Ik hoop en denk dat één van de headliners wordt... Joost Klein
Voor weinig geld veel spektakel, krantenkoppen en sensatie.
Dan moet hij wel binnen een jaar met een nieuw en goed album komen, maar ik denk dat hij wel op zich zelf let, zich laat omringen door de juiste mensen en hongerig is.
Afgelopen editie ging ik de zaterdag al in met in mijn hoofd ´de headliner is om 12:00 en het laatste optreden van de dag, Calvin Harris, wordt hopenlijk een afgang zonder veel gedoe.' Joost Klein was niet heel goed en ik hoop dat hij kwalitatief nog veel beter wordt, maar in alles als act was hij beter dan Calvin Harris.
Pinkpop moet één headliner aan een Nederlandse act die het kan brengen en niet meer totaal afhankelijk zijn van de voornamelijk Amerikaanse markt voor headliners, waardoor nooit meer de organisatie kan zeggen "dan maar een flop als Calvin Harris". Alle respect aan Calvin Harris, mega respect voor hem dat hij als netwerker zoveel goede artiesten heeft gevonden om met hem nummers te maken, maar hij is verre van een performer. Een irritante dj in een ongezellig duur establishment in Ibiza, maar niet meer dan dat. Alle kritiek op de organisatie over de headliners vind ik zeer terecht. Pinkpop is puur een bandsfestival en het is niet fraai voor iedereen die meewerkt aan het opzetten van de mega podiums en het publiek die voor de grote podiums komen een artiest neer te zetten die geen performer is.
Zet daar Joost Klein in 2025, Di-rect in 2026, Armin van Buren of Martin Garrix in 2027... dan kan het publiek zich ook meer en sneller focussen op de gehele line-up, want mega veel props aan Pinkpop voor de verdere line-up met een zeer toffe 4de stage.