Pinkpop 2025

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Deze festivals spelen meer in op beleving iets wat Pinkpop ook wilt. En de vraag is of Pinkpop toekomstbestendig is op deze manier.
Ja, ik denk dat het probleem van Pinkpop is dat het half werk is. Een beetje willen vernieuwen en een beetje de oude garde pleasen. Met als gevolg dat beide niet echt goed gebeurt.

Het is ook wel lastig natuurlijk. Pinkpop gaat het qua vernieuwing afleggen tegenover Lowlands, DTRH, of BKS. Dus ik neig er toch naar dat Pinkpop gewoon moet zorgen voor drie goede headliners, twee met een gitaar, en daar op teren.

Maar goed, ook dan is er het risico dat het een veredeld Bospop wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en Davidd

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
482
190
Maar Lowlands en Sziget zijn natuurlijk heel anders. Ik vraag me ook af hoeveel Pinkpopgangers nog zouden warmlopen voor een nachtprogramma als op die festivals.

Als je weinig poespas wil, je kont het liefst maar hoeft te keren om continu wat optredens te zien, patat en bier wil; dan is Pinkpop gewoon helemaal fine.
Jammer dat je mijn reactie zo opvat!
Het is niet gemakzucht wat ik bedoel..
Het is meer de rust die Pinkpop met zich meebrengt ipv die andere gekte, op pukkelpop yogasessies gehad, bij de dokter geweest aandoening kreeg je daar te horen, buurman en buurman xxl gezien op lowlands... echt allemaal best grappig en leuk maar hiervoor kan ik ook naar het theater gaan! Mijn favoriete band Linkin park ook op Pukkelpop mogen zien (gelukkig nog 5x live gezien maar dit was de minste) voor velen waren de yogasessies leuker dan de optredens! Dat is een beetje waar ik op doel..
Pinkpopcampings spik en span achter gelaten, RW campings schijnt als een vuilnisbelt achter gelaten te zijn!
Voelt raar om je in een Pinkpop forum altijd maar te moeten verdedigen waarom je graag naar pinkpop gaat!!
Betekent niet dat ik nooit meer ander festival ga bezoeken maar voor mijn beleving en het voelen als thuiskomen (ook al kom ik uit friesland) is en blijft pinkpop mijn favoriete festival!
Nu hopen op een betere line-up en een stop op al die privileges bij een extra duit in het zakje
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Jammer dat je mijn reactie zo opvat!
Het is niet gemakzucht wat ik bedoel..
Het is meer de rust die Pinkpop met zich meebrengt ipv die andere gekte, op pukkelpop yogasessies gehad, bij de dokter geweest aandoening kreeg je daar te horen, buurman en buurman xxl gezien op lowlands... echt allemaal best grappig en leuk maar hiervoor kan ik ook naar het theater gaan! Mijn favoriete band Linkin park ook op Pukkelpop mogen zien (gelukkig nog 5x live gezien maar dit was de minste) voor velen waren de yogasessies leuker dan de optredens! Dat is een beetje waar ik op doel..
Pinkpopcampings spik en span achter gelaten, RW campings schijnt als een vuilnisbelt achter gelaten te zijn!
Voelt raar om je in een Pinkpop forum altijd maar te moeten verdedigen waarom je graag naar pinkpop gaat!!
Betekent niet dat ik nooit meer ander festival ga bezoeken maar voor mijn beleving en het voelen als thuiskomen (ook al kom ik uit friesland) is en blijft pinkpop mijn favoriete festival!
Nu hopen op een betere line-up en een stop op al die privileges bij een extra duit in het zakje
Ik heb oprecht geen seconde de intentie gehad in mijn bericht een bericht van jou te betrekken..

Misschien verwoordde ik het wat oneerbiedig, maar denk dat we min of meer hetzelfde bedoelen en dan is het natuurlijk helemaal top als Pinkpop je go to blijkt.
 
  • Geweldig
Waarderingen: brutus257

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.684
4.542
Volgens mij zeikt niemand hier forumgenoten af die verliefd zijn en blijven op Pinkpop. Dat is intens mooi voor de echte fans. Blijf er vooral van genieten. Desalniettemin is het meer dan geoorloofd om Pinkpop af te zeiken vanwege hun keuzes qua programmering. Nee, dan moet ik maar niet naar een ander festival gaan. Ik wil dat het festival waar ik al vanaf 1992 naartoe ga, in de jaren '70 en '80 in mijn achtertuin werd gehouden, het gewoon beter doet voor iedereen. Dus niet alleen voor de ultieme fans.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
momenteel verwacht ik van Foo Fighters een nieuw rondje door Europa in 2025.
2023 enkel RaR/RiP gedaan en 2024 een reeks EU shows waaronder geen NL. Gezien de toch wel redelijk opvallende hints van Mojo, verwacht ik dat Pinkpop 2025 wel verwacht kan worden.

daarnaast verwacht ik ook wel dat die 2025 show van Dua Lipa geen toeval is, denk dat al wat EU boekers met haar bezig zijn geweest voor 2025.

daarnaast vind ik een nieuw album van Eminem wel interessant... Zie Mojo hier wel een belletje richting management maken. Zeker nadat Eminem blijkbaar 2019 het plan als afsluiter was?

stiekem hoop ik bij nogmaals dat rondje van Springsteen in 2025 en dat hij voor een 3e jaar op rij in NL kiest voor eventueel Pinkpop?

maar gelukkig is het nog te vroeg om over de headliners iets zinnigs te zeggen...

Qua NL namen, lijken me Within Temptation, Miss Montreal, Suzan en Freek, Claude, Snelle, Flemming, Sloper, Roxanne Hazes of o.a. Racoon opvallende acts die afgelopen jaren wel op NL festivals stonden maar niet op Pinkpop gestaan hebben laatste jaren.
Aanvulling qua BE namen, verwacht ik bijvoorbeeld Lost Frequencies, Maksim Stojanac, Metejoor en Oscar and the Wolf.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.445
4.468
Aanvulling qua BE namen, verwacht ik bijvoorbeeld Lost Frequencies, Maksim Stojanac, Metejoor en Oscar and the Wolf.
Er komt zoveel goeds uit België en dan kom je met dit rijtje haha, die twee middelste namen zijn namen voor het Muziekfeest op het plein samen met Gerard Joling en die Engelbewaarder gast. Maargoed, voor Pinkpop vast prima dan.
 

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
48
17
Gewoon even wat namen waar ik aan zat te denken voor volgend jaar die ik wilde droppen

Post Malone: brengt halverwege augustus een nieuw country album uit. Heeft alleen nog maar een Amerika tour staan voor sep-okt. Post zou ook op de editie van 2020 staan als headliner samen met Marshmello. En Pinkpop heeft gezegd dat ze voor 2024 Luke Combs wilde strikken, dus ze staan wel open voor country. Daarnaast heeft Post Malone vorige zomer een nieuw album uitgebracht met Chemical wat een hit werd maar is sindsdien niet meer in Nederland (en volgens mij Europa) geweest.

Eminem: Dropt morgen zijn album. voor de rest geen tour aangekondigd. kans is klein maar ik wil het even genoemd hebben zodat als het gebeurd, ik kan zeggen dat ik gelijk had haha. (kan ook zijn dat hij in 2025 een eigen tour doet en jaar daarna festivals)

Coldplay: hebben tot en met augustus een Europa-tour lopen. komen in oktober met hun nieuwe album. doen daarna tot november nog een tour in Australië. In 2023 in Nederland met 4 ArenA-shows. dit jaar op Glastonbury gestaan. Ik denk persoonlijk wel dat Coldplay te groot is voor Pinkpop en dat de rest van de kaart een soort voorprogramma wordt voor Coldplay.

laat maar weten hoever ik er naast zit 😅
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Ik denk dat Coldplay naast dat ze te groot zijn en dit slechts nog voor Glastonbury is weggelegd, ook niet komt opdagen omdat het niet heel duurzaam zou zijn om voor één optreden af te reizen.

Eminem zou heel gaaf zijn. Post Malone wat mij betreft ook een fijne boeking. Post Malone met bijvoorbeeld 21 pilots lijkt me uitstekend voor Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
194
178
Ik denk dat Coldplay naast dat ze te groot zijn en dit slechts nog voor Glastonbury is weggelegd, ook niet komt opdagen omdat het niet heel duurzaam zou zijn om voor één optreden af te reizen.

Eminem zou heel gaaf zijn. Post Malone wat mij betreft ook een fijne boeking. Post Malone met bijvoorbeeld 21 pilots lijkt me uitstekend voor Pinkpop.
Ok compleet nieuwe route voor Pinkpop: een 3-day residency van Coldplay met subs artiesten met wie ze samengewerkt hebben. Afsluiter op de North en de tent wat alternatiever, incl een goeie act tijdens de Coldplay show (a la John Coffey afgelopen jaar).
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Ok compleet nieuwe route voor Pinkpop: een 3-day residency van Coldplay met subs artiesten met wie ze samengewerkt hebben. Afsluiter op de North en de tent wat alternatiever, incl een goeie act tijdens de Coldplay show (a la John Coffey afgelopen jaar).
I'm in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.373
4.602
Kom net terug van mijn eerste weekend RW, normaal altijd naar pinkpop en was wel eens benieuwd of de verschillen echt zo groot zijn.
Naar mijn idee valt dat allemaal wel mee ik heb niet het idee dat RW alles zoveel beter heeft dan pinkpop. Op beide festivals kom je dingen tegen waar je van denkt ‘dit zouden ze van elkaar over kunnen nemen.

Zo is de terreinindeling van RW beter waardoor (ik) minder KM’s/stappen maak.
Maar het recycle systeem van pinkpop
Is handiger. Niet vanwege dubbel aansluiten want ik heb geen moment in de rij gestaan hiervoor, maar wel als je met een grote groep bent is het rondjes halen wat lastiger. Als jij bijv een rondje haalt voor 10 vrienden ben je al €10 euro aan statiegeld kwijt als vervolgens de volgende gaat halen en die levert de bekers in krijgt die er eerst €10 bij. En je splits altijd wel een keer op als groep je blijft dit nooit de hele dag doen. En als groep zijn wij er prima uitgekomen maar kan me voorstellen dat sommige hier anders over denken.
Tip: haal pitchers en laat iedereen zijn eigen glas houden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.220
2.470
Er komt zoveel goeds uit België en dan kom je met dit rijtje haha, die twee middelste namen zijn namen voor het Muziekfeest op het plein samen met Gerard Joling en die Engelbewaarder gast. Maargoed, voor Pinkpop vast prima dan.
Die 2de heb ik zelfs moeten googelen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
635
355
Ik denk dat Coldplay naast dat ze te groot zijn en dit slechts nog voor Glastonbury is weggelegd, ook niet komt opdagen omdat het niet heel duurzaam zou zijn om voor één optreden af te reizen.

Eminem zou heel gaaf zijn. Post Malone wat mij betreft ook een fijne boeking. Post Malone met bijvoorbeeld 21 pilots lijkt me uitstekend voor Pinkpop.

Te groot of te duur? Naar mijn mening kan niemand te groot zijn voor een festival waar de Stones en Bruce heeft gestaan.
Te duur zou goed kunnen, en sowieso: Coldplay is muziekaal toch wel een aantal maatjes kleiner, zeker met hun zeer matige latere werk, dus als je daar de hoofdprijs voor moet betalen, zeker niet doen. (Al zou ik ze heel graag nog eens zien voor de oude nummers)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Te groot of te duur? Naar mijn mening kan niemand te groot zijn voor een festival waar de Stones en Bruce heeft gestaan.
Te duur zou goed kunnen, en sowieso: Coldplay is muziekaal toch wel een aantal maatjes kleiner, zeker met hun zeer matige latere werk, dus als je daar de hoofdprijs voor moet betalen, zeker niet doen. (Al zou ik ze heel graag nog eens zien voor de oude nummers)
Tja, ook een beetje tijdgeest, denk ik? Maar of te groot of te duur nou de juiste benaming is, ik zie ze geen Pinkpop. of ander festival buiten Glasto, meer doen. En zo zijn er nog wel een aantal met een misschien op papier wat minder indrukwekkend oeuvre (zonder daarmee een kwaliteitsdiscussie op te starten).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.648
5.578
Tja, ook een beetje tijdgeest, denk ik? Maar of te groot of te duur nou de juiste benaming is, ik zie ze geen Pinkpop. of ander festival buiten Glasto, meer doen. En zo zijn er nog wel een aantal met een misschien op papier wat minder indrukwekkend oeuvre (zonder daarmee een kwaliteitsdiscussie op te starten).
Eminem heeft wel weer een hitje te pakken met Houdini. En ze zijn er al eerder mee bezig geweest (heb ook gehoord dat hij even vast heeft gelegen). Weet ook niet 100% of dit een match is met Pinkpop
 
  • Thinking
Waarderingen: DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.099
500
Ok compleet nieuwe route voor Pinkpop: een 3-day residency van Coldplay met subs artiesten met wie ze samengewerkt hebben. Afsluiter op de North en de tent wat alternatiever, incl een goeie act tijdens de Coldplay show (a la John Coffey afgelopen jaar).
Dat gaat niet / nooit gebeuren op PP, dat is toch meer iets voor NSJ.
 
  • Thinking
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken