Pinkpop 2025

zworp3

Support act
17 mei 2018
941
646
Als ik even terug kijk;
2001 was Krezip afsluiter op de 1e dag , en Within Temptation toen 2e stage afsluiter.
of de Pinkpop historie heeft het fout op de site.
Die sloten het Noordpodium af. In 2001 waren het nog geen 3 volwaardige dagen, op zaterdag en zondag was het Zuidpodium niet in gebruik en er werden alleen weekendkaarten of dagkaarten voor de maandag verkocht.

(Als het niet uitverkocht was kon je aan de poort overigens wel een dagkaart voor zaterdag of zondag kopen.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en ChrisV

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.104
500
Mooi om de negatieve reacties hier te lezen op Pinkpop. Dit laat zien dat mensen kritischer zijn geworden afgelopen jaren, omdat vrijwel elk festival in 20 jaar is doorontwikkeld.

De romantiek van de forumleden en PP 'verdedigers' uit de 80's en 90's kan niet meer op tegen festivals anno '24. Blind ook voor elke kritiek.
Ok: duur. Maar dan is vrijwel elk festival in NL met meer dan 20k mensen beter georganiseerd.
Iemand riep hier al. PP is een weiland met paar bands. Zoals ik al eerder schreef: prima een 6. Lekker kijken. Als jezelf door het leven gaat als een 6. Maar als je als 6 hier het forum van PP 2025 al zit te lezen - kom op.

Wil je je EUR500 toch kapot slaan - kies dan eens wat anders mensen en kom dan terug hier en geef de organisatie tips.
Onder de Mojo vlag ben je nu gewoon een
wandelende money machine.
Schadeclaim ingediend??
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.281
8.434
Omtrent die Noah Kahan: ik kijk nu al uit naar de dag waarop Pinkpop of Werchter een headliner aankondigt van wie ik nog nooit heb gehoord (of geen muziek van ken dan aangezien ik deze Noah natuurlijk nu al een keer of drie voorbij heb zien komen…)
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
482
191
Sterk punt. Met het huidige festival landschap en opties wordt de kritiek op PP steeds steviger. Ik vrees ook voor een stabiele toekomst met PP als 'brand'. Met de huidige strategie wordt het gewoon concept: Bands op veld megaland.

Voorbeeld: De zondag afgelopen PP '24. Met ons groepje van 6 personen onzelf nog nooit zo treurig gevoeld.
Dames die 45 minuten in rij stonden om te plassen, heren die 45 min in rij stonden voor bier.
Stap voor stap hobbelen over het terrein. Serieus; ook al zijn de bands nog zo goed of leuk - dit verneukt je middag. En dat praten veel hier goed door te stellen: "maar goede muziek". En juist daar komt PP niet meer mee weg
Hahah! 45 min. Voor bier 🤣🤣
Nog nooit zo treurig gevoeld, het is wat he?
Ach ik hou het hier bij!! Zullen vast wel meer op gereageerd hebben
 

klaagadvocaat

Playlistbediener
20 jun 2024
14
27
Ik kon even niet reageren want was op festival (Wildeburg). Veel zullen mijn reactie en inbreng gemist hebben. Maar ik moet toch ergens mijn belachelijk hoge inkomen uitgeven.
Kijken jullie al uit naar PP '25 en verwachtingsvol namen droppen? Voorpret!
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.104
500
Sterk punt. Met het huidige festival landschap en opties wordt de kritiek op PP steeds steviger. Ik vrees ook voor een stabiele toekomst met PP als 'brand'. Met de huidige strategie wordt het gewoon concept: Bands op veld megaland.

Voorbeeld: De zondag afgelopen PP '24. Met ons groepje van 6 personen onzelf nog nooit zo treurig gevoeld.
Dames die 45 minuten in rij stonden om te plassen, heren die 45 min in rij stonden voor bier.
Stap voor stap hobbelen over het terrein. Serieus; ook al zijn de bands nog zo goed of leuk - dit verneukt je middag. En dat praten veel hier goed door te stellen: "maar goede muziek". En juist daar komt PP niet meer mee weg
Beste klaagadvocaat,alles kan beter en ja de zondag was imo ook veel te druk en daardoor links en rechts wachtrijen en dat kleurt toch je beleving.Probeer anders eens rechtstreeks buro PP te benaderen en je verbeterpunten voor te leggen.Zelf met mijn vrienden ook de enquête ingevuld en e.e.a ook aangekaart maar zelf geen hoge verwachtingen hierover.
 

puncturewounds

Playlistbediener
2 dec 2023
29
49
Afgelopen jaren vond ik het op sommige dagen ook echt veel te druk, en dan met name qua doorloop. Ik heb echter in al die jaren nog nooit langer dan vijf minuten hoeven wachten bij een bar/WC/eetkraam. WC's waren dit jaar gewoon drama omdat ze 1 heel WCblok geschrapt hebben, maar dat is de eerste keer dat ik zulke wachtrijen mee heb gemaakt. Het lijkt me logisch dat iedereen, zodra een optreden is afgelopen, ineens bedenkt dat het tijd is voor wc - eten - bier. Even een beetje tactisch nadenken en niet naar de drukste bar/WC gaan maar even 1tje verder lopen scheelt echt al een hoop. Neemt niet weg dat ik ook vind en hoop dat dit volgend jaar gewoon anders en beter kan.

En ik hoop dat de Kalm aan Laan weer terugkomt at some point, want een boel mensen ging hier chillen in plaats van naast het noordpodium en dat was echt beter voor de doorstroom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en brutus257

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.334
878
wat me wel opvalt.
op werchter waren er echt een heleboel acts die mensen geweldig vonden.
iedere dag zeker een act of 8

terwijl de eindafrekening op pinkpop meer de tendens had: t was best leuk,

en dat is voor de meeste mensen ( terecht) geen 300 euro waard
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
434
426
wat me wel opvalt.
op werchter waren er echt een heleboel acts die mensen geweldig vonden.
iedere dag zeker een act of 8

terwijl de eindafrekening op pinkpop meer de tendens had: t was best leuk,

en dat is voor de meeste mensen ( terecht) geen 300 euro waard
Ik ben een Werchter-ganger. nog nooit op Pinkpop geweest.
Maar de vergelijking is ook; 100 acts op 4 dagen werchter, tegenover +/-65(??) op 3 dagen Pinkpop.
Het aanbod is gewoon groter door een dag meer, plus langere speeltijd op de dag.

Groter, meer budget, meer capaciteit. Meer acts die je kunt zien. €290 voor een PInkpop 3-daagse. €309 voor een Werchter 4-daagse.
Als je zo vergelijkt heb ik voor €19,- BLUAI-Brutus- The Breeders- Scowl- IDLES- Pretenders- The Snuts- Royal Blood & Foo fighters gezien op de '4e dag'

Op Werchter is ook commentaar betreft de line-up dit jaar. Zeker niet de beste op papier, maar ze komen er beter mee weg dan Pinkpop waar minder keuze is. Zo lijkt het althans op dit forum.

Maar 8 acts op een dag geweldig vinden is wel bijzonder ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.656
12.069
wat me wel opvalt.
op werchter waren er echt een heleboel acts die mensen geweldig vonden.
iedere dag zeker een act of 8

terwijl de eindafrekening op pinkpop meer de tendens had: t was best leuk,

en dat is voor de meeste mensen ( terecht) geen 300 euro waard
Precies hierom heb ik na 1 keer aan Werchter gesnuffeld te hebben, Pinkpop definitief links laten liggen :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.526
4.954
[...]

Maar 8 acts op een dag geweldig vinden is wel bijzonder ;)

@DennisvdBr :

200.gif
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Davidd

Support act
7 jul 2021
795
1.399
Ik ben een Werchter-ganger. nog nooit op Pinkpop geweest.
Maar de vergelijking is ook; 100 acts op 4 dagen werchter, tegenover +/-65(??) op 3 dagen Pinkpop.
Het aanbod is gewoon groter door een dag meer, plus langere speeltijd op de dag.

Groter, meer budget, meer capaciteit. Meer acts die je kunt zien. €290 voor een PInkpop 3-daagse. €309 voor een Werchter 4-daagse.
Als je zo vergelijkt heb ik voor €19,- BLUAI-Brutus- The Breeders- Scowl- IDLES- Pretenders- The Snuts- Royal Blood & Foo fighters gezien op de '4e dag'

Op Werchter is ook commentaar betreft de line-up dit jaar. Zeker niet de beste op papier, maar ze komen er beter mee weg dan Pinkpop waar minder keuze is. Zo lijkt het althans op dit forum.

Maar 8 acts op een dag geweldig vinden is wel bijzonder ;)
Het is in Nederland qua festival landschap misschien ook wel iets lastiger voor Pinkpop denk ik. De line-up van Rock Werchter bestaat uit namen die hier in NL worden onderverdeeld over Pinkpop, DTRH, BKS, LL. Dus blijft er automatisch voor Pinkpop ook minder over.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.927
6.661
Het is in Nederland qua festival landschap misschien ook wel iets lastiger voor Pinkpop denk ik. De line-up van Rock Werchter bestaat uit namen die hier in NL worden onderverdeeld over Pinkpop, DTRH, BKS, LL. Dus blijft er automatisch voor Pinkpop ook minder over.
In België worden ze ook onderverdeeld over o.a. RW, Lokerse Feesten, LiveisLive en Pukkelpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.369
6.599
nou... de vraag die ik terug kaats is : van hoeveel van die 8 acts op 1 dag kan je de gehele set zien?
een gehele set zien is bij sommige tijdschema's een uitdaging, door belachelijke overlappingen in settijden, dat zijn er imo nooit 8 per dag. Kan me ook voorstellen dat dat op Rock Werchter net zo is.

ik heb zelf terug gekeken naar afgelopen Pinkpop, dat waren voor mij, 8 acts op vrijdag, 6 acts op zaterdag en 7 acts op zondag waarvan ik de gehele set gezien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.656
12.069
nou... de vraag die ik terug kaats is : van hoeveel van die 8 acts op 1 dag kan je de gehele set zien?
een gehele set zien is bij sommige tijdschema's een uitdaging, door belachelijke overlappingen in settijden, dat zijn er imo nooit 8 per dag. Kan me ook voorstellen dat dat op Rock Werchter net zo is.

ik heb zelf terug gekeken naar afgelopen Pinkpop, dat waren voor mij, 8 acts op vrijdag, 6 acts op zaterdag en 7 acts op zondag waarvan ik de gehele set gezien heb.
Gelukkig heeft RW zijn tijdschema wat logischer in elkaar zitten dan Pinkpop. Ik kwam elke dag tot de 8 a 10 hele shows en ik had nog meer mijn best kunnen doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.470
4.516
nou... de vraag die ik terug kaats is : van hoeveel van die 8 acts op 1 dag kan je de gehele set zien?
een gehele set zien is bij sommige tijdschema's een uitdaging, door belachelijke overlappingen in settijden, dat zijn er imo nooit 8 per dag. Kan me ook voorstellen dat dat op Rock Werchter net zo is.

ik heb zelf terug gekeken naar afgelopen Pinkpop, dat waren voor mij, 8 acts op vrijdag, 6 acts op zaterdag en 7 acts op zondag waarvan ik de gehele set gezien heb.
Dat lukt op Werchter ook wel. Daar hoef je ook afstanden af te leggen zoals bij Pinkpop van de Tent naar Stage 4 is bijvoorbeeld. Feit is dat beide festivals op papier toch even aantrekkelijk zouden moeten zijn. Toch praat ik nog altijd over bepaalde shows op Werchter (en daar ben ik veel minder vaak geweest), terwijl ik bij Pinkpop de echt memorabele shows amper kan opnoemen. Dat is een beetje wat @Joslittel ook al benoemde volgensmij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.045
2.917
Dat lukt op Werchter ook wel. Daar hoef je ook afstanden af te leggen zoals bij Pinkpop van de Tent naar Stage 4 is bijvoorbeeld. Feit is dat beide festivals op papier toch even aantrekkelijk zouden moeten zijn. Toch praat ik nog altijd over bepaalde shows op Werchter (en daar ben ik veel minder vaak geweest), terwijl ik bij Pinkpop de echt memorabele shows amper kan opnoemen. Dat is een beetje wat @Joslittel ook al benoemde volgensmij.
Ik vond de take die ik laatst hoorde in de Machine ook heel interessant. Het Pinkpop publiek kan, in principe, de hele dag op dezelfde plek staan/zitten/liggen en alleen voor iets te eten/drinken van je reet af komen. Die energie(of gebrek aan) neem je vervolgens mee naar een show, waardoor je veel sneller kans hebt op een tamme, lamme bedoening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.927
6.661
Ik vond de take die ik laatst hoorde in de Machine ook heel interessant. Het Pinkpop publiek kan, in principe, de hele dag op dezelfde plek staan/zitten/liggen en alleen voor iets te eten/drinken van je reet af komen. Die energie(of gebrek aan) neem je vervolgens mee naar een show, waardoor je veel sneller kans hebt op een tamme, lamme bedoening.
Mede daarom blijft het zo jammer dat die podia naar elkaar zijn gedraaid. Nog minder reden om van het kleedje af te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.667
721
Ik ben een Werchter-ganger. nog nooit op Pinkpop geweest.
Maar de vergelijking is ook; 100 acts op 4 dagen werchter, tegenover +/-65(??) op 3 dagen Pinkpop.
Het aanbod is gewoon groter door een dag meer, plus langere speeltijd op de dag.

Groter, meer budget, meer capaciteit. Meer acts die je kunt zien. €290 voor een PInkpop 3-daagse. €309 voor een Werchter 4-daagse.
Als je zo vergelijkt heb ik voor €19,- BLUAI-Brutus- The Breeders- Scowl- IDLES- Pretenders- The Snuts- Royal Blood & Foo fighters gezien op de '4e dag'

Op Werchter is ook commentaar betreft de line-up dit jaar. Zeker niet de beste op papier, maar ze komen er beter mee weg dan Pinkpop waar minder keuze is. Zo lijkt het althans op dit forum.

Maar 8 acts op een dag geweldig vinden is wel bijzonder ;)
Ach subsidie is ook een dingetje. Zaken zijn in België anders geregeld. Ik zie ze het nog doen onder de Nederlandse regels
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.954
4.011
Van alles wat Pinkpop volgens mij beter kán en móét doen is het sleutelen aan het tijdschema misschien wel het aller belangrijkst.
Natuurlijk een alternatief tijdens de headliner, maar hoe ze sommige overlappingen en ergens anders juist maar 1 act hebben staan vind ik echt heel slecht.
Alleen als je idd alleen voor de 2 grootste podia blijfr staan is het prima
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • D02