Pinkpop 2025

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.898
2.005
Denk oprecht dat ze, als ze de kans hebben, PJ FF en Metallica zullen boeken. Weer all-in op oude, bekende headliners.
Vraag is alleen of je niet één van deze acts beter kan laten liggen om iets verfrissends te boeken. Of écht toekomstbestendig; veel meer aandacht naar de rest van je dag en minder nadruk op die headliners. Maar ik denk dat ze na dit jaar er alles aan doen om 2025 gewoon uit te verkopen.
Het was een mager jaar voor meerdere festivals. Er werd wel meer geklaagd over de line ups. Je bent altijd afhankelijk van wat er wil en kan. Desondanks zie ik niet vlug meer gebeuren dat PP komt met 3 rock headliners zoals ik eerder ook net heb aangegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.137
3.053
Het was een mager jaar voor meerdere festivals. Er werd wel meer geklaagd over de line ups. Je bent altijd afhankelijk van wat er wil en kan. Desondanks zie ik niet vlug meer gebeuren dat PP komt met 3 rock headliners zoals ik eerder ook net heb aangegeven.
Zeker ben je afhankelijk van wat er wil en kan, maar juist daarom is het ook zo poker spelen als ze maar op die headliners in blijven zetten.
En ik zie ze best die 3 rock headliners nog boeken, als ze beschikbaar zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.146
7.018
Met subs Greta, Sum41, Khruangbin en Royal Blood. Ijzersterk zou ik de bovenkant dus zeker niet noemen (los van de kwaliteit gezien van de shows natuurlijk)
Maar oa PJ Harvey, Janelle Monae en Snow Patrol stonden in de Barn. In de algemene linie vond ik die lineup echt wel heel sterk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.672
5.150
Ik denk dat het ook wel heel lastig is voor Pinkpop met hun concept "weg te komen" met kleinere headliners. Werchter heeft volgens mij dan wel wat meer te bieden. Bij Pinkpop staat dan Keane, Avril en Tinlicker in de 2,5 uur voor Maneskin (ik vergeet dan nog iets op Stage 4, maar toch) en niks tijdens Maneskin.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.002
5.298
Maar oa PJ Harvey, Janelle Monae en Snow Patrol stonden in de Barn. In de algemene linie vond ik die lineup echt wel heel sterk.
Is dat nog de bovenkant van de affiche? Snow Patrol fair, maar die anderen sloten de Barn niet eens af.
Klopt dat juist dat het verschil was met bvb Pinkpop, in de breedte deed RW het beter voor velen, maar qua (sub)headliners was het voor beiden een middelmatig jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
Ook dit zal weer smaak gebonden zijn en ook te maken hebben met wat je allemaal kent.
Het groepje waarmee ik naar festivals ga vond de bovenkant en eigenlijk het affiche in het geheel niet geweldig en het groepje uit mijn dorp dat er altijd heen gaat idem.
Als er namen als Metallica, Pearl Jam, RHCP, Rammstein, AM, QOTSA etc. Staan dan is het helemaal fantastisch 😅

Wij splitsen geregeld op gedurende de dag want veel verder dan grote bekende en radio-vriendelijke namen komen zij nornaliter niet. Eentje ging vorig jaar mee naar Gabriels, kende er helemaal niks van, en zegt nu nog dat dat het beste van het weekend was voor hem
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
34
8
Ik hoop en denk dat één van de headliners wordt... Joost Klein
Voor weinig geld veel spektakel, krantenkoppen en sensatie.

Dan moet hij wel binnen een jaar met een nieuw en goed album komen, maar ik denk dat hij wel op zich zelf let, zich laat omringen door de juiste mensen en hongerig is.

Afgelopen editie ging ik de zaterdag al in met in mijn hoofd ´de headliner is om 12:00 en het laatste optreden van de dag, Calvin Harris, wordt hopenlijk een afgang zonder veel gedoe.' Joost Klein was niet heel goed en ik hoop dat hij kwalitatief nog veel beter wordt, maar in alles als act was hij beter dan Calvin Harris.
Pinkpop moet één headliner aan een Nederlandse act die het kan brengen en niet meer totaal afhankelijk zijn van de voornamelijk Amerikaanse markt voor headliners, waardoor nooit meer de organisatie kan zeggen "dan maar een flop als Calvin Harris". Alle respect aan Calvin Harris, mega respect voor hem dat hij als netwerker zoveel goede artiesten heeft gevonden om met hem nummers te maken, maar hij is verre van een performer. Een irritante dj in een ongezellig duur establishment in Ibiza, maar niet meer dan dat. Alle kritiek op de organisatie over de headliners vind ik zeer terecht. Pinkpop is puur een bandsfestival en het is niet fraai voor iedereen die meewerkt aan het opzetten van de mega podiums en het publiek die voor de grote podiums komen een artiest neer te zetten die geen performer is.
Zet daar Joost Klein in 2025, Di-rect in 2026, Armin van Buren of Martin Garrix in 2027... dan kan het publiek zich ook meer en sneller focussen op de gehele line-up, want mega veel props aan Pinkpop voor de verdere line-up met een zeer toffe 4de stage.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
894
374
Ik hoop en denk dat één van de headliners wordt... Joost Klein
Voor weinig geld veel spektakel, krantenkoppen en sensatie.

Dan moet hij wel binnen een jaar met een nieuw en goed album komen, maar ik denk dat hij wel op zich zelf let, zich laat omringen door de juiste mensen en hongerig is.

Afgelopen editie ging ik de zaterdag al in met in mijn hoofd ´de headliner is om 12:00 en het laatste optreden van de dag, Calvin Harris, wordt hopenlijk een afgang zonder veel gedoe.' Joost Klein was niet heel goed en ik hoop dat hij kwalitatief nog veel beter wordt, maar in alles als act was hij beter dan Calvin Harris.
Pinkpop moet één headliner aan een Nederlandse act die het kan brengen en niet meer totaal afhankelijk zijn van de voornamelijk Amerikaanse markt voor headliners, waardoor nooit meer de organisatie kan zeggen "dan maar een flop als Calvin Harris". Alle respect aan Calvin Harris, mega respect voor hem dat hij als netwerker zoveel goede artiesten heeft gevonden om met hem nummers te maken, maar hij is verre van een performer. Een irritante dj in een ongezellig duur establishment in Ibiza, maar niet meer dan dat. Alle kritiek op de organisatie over de headliners vind ik zeer terecht. Pinkpop is puur een bandsfestival en het is niet fraai voor iedereen die meewerkt aan het opzetten van de mega podiums en het publiek die voor de grote podiums komen een artiest neer te zetten die geen performer is.
Zet daar Joost Klein in 2025, Di-rect in 2026, Armin van Buren of Martin Garrix in 2027... dan kan het publiek zich ook meer en sneller focussen op de gehele line-up, want mega veel props aan Pinkpop voor de verdere line-up met een zeer toffe 4de stage.
Dit zou echt de ondergang van pinkpop zijn
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
PJ, FF en Metallica verkoopt waarschijnlijk uit. Ik vermoed dat het Mojo/Pinkpop dan verder weinig deert dat er op geen enkele wijze een toekomstvisie in zit.
Inderdaad. Ja, ik begrijp de geluiden en vraag naar vernieuwing en toekomstvisie wel. Maar als je 2 of 3 drie van deze namen kunt boeken, doe je dat als Pinkpop gewoon. Zeker als je ziet hoe rustig het dit jaar op de vrijdag en zaterdag was.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Ik hoop en denk dat één van de headliners wordt... Joost Klein
Voor weinig geld veel spektakel, krantenkoppen en sensatie.

Dan moet hij wel binnen een jaar met een nieuw en goed album komen, maar ik denk dat hij wel op zich zelf let, zich laat omringen door de juiste mensen en hongerig is.

Afgelopen editie ging ik de zaterdag al in met in mijn hoofd ´de headliner is om 12:00 en het laatste optreden van de dag, Calvin Harris, wordt hopenlijk een afgang zonder veel gedoe.' Joost Klein was niet heel goed en ik hoop dat hij kwalitatief nog veel beter wordt, maar in alles als act was hij beter dan Calvin Harris.
Pinkpop moet één headliner aan een Nederlandse act die het kan brengen en niet meer totaal afhankelijk zijn van de voornamelijk Amerikaanse markt voor headliners, waardoor nooit meer de organisatie kan zeggen "dan maar een flop als Calvin Harris". Alle respect aan Calvin Harris, mega respect voor hem dat hij als netwerker zoveel goede artiesten heeft gevonden om met hem nummers te maken, maar hij is verre van een performer. Een irritante dj in een ongezellig duur establishment in Ibiza, maar niet meer dan dat. Alle kritiek op de organisatie over de headliners vind ik zeer terecht. Pinkpop is puur een bandsfestival en het is niet fraai voor iedereen die meewerkt aan het opzetten van de mega podiums en het publiek die voor de grote podiums komen een artiest neer te zetten die geen performer is.
Zet daar Joost Klein in 2025, Di-rect in 2026, Armin van Buren of Martin Garrix in 2027... dan kan het publiek zich ook meer en sneller focussen op de gehele line-up, want mega veel props aan Pinkpop voor de verdere line-up met een zeer toffe 4de stage.
Joost Klein en Di-rect als headliners, we hebben het met alle respect niet over ParkCity Live, maar over Pinkpop waar je toch minimaal wel een mannetje of 50.000 wilt binnenhengelen. Goede god!
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Ik zou wel keihard lachen als Pinkpop met een Slipknot op de proppen zou komen, als paniek headliner omdat een grote naam weer eens afzegt. Ik ben i.i.g. voorstander van dit onrealistische scenario.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.672
5.150
Ik zou wel keihard lachen als Pinkpop met een Slipknot op de proppen zou komen, als paniek headliner omdat een grote naam weer eens afzegt. Ik ben i.i.g. voorstander van dit onrealistische scenario.
Ik zou ook wel willen zien wat er gebeurt op het veld.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.119
503
Joost Klein en Di-rect als headliners, we hebben het met alle respect niet over ParkCity Live, maar over Pinkpop waar je toch minimaal wel een mannetje of 50.000 wilt binnenhengelen. Goede god!
Joost gezien 2 x in acht dagen / PP en PCL dus die mogen ze van mij voorlopig wel overslaan.Liefst ook geen songfestivals acts ,tributebands enz.Waar zijn toch die goede oude tijden gebleven??
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
578
Ik zou ook wel willen zien wat er gebeurt op het veld.
Same, maar ik zie ze dan als tegenhanger bijvoorbeeld Suzan en Freek tegelijk in de tent zetten.

Sowieso benieuwd of dat in de tent tegelijk tijdens de headliner ze is bevallen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.672
5.150
Same, maar ik zie ze dan als tegenhanger bijvoorbeeld Suzan en Freek tegelijk in de tent zetten.

Sowieso benieuwd of dat in de tent tegelijk tijdens de headliner ze is bevallen.
Iets tijdens de headliner is wat mij betreft altijd een goed idee.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
mijn god waar gaan we naar toe
joost , en direct als headliner en susan en freek op pinkpop??????????

nee t is niet realistish om u2, taylor swift en bruce springsteen als headliner trio te verwachten

maar er is ook nog wel iets tussen deze 2 uitersten in he!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • EDM