Pukkelpop 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
648
822
Ik kom toch echt niet verder dan The Offspring, Electric Callboy, Rise Against, The Haunted Youth, Ramko, Motionless In White en Lionheart. Waarbij mijn vorige ervaring met The Offspring niet zo best was, waarbij ik Electric Callboy nog steeds niet als serieuze act kan beschouwen, waarbij ik Rise Against al een paar keer heb gezien en waarbij MiW en Lionheart niet in mijn straatje passen. Voor geen van deze namen zou ik een los ticket kopen en zou ik ook niet worden overgehaald om een festivalticket te kopen.

Ik hoor dan ook precies in de doelgroep die je noemt (30-40+) en kocht echt speciaal een ticket voor de ijzersterke combi The Smile - Queens of the Stone Age. Met de huidige stand van zaken gaat het festival dit jaar in elk geval niks meer aan mij verdienen qua spijs omdat ik het veel te duur (en veel te veel gedoe) vind om nogmaals 150 euro neer te tellen voor het op en neer reizen + eten/drinken.
Waarom ga jij uberhaupt naar festivals?
Op graspop ben je na 1 dag naar huis gegaan omdat je tent nat was. terwijl de organisatie er alles aan deed om opvang te voorzien en te helpen waar het kon.
Eventjes gaan vragen voor hulp en het kwam in orde dit was overmacht door het weer.
Nu ben je weer de grootste klager dat je je geld terugwilt omdat er 2 bands gecanceld hebben. Een festival zoals pukkelpop heeft een 50tal bands per dag staan loop wat rond en ontdek wat nieuwe bands.
Precies veel Beer en weinig Rock.
Voor mij is het ook nietmeer de ideale festivaldag door het wegvallen van The Smile maar ik klaag niet. Er zal wel iets anders te zien zijn op dat moment of ik loop wat rond op het terrein pukkelpop heeft zoveel hoekjes en kantjes om te ontdekken.
Sorry dat ik het zeg maar de festivals doen ook maar hun best om er het beste van te maken en ze kunnen er ook niets aandoen dat hun headliner of een andere band zijn tour afzegt. of dat er modder ligt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Waarom ga jij uberhaupt naar festivals?
Op graspop ben je na 1 dag naar huis gegaan omdat je tent nat was. terwijl de organisatie er alles aan deed om opvang te voorzien en te helpen waar het kon.
Eventjes gaan vragen voor hulp en het kwam in orde dit was overmacht door het weer.
Nu ben je weer de grootste klager dat je je geld terugwilt omdat er 2 bands gecanceld hebben. Een festival zoals pukkelpop heeft een 50tal bands per dag staan loop wat rond en ontdek wat nieuwe bands.
Precies veel Beer en weinig Rock.
Voor mij is het ook nietmeer de ideale festivaldag door het wegvallen van The Smile maar ik klaag niet. Er zal wel iets anders te zien zijn op dat moment of ik loop wat rond op het terrein pukkelpop heeft zoveel hoekjes en kantjes om te ontdekken.
Sorry dat ik het zeg maar de festivals doen ook maar hun best om er het beste van te maken en ze kunnen er ook niets aandoen dat hun headliner of een andere band zijn tour afzegt. of dat er modder ligt.
Klaagde ik dan op de Graspop-organisatie? Zij deden er inderdaad alles aan om er iets van te maken. Ik heb er 1 dag gewoon met plezier verbleven en toen was het genoeg voor mij. Nam helemaal niemand iets kwalijk daar en heb volgens mij ook nooit geroepen dat ik vond dat ze geld terug moesten geven.

Ook nu klaag ik niet over Pukkelpop. Ik zeg alleen dat de huidige line-up er eentje is waarvoor ik niet zal afreizen. Dit kan nog veranderen door mooie vervangers (we missen twee van de headliners dus nu kun je objectief vaststellen dat de waarde van een ticket minder gerechtvaardigd is dan een line-up met headliners van de twee grootste stages). Als het niet lukt om rock-georiënteerde vervangers te boeken van hetzelfde kaliber heb ik daar alle begrip voor, maar dan is mijn ticket een heel ander ticket geworden dan op het moment dat ik het kocht. Als ik bij een reisbureau een vakantie boek naar Griekenland, en het wordt uiteindelijk een vakantie in Spanje nadat een maand vooraf het Griekse hotel bleek te zijn dubbel geboekt, dan neem ik daar ook geen genoegen mee. Maar begrijp me niet verkeerd: het staat de organisatie in het volste recht om geen vervanging te boeken, of om pak 'm beet Oscar and the Wolf te laten opdraven en dan te wijzen op de voorwaarden waarin expliciet vermeld staat dat de line-up nog kan worden gewijzigd.

Ik vind benoemen dat je ergens niet meer naartoe gaat omdat de voorwaarden niet zoals verwacht zijn niet per se een vorm van kritiek op organisaties. Het is een nieuwe situatie waarbij het voor mij leuker is om niet te gaan dan om wel te gaan. Niks mis mee toch? En als ik op voorhand weet dat een organisatie voor houders van een dagticket (die in de meeste gevallen echt voor een bepaald aantal bands gaan) geen coulance toont op een moment dat de gehele aangekondigde bovenkant verdwijnt, dan ga ik er gewoon niet meer naar toe omdat ik de voorwaarden niet vind passen bij wat ik koop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.621
En als ik op voorhand weet dat een organisatie voor houders van een dagticket (die in de meeste gevallen echt voor een bepaald aantal bands gaan) geen coulance toont op een moment dat de gehele aangekondigde bovenkant verdwijnt, dan ga ik er gewoon niet meer naar toe omdat ik de voorwaarden niet vind passen bij wat ik koop.
maar zijn er dan nog festivals in de benelux waar je wel naar toe kunt?
graspop, pukkelpop, werchter, pinkpop etc vallen dan allemaal af denk ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
Klaagde ik dan op de Graspop-organisatie? Zij deden er inderdaad alles aan om er iets van te maken. Ik heb er 1 dag gewoon met plezier verbleven en toen was het genoeg voor mij. Nam helemaal niemand iets kwalijk daar en heb volgens mij ook nooit geroepen dat ik vond dat ze geld terug moesten geven.

Ook nu klaag ik niet over Pukkelpop. Ik zeg alleen dat de huidige line-up er eentje is waarvoor ik niet zal afreizen. Dit kan nog veranderen door mooie vervangers (we missen twee van de headliners dus nu kun je objectief vaststellen dat de waarde van een ticket minder gerechtvaardigd is dan een line-up met headliners van de twee grootste stages). Als het niet lukt om rock-georiënteerde vervangers te boeken van hetzelfde kaliber heb ik daar alle begrip voor, maar dan is mijn ticket een heel ander ticket geworden dan op het moment dat ik het kocht. Als ik bij een reisbureau een vakantie boek naar Griekenland, en het wordt uiteindelijk een vakantie in Spanje nadat een maand vooraf het Griekse hotel bleek te zijn dubbel geboekt, dan neem ik daar ook geen genoegen mee. Maar begrijp me niet verkeerd: het staat de organisatie in het volste recht om geen vervanging te boeken, of om pak 'm beet Oscar and the Wolf te laten opdraven en dan te wijzen op de voorwaarden waarin expliciet vermeld staat dat de line-up nog kan worden gewijzigd.

Ik vind benoemen dat je ergens niet meer naartoe gaat omdat de voorwaarden niet zoals verwacht zijn niet per se een vorm van kritiek op organisaties. Het is een nieuwe situatie waarbij het voor mij leuker is om niet te gaan dan om wel te gaan. Niks mis mee toch? En als ik op voorhand weet dat een organisatie voor houders van een dagticket (die in de meeste gevallen echt voor een bepaald aantal bands gaan) geen coulance toont op een moment dat de gehele aangekondigde bovenkant verdwijnt, dan ga ik er gewoon niet meer naar toe omdat ik de voorwaarden niet vind passen bij wat ik koop.
Of zet er u gewoon over, ga en amuseert u. Uw geld zijt ge toch al kwijt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512

maar zijn er dan nog festivals in de benelux waar je wel naar toe kunt?
graspop, pukkelpop, werchter, pinkpop etc vallen dan allemaal af denk ik?
Pukkelpop, Werchter en Pinkpop vallen inderdaad al jaren af hierdoor omdat ik hiervoor nooit een weekendticket zou kopen. Het was wachten op een jaar als dit waarin alles tegenzit als ik toch eens 1 dag ga.

Op Graspop is de klap veel kleiner omdat ik daar wel blind een weekendticket pak. Maar ook hiervoor geldt dat ik minder gelukkig zou worden van m’n ticket als plots Tool zou hebben afgezegd. Maar doordat Graspop gemiddeld genomen heel veel meer richting mijn smaak programmeert komt de klap daar minder hard aan dan op een festival als Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Dat is natuurlijk totaal niet haalbaar haha. Afbouwen, reizen (met vertraging), voorbereiding dat gaat niet
Sommige bands hebben wel twee complete stages en teams maar ik weet niet of Air daar een van is. De kans lijkt me in elk geval wel heel erg klein. Air zou wel op een andere dag kunnen spelen en dat dan de act van die dag naar zondag gaat.

Maar de kans is veel groter dat dit gewoon James Blake gaat zijn op de spot van The Smile.
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
342
505
Of zet er u gewoon over, ga en amuseert u. Uw geld zijt ge toch al kwijt.
Wat is dat nu voor opmerking ?

Je bent gefuckt, accepteer het maar :cautious:
Zondag was al de zwakste dag qua value for money, nu helemaal gedecimeerd.
Ik wacht nog even de vervangers af maar gezien de bands die zouden kunnen vervangen is de kans groot dat 't in de verkoop gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave en Rockbeer

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
Wat is dat nu voor opmerking ?

Je bent gefuckt, accepteer het maar :cautious:
Zondag was al de zwakste dag qua value for money, nu helemaal gedecimeerd.
Ik wacht nog even de vervangers af maar gezien de bands die zouden kunnen vervangen is de kans groot dat 't in de verkoop gaat.
Wat is het probleem aan mijn bericht?

Kijk, het is diep klote dat wellicht de twee grootste namen van de zondag afzeggen. Kan je bitterweinig aan veranderen. Van mijn part mag hier iedereen nog honderd klaagberichten sturen, maar het zal niets aan de situatie veranderen.

Soit, het blijft nog altijd een festival waar ge u wel kunt amuseren. Misschien niet meer met uw bands die je wou zien, maar ge kunt er nog altijd het beste van maken.

En dan nog over de middelmatige dag. Tsja, niemand heeft u verplicht om een ticket te kopen he.
Je hebt gelukkig nog de mogelijkheid om tickets te verkopen. Mochten de beide bands op de dag zelf cancellen, was zelfs dat (bijna) geen optie.

Festivals zijn geen liefdadigheidsinstellingen die zomaar efkes uw entreeticket zullen terugbetalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Klaagde ik dan op de Graspop-organisatie? Zij deden er inderdaad alles aan om er iets van te maken. Ik heb er 1 dag gewoon met plezier verbleven en toen was het genoeg voor mij. Nam helemaal niemand iets kwalijk daar en heb volgens mij ook nooit geroepen dat ik vond dat ze geld terug moesten geven.

Ook nu klaag ik niet over Pukkelpop. Ik zeg alleen dat de huidige line-up er eentje is waarvoor ik niet zal afreizen. Dit kan nog veranderen door mooie vervangers (we missen twee van de headliners dus nu kun je objectief vaststellen dat de waarde van een ticket minder gerechtvaardigd is dan een line-up met headliners van de twee grootste stages). Als het niet lukt om rock-georiënteerde vervangers te boeken van hetzelfde kaliber heb ik daar alle begrip voor, maar dan is mijn ticket een heel ander ticket geworden dan op het moment dat ik het kocht. Als ik bij een reisbureau een vakantie boek naar Griekenland, en het wordt uiteindelijk een vakantie in Spanje nadat een maand vooraf het Griekse hotel bleek te zijn dubbel geboekt, dan neem ik daar ook geen genoegen mee. Maar begrijp me niet verkeerd: het staat de organisatie in het volste recht om geen vervanging te boeken, of om pak 'm beet Oscar and the Wolf te laten opdraven en dan te wijzen op de voorwaarden waarin expliciet vermeld staat dat de line-up nog kan worden gewijzigd.

Ik vind benoemen dat je ergens niet meer naartoe gaat omdat de voorwaarden niet zoals verwacht zijn niet per se een vorm van kritiek op organisaties. Het is een nieuwe situatie waarbij het voor mij leuker is om niet te gaan dan om wel te gaan. Niks mis mee toch? En als ik op voorhand weet dat een organisatie voor houders van een dagticket (die in de meeste gevallen echt voor een bepaald aantal bands gaan) geen coulance toont op een moment dat de gehele aangekondigde bovenkant verdwijnt, dan ga ik er gewoon niet meer naar toe omdat ik de voorwaarden niet vind passen bij wat ik koop.
Volledig akkoord met Rockbeer. Indien je een dagticket koopt dan ben je meestal daar voor één of twee headliners. Indien je een combiticket kocht dan ben je meer voor het festivalgebeuren. Alhoewel organisaties juridisch misschien zich vrij kunnen pleiten bij annulatie van een headliner, zijn er commerciele tegemoetkomingen mogelijk waarbij een annulatie van een grote naam bij een festival wel terugbetaling kan inhouden. Gent Jazz heeft direct een terugbetalingsoptie aan haar klanten gegeven toen Laufey haar stop in Gent met haar Europese tournee annuleerde.
Vergeet niet dat de 'belastingbetaler' en 'de festivalganger' de grote festivals recht hebben gehouden door geen refund te krijgen van de betaalde tickets voor festivals in de zomer van 2022 maar een voucher waarmee ze hun geld later terug bij het festival konden besteden. Iets dat onze politici mede geruggedekt hebben maar waar duidelijke regels voor bestaan dat een refund de normaalste gang van zaken zijn. En dan te bedenken dat festivals als Werchter en Pukkelpop voor corona miljoenen euro's hebben uitgekeerd aan hun aandeelhouders
.
Een oplossing zou mi zijn om een festivalganger tien euro extra verzekeringspremie te vragen per naam die hij absoluut wilt zien en met maximum van twee namen. In dat geval zou Rockbeer voor zijn twee must-see bands (QOSA en the Smile) 20 Euro extra premie betaald hebben op de ticketprijs maar hij krijgt gegarandeerd zijn ticketgeld volledig terug van de organisatie na annulatie. Iemand die zich niet verzekert krijgt geen geld terug. Dit systeem geldt enkel voor de headliners main en marquee bij Pukkelpop bv. Of bij diverse headliners main bv zaterdag main Charlotte De Winter, Sam Smith en Goldband.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Blij dat ik dit jaar erg lang heb gewacht om een zondagticket te kopen. Op zich nog best een paar interessante bands op die dag, maar voor mij niet voldoende. Dit jaar voor het eerst sinds de 2 covid jaren dat ik geen grote festivals bezoek en dat is prima. Misschien ook wel ontgroeid uiteindelijk. Gelukkig meer dan genoeg kleine (dag)festivals tegenwoordig.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.104
1.983
Gewoon Fred again again de zondag. Net zoals The National in 2019. Enter Shikari ook al eens 3 keer in een weekend gespeeld om de gaten op te vullen. Classic Pukkelpop en zo zou het nog uitverkocht geraken ook.
Eigenlijk best een goede optie. 1 dingetje: diegenen met een dagkaart voor de Fred Again dag. Die komen je ruiten ingooien…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken