Pukkelpop 2024

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Boeiend artikel van kwaliteitskrant De Morgen over de boekingszorgen bij annulatie van een act op een festival.

Voor zij die geen toegang hebben via de betaalmuur van de Morgen volgend extract:
'De ploeg van Chokri en Eppo kunnen we vrijdag evenwel niet op de rooster leggen. “Team programmatie heeft nu wel andere katten te geselen”, laat hun woordvoerder weten. Zelf wil hij wel iets kwijt over een “programmatorisch rampenplan” waarbij acts uit naburige landen te hulp moeten komen. “Een term als rampenplan is misschien wat cru”, lacht Luyten. “Maar het klopt wel dat we altijd een back-uplijst bij de hand houden. We hebben een kleine tweehonderd namen op onze affiche. Dan weet je wel dat je altijd rekening moet houden met onverwachte omstandigheden. Zenuwslopender wordt het wanneer een grote act op het laatste moment moet cancelen. '
Dus er wordt wel rekening gehouden met mogelijke annulaties door een festivalorganisatie.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
830
999
Ondanks het afvallen van The Smile, QOTSA en Mannequin Pussy vind ik de line up nog steeds gigantisch goed. Ook nog beter dan die van Lowlands. Als ik kijk naar mijn spoorboekje van LL zie ik hier toch voornamelijk acts in die ook op Pukkelpop staan. LL heeft dan wel IDLES (maar die heb ik al 2 keer gezien dit jaar), SOFT PLAY (het kan nog), Justice (kan ook nog) en Half Moon Run. Wanneer ik dit dan weer tegenover Pukkelpop zet die dan Stake, Fontaines D.C., Flogging Molly, Enter Shikari, Rise Against, The Offspring heeft wint deze line up het nog steeds
 

Pukkelpopper

Dagopener
20 jul 2022
538
536
Gisteren is de timetable van Lowlands aangekondigd, ben benieuwd wanneer Pukkelpop volgt. Dat zal nu toch niet al te lang meer duren? ik gok volgende week met de laatste namen inclusief de vervangers van de afzeggingen. Het wordt stilletjes aan tijd. Want ik zie geen enkele reden om nog langer te wachten maar ja zoals veel mensen kan ik moeilijk in schatten hoe moeilijk het is en hoeveel tijd ze hiervoor nodig hebben om een timetable samen te stellen het zijn tenslotte 8 stages (behalve donderdag dan maar 5) en per stage tot nu toe tussen 5 tot 7 en boiler room 8 namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
173
192
Zondag 1e keer PKP om de eenvoudige reden dat die line up mij nog nooit heeft kunnen boeien. Moet moeite doen om bands te vinden die ik ken, maar met Miw, Electric Callboy, rise against en The Offspring toch eindelijk eens wat naar men goesting gevonden.

Sowieso niet echt fan van QOTSA dus niet rouwig dat ze afzeggen maar alsk hier mensen Lana Del Rey met haar klaagzang als serieuze optie om te vervangen zie opvoeren dan ga ik nog spijt beginnen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90 en saurus

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.093
577
Tom Odell was er vorig jaar al, dit jaar op Werchter. Ze zullen toch echt wel andere artiesten kunnen strikken voor de opengevallen plekken?
 

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
Zondag 1e keer PKP om de eenvoudige reden dat die line up mij nog nooit heeft kunnen boeien. Moet moeite doen om bands te vinden die ik ken, maar met Miw, Electric Callboy, rise against en The Offspring toch eindelijk eens wat naar men goesting gevonden.

Sowieso niet echt fan van QOTSA dus niet rouwig dat ze afzeggen maar alsk hier mensen Lana Del Rey met haar klaagzang als serieuze optie om te vervangen zie opvoeren dan ga ik nog spijt beginnen krijgen.
Voor de goede orde: er ontbreken nog enkele bands en ik noemde Lana Del Rey omdat er een pop-headliner zou kunnen worden aangekondigd als er nog een paar stevige rockbands zijn geboekt voor Backyard, Lift en misschien ontbrekende slots voor Marquee. Er ontbreken nog enkele acts en er zal niet noodzakelijkerwijs sprake zijn van een één-op-één vervanging voor de geannuleerde acts.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken