Pukkelpop 2024

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
147
122
Feit dat sommige festivals al een vervanger hebben en PKP bvb niet, wil uiteraard ook zeggen dat die al een contingency plan klaar hadden en PKP niet.

Laat ons hopen dat ze niet gisteren of zo pas zijn beginnen zoeken. Vanaf dat ze wisten dat Josh die operatie moest ondergaan, zouden ze moeten beginnen zoeken zijn.

Of ze moeten wachten met een aankondiging omwille van reden XYZ.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en DDave

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.270
Sommige bands hebben wel twee complete stages en teams maar ik weet niet of Air daar een van is. De kans lijkt me in elk geval wel heel erg klein. Air zou wel op een andere dag kunnen spelen en dat dan de act van die dag naar zondag gaat.

Maar de kans is veel groter dat dit gewoon James Blake gaat zijn op de spot van The Smile.
2x een productie hebben is enkel weggelegd voor de groten der aarde.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
147
122
Feit dat Justice nog een show in Brussel heeft later dit jaar, is dat al geen reden om hen te kunnen schrappen?
 

CSM

Playlistbediener
17 mrt 2014
12
5
Ik zei ten tijde van de eerste QOTSA-annuleringen dat Jack White de perfecte vervanger is (ook al denkt Chimme van niet) - hetzelfde tijdperk, dezelfde soort muziek, heeft de hits, ik hoop dat het gebeurt - om eerlijk te zijn zal ik dat doen geef er de voorkeur aan.

Nu is het tijd voor Pukkelpop om met de goede resultaten te komen, na een recente geschiedenis van veel zwakkere vervangingen. Als ze OATW, Editors of Amelie Lens of iets dergelijks boeken, dan zal het waarschijnlijk mijn laatste Pukkelpop zijn - ze hebben meer dan 2 weken de tijd gehad om naar een fatsoenlijke vervanger te kijken en andere festivals hebben ze zonder problemen vervangen.

Laten we hopen dat ze deze keer de festivalgangers voorrang geven boven de winst.
Alsof de bands van het kaliber van een QOTSA zomaar bij den Aldi in de rekken liggen om efkens op uw festival te smijten.

Festivals hebben het sowieso al veel moeilijker dan vroeger om grote namen te programmeren, laat staan een één op één vervanging van een band als QOTSA te vinden.

Als het aanbod er niet is, dan is het er simpelweg niet.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
Begin van de Lowlands (LLOWCAST) podcast interessant om te luisteren.
Grote bands hebben soms op 2/2.5 jaar hun idee al klaar liggen van hoe ze gaan touren...

Het is allemaal veel ingewikkelder dan de meesten denken
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Alsof de bands van het kaliber van een QOTSA zomaar bij den Aldi in de rekken liggen om efkens op uw festival te smijten.

Festivals hebben het sowieso al veel moeilijker dan vroeger om grote namen te programmeren, laat staan een één op één vervanging van een band als QOTSA te vinden.

Als het aanbod er niet is, dan is het er simpelweg niet.
Tot nu toe zijn de vervangingen voor QOTSA en Smile... Air, The Pixies, Jack White en Justice. De capaciteit van Way Out West voor het volledige weekend is ruim 15.000 minder dan de capaciteit van Pukkelpop voor één dag. Ze zijn erin geslaagd een vervanger te vinden, nietwaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Darwin

Playlistbediener
30 jun 2021
10
8
Alsof de bands van het kaliber van een QOTSA zomaar bij den Aldi in de rekken liggen om efkens op uw festival te smijten.

Festivals hebben het sowieso al veel moeilijker dan vroeger om grote namen te programmeren, laat staan een één op één vervanging van een band als QOTSA te vinden.

Als het aanbod er niet is, dan is het er simpelweg niet.

Alle festivals in de QOTSA-rijtje hebben hun vervanger al aangekondigd, op Villar de Mouros na dat zegt dat woensdag de nieuwe naam komt.

Ge maakt mij écht niet wijs dat PP die vervanger dan ook nog niet kent. Dat bewijst trouwens dat het QOTSA-bericht heel erg getelefoneerd was, wat ook volkomen te begrijpen is. Maar dat bericht is dus uitgestuurd toen bleek dat alle betrokken festivals een oplossing hadden.
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Alle festivals in de QOTSA-rijtje hebben hun vervanger al aangekondigd, op Villar de Mouros na dat zegt dat woensdag de nieuwe naam komt.

Ge maakt mij écht niet wijs dat PP die vervanger dan ook nog niet kent. Dat bewijst trouwens dat het QOTSA-bericht heel erg getelefoneerd was, wat ook volkomen te begrijpen is. Maar dat bericht is dus uitgestuurd toen bleek dat alle betrokken festivals een oplossing hadden.
Cabaret Vert moet hun vervanger nog aankondigen
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
830
999
Is het een gekke gedachte dat Pukkelpop gewoon wacht en woensdag gewoon alle laatste namen aankondigd met dus de vervangingen van The Smile en QOTSA daarbij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
Enkele gedachten (hopend op Google Translator):

- Ik zou niet per se één-op-één vervangingen verwachten. Volgende week zullen ze waarschijnlijk een tiental nieuwe acts aankondigen en ze zullen proberen iedereen blij te maken met wat er allemaal mogelijk is. Er zullen zeker wat gitaaracts zijn, maar het zou mij niet verbazen als we een dans- of popafsluitingsact krijgen.

- Tot nu toe hebben we alleen gekeken naar artiesten die op tournee zijn, maar één, niet per se lokaal, zou kunnen komen voor een goedbetaalde headliner-show als deze beschikbaar en klaar is om te spelen. Een verrassing sluit ik dus niet uit.

- Hoe zit het met Lana Del Rey? Drie dagen later speelt ze een uitverkochte show in Parijs, ze heeft al een aantal last-minute boekingen in haar geschiedenis gedaan en ze zou haar dag gemakkelijk uitverkopen, ook als mensen hun dagkaart doorverkopen aan Lana's fans.

- Op dit moment zijn er nog zondagtickets te koop. Dus als een zondagskaarthouder het zou proberen te verkopen, moet hij dat tegen een lagere prijs doen.

- Ik zou een onderscheid maken tussen wat de festivalorganisatoren contractueel moeten doen en wat de beste commerciële strategie is voor hun klanten. De meeste bezoekers zullen de volledige festivalervaring verzorgen (inclusief ikzelf), maar degenen die een dagkaart kochten, deden dit vanwege een aantal specifieke shows. Als je dagkaarten verkoopt en de twee belangrijkste acts van een bepaalde dag hun shows weken eerder annuleren, weet je dat je iets anders aanbiedt dan wat je verkocht hebt en moet je dagkaarthouders de mogelijkheid bieden om hun geld terug te vragen. . Persoonlijk gesproken zou mijn mening over hen verlaagd zijn als ze dat niet deden.

- Hoe dan ook, ik ben al blij met de line-up en ik weet zeker dat ik van het festival zal genieten, maar ik wacht op de definitieve aankondiging om het te beoordelen.

- Er gebeurt shit. Er zijn ergste dingen in het leven dan een geannuleerd concert.

- Laten we elkaar eens ontmoeten, ik zal proberen mij herkenbaar te maken als de Italiaan 🥸🍝
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.610
Feit dat sommige festivals al een vervanger hebben en PKP bvb niet, wil uiteraard ook zeggen dat die al een contingency plan klaar hadden en PKP niet.

Laat ons hopen dat ze niet gisteren of zo pas zijn beginnen zoeken. Vanaf dat ze wisten dat Josh die operatie moest ondergaan, zouden ze moeten beginnen zoeken zijn.

Of ze moeten wachten met een aankondiging omwille van reden XYZ.
Ik denk dat Pukkelpop op hetzelfde moment is kunnen beginnen zoeken als die anderen hoor. Weken geleden gok ik. Bij Pukkelpop is het alleen nog niet rond en bij die anderen wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Darwin

Playlistbediener
30 jun 2021
10
8
Cabaret Vert moet hun vervanger nog aankondigen
Klopt inderdaad.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: als hun woordvoerder op televisie komt verkondigen dat "het programmatieteam met man en macht bezig is met het zoeken naar een vervanger". Dan is dat larie. Alsof ze met parelend zweet op het voorhoofd met tien man een ouderwetse telefoonhoorn tegen de oren gedrukt hebben. Of wat ik wil zeggen: dan is dat een leeg marketingpraatje. Kijk, ik ga al jaren graag naar Pukkelpop, voor de vrienden, en ik heb er door de jaren veel muziek leren ontdekken. Hun programmatoren kennen iets van muziek, maar maken geregeld ook bewust commerciële keuzes. En dat mag zeker. Maar 'geloof' ik dat festival intussen nog? Sorry, nee. Voor mij is dat afgegleden tot een product. Al vrees ik dat dit eigen is aan de tijd. én aan het feit dat ik door de ervaring wat minder naïef in het leven sta. Maar hun communicatie, of de strik die ze rond hun festival leggen, helpt daar niet bij. Ik mis het genuine karakter.
 

Pukkelpopper

Dagopener
20 jul 2022
538
536
De afzegging van Queens of the stone age vind ik jammer maar wie de vervanger ook wordt ik ga mij sowieso amuseren. Het zal in geen geval een domper worden op mijn feestvreugde, ik ga combi dus er is meer dan genoeg om er een onvergetelijk weekend van te maken. man ik heb zoveel zin in pkp24 🥳🎉 nog 19 dagen. En nu even in de stemming komen met wat foto’s van de opbouw.
IMG_3685.jpegIMG_3687.jpegIMG_3688.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken