Gaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Gestart met Star Wars Jedi: Fallen Order. Hoewel ik geen Star Wars fan ben zit de game best goed in elkaar, de graphics zijn prima en de gameplay is ook erg fijn. Moet nog wel in het verhaal komen, maar goed dat komt misschien ook niet omdat ik niet echt iets met Star Wars heb dus. Zou zo'n type game in een andere setting willen zien.

Gaan geruchten dat er medio mei weer een nieuwe Playstation Showcase gaat komen, laten we het hopen. Het huidig aanbod vind ik helaas tegenvallen.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
353
277
Ik heb Prince of Persia meegepakt met de prijsverlaging. Vindt het erg tof in elkaar zitten. De exploratie en platforming van Hollow Knight, maar dan met eigen thema en net iets uitgebreidere combat. Ook fijn hoe soepel en snel alles werkt, dat is met de grote games laatste tijd niet meer vanzelfsprekend helaas. Voor de 3 tientjes zeker een aanrader.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Door de nieuwe prime serie Fallout, via de gamepass begonnen met het spelen van Fallout 4. Fallout 3 was de laatste uit de serie welke ik gespeeld heb.

Fallout 4 is erg vermakelijk, het bouwen van settlements in combinatie met de Sim settlements mod vind ik erg tof. Alleen het spel is op het moment dat ik in het stadgebied Boston loop niet meer te spelen. Heb dan om de minuut een crash waarbij het hele spel vastloopt en ik het opnieuw moet starten. Helaas op internet al rondgespeurd en gevonden dat dit een bekend probleem is op de Xbox serie s en zijn er weinig tot geen oplossingen voor te vinden. Jammer want daardoor toch geneigd om niet meer verder te gaan.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
600
444
Op dit moment bijna Bayonetta uitgespeeld. Op de Switch in handheld-mode draait hij prima. Lekker uitdagend maar nooit oneerlijk, met name de eindbaasgevechten zijn de beste die ik ooit in een game heb meegemaakt. Kan niet wachten straks door te gaan met deeltje twee.

Enige nadeel is dat mijn vriendin het sporadische (noodzakelijke) buttonbashen als ik naast haar op de bank zit een beetje beu is...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Door de nieuwe prime serie Fallout, via de gamepass begonnen met het spelen van Fallout 4. Fallout 3 was de laatste uit de serie welke ik gespeeld heb.

Fallout 4 is erg vermakelijk, het bouwen van settlements in combinatie met de Sim settlements mod vind ik erg tof. Alleen het spel is op het moment dat ik in het stadgebied Boston loop niet meer te spelen. Heb dan om de minuut een crash waarbij het hele spel vastloopt en ik het opnieuw moet starten. Helaas op internet al rondgespeurd en gevonden dat dit een bekend probleem is op de Xbox serie s en zijn er weinig tot geen oplossingen voor te vinden. Jammer want daardoor toch geneigd om niet meer verder te gaan.
Op 25 april komt er een NEXT gen patch uit voor Fallout 4. Misshien dat dit probleem daar ook in opgelost wordt? Staat wel bij dat ze er verbeteringen in zitten voor de stabiliteit van de game:

Ik ga hem denk ik ook weer opnieuw spelen. Is denk ik de 3e of 4e keer dat ik hem opnieuw ga spelen. Blijft een enorm tof spel. Vooral die settlements vond ik heel erg tof. En zeker in combinatie met bepaalde mods kan je toffe dingen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik
Aan Baldurs Gate 3 begonnen. Genieten!
Ben tot de conclusie gekomen na het uitspelen van die game na 130 uur dat dit een van de beste 3 spellen is die ik ooit gespeeld heb (met ff7 en The Witcher 3). De mate van interactie, diepte, emotie en bewegingsvrijheid zijn ongekend. Sommige verhaallijnen zijn hard verscheurend evenals de keuzes die je moet malen. Diep respect voor die game
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Koekdoos

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Op 25 april komt er een NEXT gen patch uit voor Fallout 4. Misshien dat dit probleem daar ook in opgelost wordt? Staat wel bij dat ze er verbeteringen in zitten voor de stabiliteit van de game:
oh erg tof dat er een patch uitkomt! En al vrij snel ook. Ik hoop hiermee wel echt dat de problemen rondom Boston verholpen worden. Zelfs als ik een nieuwe game start zonder mods, is dat gebied niet te doen. Ik heb nu een mod gebruikt waarbij het aantal NPC's in Boston verminderd wordt, dit helpt iets, maar nogsteeds crasht het spel erg vaak.
Ik ga hem denk ik ook weer opnieuw spelen. Is denk ik de 3e of 4e keer dat ik hem opnieuw ga spelen. Blijft een enorm tof spel. Vooral die settlements vond ik heel erg tof. En zeker in combinatie met bepaalde mods kan je toffe dingen doen.

Zo dat is al behoorlijk vaak. Heb jij dan nog tips qua Mods voor de Xbox die je een goede toevoeging vond?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
oh erg tof dat er een patch uitkomt! En al vrij snel ook. Ik hoop hiermee wel echt dat de problemen rondom Boston verholpen worden. Zelfs als ik een nieuwe game start zonder mods, is dat gebied niet te doen. Ik heb nu een mod gebruikt waarbij het aantal NPC's in Boston verminderd wordt, dit helpt iets, maar nogsteeds crasht het spel erg vaak.


Zo dat is al behoorlijk vaak. Heb jij dan nog tips qua Mods voor de Xbox die je een goede toevoeging vond?
Ik heb hem op Playstation gespeeld. Ik zal straks eens kijken. Maar een paar cheat mods die ik wel fijn vond zodat ik oneindige resources had voor het settlement builden vond ik fijn.

Ook bepaalde belichtingen geloof ik die ik anders had ingesteld. En dat er een hele muur al gebouwd was om Sanctuary heen vond ik een paar toffe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
Zijn er hier mensen met een PlayStation Portal? Zit er sterk aan te denken eentje aan te schaffen. Jaja, ik weet het. Het is niks meer dan een streamingapparaat, je kunt ook op je iPad i.c.m. dualsense, etc. etc.

Toch lees ik veel positieve reviews van "vaders" die sinds de aanschaf van een portal weer veel gamen op de PS5. Wij hebben twee kleine kinderen thuis. Sindsdien speel ik echt heel weinig op de PS5. Er staat vaak iets anders op de TV aan, daarnaast zijn het gros van de PS5 games niet echt geschikt voor kleine kinderen om mee te kijken. Het enige wat ik kan spelen is FIFA of AstroPlay. Op de Switch heb ik hier veel minder last van.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/aanbevelingen :)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
929
964
Deze vader heeft een Portal en sinds ik dat ding heb kan ik terug heel wat meer op de PS5 spelen. :)
Het grote voordeel is dat je niet meer heel de huiskamer inpalmt wanneer je iets wil spelen en je dus ook soms kunt spelen wanneer de kinderen nog wakker zijn, of je partner de televisie wil.

Het heeft soms wel eens kuren (een hapering, plotse disconnect, console die niet van de eerste keer gevonden wordt, ...) en de batterijduur had langer gemogen, maar de overgrote meerderheid van de tijd doet het precies wat moet. Het is ook echt een mooi vormgegeven ding dat geweldig goed in de hand ligt en ook al heeft het geen OLED-scherm, het LCD scherm dat erop zit is van erg goeie kwaliteit en heeft de perfecte grootte. Ik heb in het verleden ook al wel proberen remote play te doen via iPad of telefoon, maar die ervaringen waren bijna niet te vergelijken met die met de Portal.

Er is een heel klein beetje input lag, maar dat valt heel goed mee. Je moet er waarschijnlijk geen Gran Turismo, competitieve online shooter of one-on-one fighter mee spelen, maar het soort games die ik er al op gespeeld heb werkten prima (Final Fantasy VII Rebirth, God of War Ragnarok, Shadow of the Tomb Raider, Ratchet & Clank Rift Apart, ...).

Ik was op voorhand ook niet echt overtuigd van de meerwaarde van dit ding, maar ben nu wel heel blij met mijn aankoop. Het is echt een geweldige compagnon voor de PS5 als je je huiskamer met anderen moet delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Zijn er hier mensen met een PlayStation Portal? Zit er sterk aan te denken eentje aan te schaffen. Jaja, ik weet het. Het is niks meer dan een streamingapparaat, je kunt ook op je iPad i.c.m. dualsense, etc. etc.

Toch lees ik veel positieve reviews van "vaders" die sinds de aanschaf van een portal weer veel gamen op de PS5. Wij hebben twee kleine kinderen thuis. Sindsdien speel ik echt heel weinig op de PS5. Er staat vaak iets anders op de TV aan, daarnaast zijn het gros van de PS5 games niet echt geschikt voor kleine kinderen om mee te kijken. Het enige wat ik kan spelen is FIFA of AstroPlay. Op de Switch heb ik hier veel minder last van.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/aanbevelingen :)
Steam Deck geen optie? Chiakri erop en gaan met de banaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
Steam Deck geen optie? Chiakri erop en gaan met de banaan.
Steamdeck zit in een compleet andere prijsklasse. Wat is het voordeel ervan als ik alleen maar PS5 games ga streamen? Ik game niet op een pc en maak geen gebruik van Steam
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Portal is 240 euro toch? Refurbished Deck heb je voor 279. Maar als je alleen PS5 games speelt is er weinig voordeel (al heb je dan wel een desktop en mogelijkheid tot apps e.d.)
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
353
277
Portal is 240 euro toch? Refurbished Deck heb je voor 279. Maar als je alleen PS5 games speelt is er weinig voordeel (al heb je dan wel een desktop en mogelijkheid tot apps e.d.)
Nieuw met refurbished vergelijken is dan ook niet echt eerlijk. Refurbished PS Portal is 180-200. Ik heb er zelf geen, maar het lijkt wat fijner in de hand te liggen dan de steam deck, de resolutie van het scherm is hoger en de ondersteuning/gebruiksvriendelijkheid lijkt mij beter vanuit Sony dan Chiakra. Als dit dus letterlijk het enige is waarvoor je het wil gebruiken lijkt de Portal mij de beste optie.

Over de vele mogelijkheden van een Steam Deck die je dan misloopt (maar toch niet gebruikt?) kunnen we vast een nieuw topic starten haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Nieuw met refurbished vergelijken is dan ook niet echt eerlijk. Refurbished PS Portal is 180-200. Ik heb er zelf geen, maar het lijkt wat fijner in de hand te liggen dan de steam deck, de resolutie van het scherm is hoger en de ondersteuning/gebruiksvriendelijkheid lijkt mij beter vanuit Sony dan Chiakra. Als dit dus letterlijk het enige is waarvoor je het wil gebruiken lijkt de Portal mij de beste optie.

Over de vele mogelijkheden van een Steam Deck die je dan misloopt (maar toch niet gebruikt?) kunnen we vast een nieuw topic starten haha.
Ik wist niet eens dat er refurbished portals waren haha. Laatste dat ik zag waren ze slecht verkrijgbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken