet echt vernieuwend/verjongend zijn. Eén van die drie vind ik prima i.c.m. wat interessante nieuwe relevante namen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.537
4.966
PJ, FF en Metallica verkoopt waarschijnlijk uit. Ik vermoed dat het Mojo/Pinkpop dan verder weinig deert dat er op geen enkele wijze een toekomstvisie in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.936
6.674
Foo's mogen van mij komen. Laat PJ en Metallica maar lekker een zaalshow doen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.109
501
PJ, FF en Metallica verkoopt waarschijnlijk uit. Ik vermoed dat het Mojo/Pinkpop dan verder weinig deert dat er op geen enkele wijze een toekomstvisie in zit.
Klopt,en die vijver loopt toch langzaam leeg....dus zal er toch vroeg of laat een koerswijziging ( moeten) komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.882
2.004
Foo's mogen van mij komen. Laat PJ en Metallica maar lekker een zaalshow doen.
1 echte rock headliner mogen ze van mij wel hebben. Ik hem me er al bij neergelegd dat ze 3 toch nooit meer gaan doen. Er zal altijd nog een pop headliner geboekt worden en waarschijnlijk 2.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.065
2.954
Klopt,en die vijver loopt toch langzaam leeg....dus zal er toch vroeg of laat een koerswijziging ( moeten) komen.
Denk oprecht dat ze, als ze de kans hebben, PJ FF en Metallica zullen boeken. Weer all-in op oude, bekende headliners.
Vraag is alleen of je niet één van deze acts beter kan laten liggen om iets verfrissends te boeken. Of écht toekomstbestendig; veel meer aandacht naar de rest van je dag en minder nadruk op die headliners. Maar ik denk dat ze na dit jaar er alles aan doen om 2025 gewoon uit te verkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken