Sport algemeen

Wat mij betreft maak je de prestaties daar inderdaad erg klein mee. Het was van 15/16 geleden dat PSV voor het laatst de achtste finales in de Champions League wist te halen. Dat blijft voor alle Nederlandse clubs een nette prestatie.
Ja, misschien iets te hard geformuleerd; voor Nederlandse clubs is bij de laatste 16 komen een prima prestatie.

Wat meer inzoomend echter is toen in de groepsfase met hangen en wurgen Sevilla, toen middenmoter Spanje, en Lens, ook geen uitzonderlijke ploeg in a Frankrijk, achter zich gelaten. Om daarna dus tegen Dortmund eruit te gaan. De facto ook niet echt overpresteren met die selectie.

Blijft over dat ik, als PSV dit jaar geen kampioen wordt én gelet op de klasse van de selectie, Bosz wat mij betreft in twee seizoenen niet veel meer dan een voldoende toebedeeld kan worden.

Sterke ploeg wel, dat Frankfurt. Overall had een gelijkspel wel erin gezeten, misschien wel een goede weergave. Maar goed, de blessure van Pasveer vond ik wel de grootste domper van de avond. Verder blijft de competitie top prio, dus wat mij betreft is zondag PEC belangrijker. Gelukkig kiept Matheus dan en moet alleen in Europa teruggegrepen worden op Gorter.

En wat een knappe prestatie van AZ!

Sterke ploeg wel, dat Frankfurt. Overall had een gelijkspel wel erin gezeten, misschien wel een goede weergave. Maar goed, de blessure van Pasveer vond ik wel de grootste domper van de avond. Verder blijft de competitie top prio, dus wat mij betreft is zondag PEC belangrijker. Gelukkig kiept Matheus dan en moet alleen in Europa teruggegrepen worden op Gorter.

En wat een knappe prestatie van AZ!
Brobby liet met die eerste kans écht wat zien. Die actie was heel goed met het wegdraaien van zijn tegenstander. Om Marco even aan te halen, hij had daar eindelijk een 'zacht voetje'. Ik ben er echt van overtuigd dat het een keer uit gaat komen, hij moet even die drempel over.

Pasveer is jammer ja, al zat het er wel een keer aan te komen met zijn leeftijd. Wel sneu uiteraard.

Nog steeds 8 punten voor, nu met nog 9 wedstrijden te gaan. Was wel weer een moeilijke zit gisteren. Ik denk dat het na de wedstrijden tegen AZ en PSV toch echt wel weer retespannend gaat worden. Ik zie Ajax in die twee potjes niet zo heel gauw punten pakken namelijk (ondanks de reeks van 10 gewonnen wedstrijden).

T blijft bizar, ik heb alleen de samenvatting gezien, en daarin verdiende ajax wederom geen 3 punten.
Maar ze gaan regelrecht naar de titel op deze manier.

T blijft bizar, ik heb alleen de samenvatting gezien, en daarin verdiende ajax wederom geen 3 punten.
Ja, ik denk als je de exp goals bekijkt (in een wedstrijd waar nauwelijks iets gebeurde misschien nog wel iets zeggend), Ajax wel iets meer aanspraak maakte op de winst. Maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Dit was de zoveelste pot waarbij je je afvraagt, hoe kan deze ploeg 1e staan. Het zou ook wel een ongekende wanprestatie van PSV zijn als Ajax kampioen wordt.

Tja, Ajax heeft in de laatste 10 Eredivisie wedstrijden 2 goals tegen gekregen... En het hoogste xG van de tegenstanders in die wedstrijden was 0,74 van Feyenoord (en in die wedstrijd had Ajax een xG van 2,91). De kortste weg naar het kampioenschap is toch vaak zo min mogelijk goals tegen krijgen.

Ja, ik denk als je de exp goals bekijkt (in een wedstrijd waar nauwelijks iets gebeurde misschien nog wel iets zeggend), Ajax wel iets meer aanspraak maakte op de winst. Maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Dit was de zoveelste pot waarbij je je afvraagt, hoe kan deze ploeg 1e staan. Het zou ook wel een ongekende wanprestatie van PSV zijn als Ajax kampioen wordt.
Bosz kiest voor kamikaze voetbal en Farioli gaat voor de winst met een veel slechtere selectie en nog slechter voetbal, maarja wat boeit dat als je volgend jaar in de CL zit en je in Mei de schaal omhoog houdt. Echt een toptrainer in wording die Farioli

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Oasiss
Bosz kiest voor kamikaze voetbal en Farioli gaat voor de winst met een veel slechtere selectie en nog slechter voetbal, maarja wat boeit dat als je volgend jaar in de CL zit en je in Mei de schaal omhoog houdt. Echt een toptrainer in wording die Farioli
Ja, ik vind het wonderbaarlijk goed wat hij presteert, begrijp me niet verkeerd!

het leven van een antwerp supporter

Doumbia echt
hoe kunt ge voor de 4de keer op 2 maand dezelfde fout maken
en iedere keer kost het ons punten

de playoffs gaan voor ons weer een maat voor niets worden vrees ik

• Haha
Waarderingen: Bwoite
Op basis van de volledige wedstrijd was de overwinning wel terecht hoor. Weinig spectaculairs gedurende 85 minuten van het duel zo ongeveer. De commentator van ESPN zei het eigenlijk wel goed tijdens het "slotoffensief" van PEC Zwolle:

"Lukt het PEC om nog een doelpunt te maken om een, op basis van het wedstrijdbeeld, eigenlijk niet verdiend punt binnen te slepen".

Op basis van de volledige wedstrijd was de overwinning wel terecht hoor. Weinig spectaculairs gedurende 85 minuten van het duel zo ongeveer. De commentator van ESPN zei het eigenlijk wel goed tijdens het "slotoffensief" van PEC Zwolle:

"Lukt het PEC om nog een doelpunt te maken om een, op basis van het wedstrijdbeeld, eigenlijk niet verdiend punt binnen te slepen".
Ja, ik denk dus ook als je alles platslaat, de overwinning wel terecht was. Denk dat de wijze waarop niet des Ajax' is, en ook eigenlijk niet wat je van een kampioensploeg verwacht. Al is dat misschien weer een te Cruijffiaanse bril. In veel landen zal het geen gesprekspunt zijn als je een handje vol (of 2..) van dit soort potjes hebt.

Laatst bewerkt:
Ja, ik denk dus ook als je alles platslaat, de overwinning wel terecht was. Denk niet dat de wijze waarop niet des Ajax' is, en ook eigenlijk niet wat je van een kampioensploeg verwacht. Al is dat misschien weer een te Cruijffiaanse bril. In veel landen zal het geen gesprekspunt zijn als je een handje vol (of 2..) van dit soort potjes hebt.
Dit soort wedstrijden maak het juist een heel raar seizoen. Voor mijn gevoel spelen Ajax, Utrecht, Twente, Feyenoord het slechtste voetbal dat ik in jaren heb gezien van top 5 clubs, ondanks dat doen we het in Europa super goed. Zijn de middenmoot/degradatieploegen niet gewoon in tactisch opzicht dit jaar beter dan voorgaande jaren. Ploegen als Almere hebben een solide verdediging met een aantal creatieve spelers, zet daar een tactisch sterke coach bij en je kan het elke Nederlandse ploeg lastig maken. Als je Almere tegen Twente zag denk ik echt niet dat ze voor degradatie moeten spelen.

Ja, ik denk dus ook als je alles platslaat, de overwinning wel terecht was. Denk dat de wijze waarop niet des Ajax' is, en ook eigenlijk niet wat je van een kampioensploeg verwacht. Al is dat misschien weer een te Cruijffiaanse bril. In veel landen zal het geen gesprekspunt zijn als je een handje vol (of 2..) van dit soort potjes hebt.
Dat is 100% waar. Pieter Zwart van VI had wel een goede analyse een van de afgelopen dagen vond ik. Veel van de spelers werden door de analisten vorig jaar beoordeeld als niveau Excelsior (of nog lager) en een groot deel van deze spelers staat nu opnieuw in de basis. Dezelfde analisten zeiden na de wedstrijd tegen Frankfurt dat je met dit materiaal toch wel veel meer mag verwachten (tegen de nummer 3 van Duitsland en gewoon een erg sterke ploeg dit seizoen).

Kun je dan van een nieuwe trainer verwachten dat hij daarmee het totaalvoetbal gaat spelen of is het al razendknap dat hij met deze spelers deze resultaten weet te behalen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ja, ik ga ook wel slecht op de riooljournalisten van Nederland die pleiten voor een vertrek van Farioli omdat het geen totaalvoetbal is..
Wat wil je ook, deze ploeg beleefde vorig jaar een ongekend slecht seizoen. Zo enorm veel is er niet bijgekomen ten opzichte van dat jaar. Sterker nog, een bankzitter van Excelsior vorig jaar, Fitz-Jim, en een speler die het ok deed bij NEC, Baas, maken enorm veel minuten. Farioli krijgt het zelfs voor elkaar dat Rasmussen een paar voldoendes heeft gespeeld.

Users who are viewing this thread