Pinkpop 2025

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
518
509
Billie Eilish, Lorde, Olivia Rodrigo, Lana del Rey, P!nk, Katy Perry, Beyonce, Lady Gaga, Alicia Keys.
Al kun je bij de helft afvragen of ze wel festivals willen doen.

Als ik die namen zie hoop ik toch eerder dat No Doubt er na die coachella set een festivaltour uitgooit.
Ik ga voor volgend jaar wel gewoon uit van Madonna of Britney Spears en dan kan het alleen maar meevallen. Ben anders bang weer in een AC/DC, Foo Fighters, Bruce tunnel te komen
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Oasiss

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
431
421
Welke dames blijven er dan nog over als betaalbare / realistische headliner?Het gaat soms razendsnel allemaal tegenwoordig.
Within Tempation + Evanesence

Powervrouwen ten top.
Verkochten samen de Ziggo snel uit met hun gezamelijke tour, zelfs nog een 2e datum.

Relevant? weet ik niet. Weet wel dat Within Temptation een hele goede live-act is.
Evanescens nog nooit gezien.

Laat genoeg € over voor een deftige dagvulling verder lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Minie

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.598
8.388
Within Tempation + Evanesence

Powervrouwen ten top.
Verkochten samen de Ziggo snel uit met hun gezamelijke tour, zelfs nog een 2e datum.

Relevant? weet ik niet. Weet wel dat Within Temptation een hele goede live-act is.
Evanescens nog nooit gezien.

Laat genoeg € over voor een deftige dagvulling verder lijkt me.
Zelfs op een metalfestival zou dit een redelijk zwakke headliner combi zijn, op Pinkpop zie ik dit never nooit gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
431
421
Zelfs op een metalfestival zou dit een redelijk zwakke headliner combi zijn, op Pinkpop zie ik dit never nooit gebeuren
Ik durf het ook te opperen omdat de vraag was wie er als vrouw nog hoog kon staan/kon headlinen.
Als er een vrouw is die presteert op het podium, dan is het Sharon wel.

Sterke/ verfrissende namen? Nee , maar dat is ook niet elk jaar zo. Als Kings of Leon wordt aangekondigd wordt er ook geklaagd. Dus qua niveau vindt ik het wel realistisch. Plus het is volgens mij al ff geleden dat ze er gestaan hebben.

Krezip was zelfs ook een keer headliner. Pharell Williams en Justin Bieber waren ook niet zo best meen ik. Dus als het om kwaliteit gaat misstaan ze er zeker niet.

Ik zie het als realistisch, niet als lang onvervulde wens ofzo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.453
2.545
Overigens is zowel Krezip als Pharell williams noemen als headliner om een punt te maken niet helemaal fair. Beiden zijn doorgeschoven vanwege een grote vis die uit viel op het laatste moment (Depeche Mode, Foo Fighters) en zijn nooit als headliner geboekt.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
431
421
Als ik even terug kijk;
2001 was Krezip afsluiter op de 1e dag , en Within Temptation toen 2e stage afsluiter.
of de Pinkpop historie heeft het fout op de site.

Dat ze later anderen vervangen hebben is inderdaad een feit (depeche mode en Amy Whinehouse). Daar zeg ik ook niks over.

Ik doelde alleen maar op sterke vrouwennamen bovenaan de affiche. Ziggo samen met Evanescens uitverkopen en een 2e datum eraan prikken is volgens mij een mooie graadmeter. Vandaar mijn optie voor die 2 ;) De voorbeelden die ik aanhaal zijn er om aan te geven dat de headliners niet uit het rijtje 'alleen maar goffertpark/arena/gelredome-grootte' hoeven te komen.

Een dag met Deze 2 groepen achter elkaar op de north, en een naam als Post-malone op de South daartussen.
Opgevuld met De Staat, Placebo, Alanis Morrissette, Fountaines D.C. First Aid Kit, Parov Stelar, enz. en je hebt volgens mij een erg brede dag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.598
8.388
Als ik even terug kijk;
2001 was Krezip afsluiter op de 1e dag , en Within Temptation toen 2e stage afsluiter.
of de Pinkpop historie heeft het fout op de site.

Dat ze later anderen vervangen hebben is inderdaad een feit (depeche mode en Amy Whinehouse). Daar zeg ik ook niks over.

Ik doelde alleen maar op sterke vrouwennamen bovenaan de affiche. Ziggo samen met Evanescens uitverkopen en een 2e datum eraan prikken is volgens mij een mooie graadmeter. Vandaar mijn optie voor die 2 ;) De voorbeelden die ik aanhaal zijn er om aan te geven dat de headliners niet uit het rijtje 'alleen maar goffertpark/arena/gelredome-grootte' hoeven te komen.

Een dag met Deze 2 groepen achter elkaar op de north, en een naam als Post-malone op de South daartussen.
Opgevuld met De Staat, Placebo, Alanis Morrissette, Fountaines D.C. First Aid Kit, Parov Stelar, enz. en je hebt volgens mij een erg brede dag.
Ach Nightwish had met gemak 2x de ziggo dome uitverkocht en stond toen op pinkpop rond etenstijd, zijn ook de grotere naam in hetzelfde genre.

Within Temptation en Evanescence zijn prima namen voor Pinkpop daar ben ik het met je eens, maar niet als headliner of als sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.289
2.621
Katy Perry kan bij het geruchten lijstje. Die komt dit najaar met een nieuw album. De vraag blijft of ze voor een tour gaat of festivals.

Afgeschreven naar mijn idee:

* Adele ( dit jaar München exclusive)
* P!nk (vorig jaar pp, dit jaar arena , volgend jaar rust)
* Taylor Swift (veels te groot en eras tour stopt in december )
* Maneskin , Ed Sheeran, Calvin Harris ( spreekt voor zich )
* Dua Lipa ( zit in Engeland)
* Coldplay ( te groot)

Kanshebbers:

* Post Malone ( eerder geboekt en nu nieuw album)
* Harry Styles (na stadions …voorzichtig major festivals proberen?)
* Katy Perry
* Noah Kahan ( verkoopt zo Ziggo Dome uit. Ik denk een perfect headliner voor de majors volgend jaar)

Kan maar denk eerder individuele tour:
* Eminem ( gaat touren na nieuwe album gok ik)
* Beyoncé ( gaat touren na nieuwe album gok ik)

Gokje voor 2025:

Post Malone (met Martin Garrix) - Muse - Noah Kahan

Katy Perry misgelopen naar gelredome
Eminem misgelopen en naar Goffertpark
Beyoncé naar arena as usual.
Coldplay naar Brussel niet naar Nederland🤪🤪
Foo Fighters hebben uiteindelijk toch nooit op de rode knop gedrukt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.920
6.658
Harry Styles lijkt me ook te groot voor festivals. Beyoncé ook.

Noah Kahan lijkt me ook (nog?) geen headliner. Al moet ik daarbij eerlijk zeggen dat ik die ook niet zo goed ken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.920
6.658
En verkoopt Katy Perry anno 2024 nog een Gelredome uit?

Post Malone zou wel erg tof zijn!
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
175
139
Foo Fighters/Pearl Jam - Muse - Imagine Dragons/21Pilots

Zit je veilig en kun je als Pinkpop zijnde een uitdagender dagprogramma neerzetten en een keer stoppen met zoveel Nederlandse acts programmeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken