Wat luister je nu?

Lawaaipapegaai

Playlistbediener
2 feb 2024
32
36
Ik luister nu veel naar het laatste album van Princess Thailand, Golden Frames. Uiteraard op vinyl. Lekker postpunk/noise bandje uit Frankrijk.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.412
1.831
Geen idee waar ik het anders neer kan zetten, dus daarom even hier:

Spotify kwam met de verrassing van de week met Tame Impala - Elephant.
Nu ken ik de artiest wel een beetje, maar vond het altijd een beetje zoetsappige muziek. Ik had nog nooit van dit nummer gehoord. Mijn vraag is nu; heeft de beste man meer van dit nummers gemaakt die in dezelfde lijn zijn? Ik zie dat hij meerdere albums heeft, maar heb niet echt zin om zijn hele ouvre door te moeten spitten. Voor je het weet is mijn hele playlist alleen maar TI.
Elephant is op zich wel een outlyer in het oeuvre van TI. De albums Innerspeaker en Lonerism (en het nummer Powerlines, currents b-kantje) spreken je wellicht wat meer aan. Dit zijn de eerste albums van TI, die wat meer psychrock zijn. Hierna is het wat meer psychpop/synthpop geworden met Currents en the Slow Rush. Mogelijk dat je dat wat zoetsappig vindt en mogelijk dat je dit ook altijd gehoord hebt, aangezien zijn commerciële succes vooral van die laatste twee afhangt.
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398

Als ik dit nummer hoor en denk aan de berichten over de gezondheid de laatste jaren. Het klinkt bijna als een soort afscheid. Natuurlijk niet het meest chique om te zeggen en ik wil er eigenlijk ook niet over speculeren. Ik moest er gewoon erg aan denken met dit nummer.
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
31
35
Geen idee waar ik het anders neer kan zetten, dus daarom even hier:

Spotify kwam met de verrassing van de week met Tame Impala - Elephant.
Nu ken ik de artiest wel een beetje, maar vond het altijd een beetje zoetsappige muziek. Ik had nog nooit van dit nummer gehoord. Mijn vraag is nu; heeft de beste man meer van dit nummers gemaakt die in dezelfde lijn zijn? Ik zie dat hij meerdere albums heeft, maar heb niet echt zin om zijn hele ouvre door te moeten spitten. Voor je het weet is mijn hele playlist alleen maar TI.
Elephant vind ik het beste nummer van Tame Impala! Live is dit zalig 🤩
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
534
485
Ayreon - Transitus. Gisteren op rood vinyl gehaald en nu hard door de speakers.

Wat een genie is Arjen Lucassen toch ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
109
91
Ik heb vandaag een mooi luisterdagje op het werk gehad met de kamer voor mijzelf. Ik heb van meerdere bandjes het nieuwe album geluisterd met wisselende waardering.
Yard Act, fijn album met een heerlijke vibe
BLUAI, deze deed mij niet zoveel :cry:
Slope, heerlijk album doet mij aan oude RHCP denken maar dan net wat ruiger, heb hem na het laatste album nog eens opgezet
Meltheads ook lekker, kan ik echt van genieten
Bony King of Nowhere mooie muziek maar na paar nummers gaat het mij vervelen
Porcelain id enige album dat ik niet afgeluisterd heb
Doodseskader vreesde ervoor, maar vond het eigenlijk een verrassend lekker album
The Blinders deze heb ik al vaak gedraaid dit jaar, één van mijn favoriete albums van het jaar aan het worden
Mannequin Pussy ook deze kon mij bekoren af en toe ruig, soms wat relaxter prima nis voor mij
 

Lawaaipapegaai

Playlistbediener
2 feb 2024
32
36
Als voorbereiding op het concert van Pixies van volgende week luister ik nu vooral naar Trompe Le Monde en Bossanova. Blijven lekkere albums!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken