Vanavond begint weer het hoogtepunt van de sport....
...de Jupiler Pro League!
Geen idee of KRC Genk er klaar voor is. Inkomend is het afwachten of de transfers van Steuckers, Smets, Oh,... gaan renderen. Smets zie ik goed komen, Steuckers zie ik bij pakweg OHL terecht komen. Bij Oh heb ik geen goed gevoel, Tolu en Zeqiri zijn alleszins niet goed genoeg om de aanval te dragen. Uitgaand moet er nog veel gebeuren: van El Khannous, McKenzie en Cuesta wordt er verwacht dat ze de club gaan verlaten. Ik hoop stiekem ook dat Hrosovsky naar een andere club gaat. Het is een sympathieke pee, maar het beste is er van af, en zijn loon is veel te hoog voor wat hij vorig seizoen gepresteerd heeft. Ik vind dat we Bangoura moeten durven opstellen in plaats van Hrosovsky, want die gaf een goede indruk tijdens de voorbereiding.
Ik ga gokken dat we zonder al te veel kleerscheuren PO1 halen maar dat we niet deftig gaan meedoen met de titelrace.
Zondag direct een eerste topper tegen Standard...maar niet volgens directie van KRC Genk. Voor topmatchen en derby's betaal je normaal meer voor tickets, volgens de site is de match tegen Standard geen topper meer. Daar valt iets over te zeggen, want ik ben net door de kern van Standard gescrold, en ik kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben.
Hopelijk een sportief goed seizoen, en hopelijk ook een extrasportief rustig seizoen, want de rechtzaak na de match tegen RSCA en de salonremise in Westerlo waren een blaam voor Genk vond ik.
Veel succes aan andere supporters.