Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Sleep token heeft trouwens vandaag Ghost en Ozzy Osbourne ingehaald in maandelijkse Spotify luisteraars met 9,54 miljoen maandelijkse luisteraars waardoor ze in de top 12 komen van metal bands. Een week geleden zat sleep token nog op 4 miljoen maandelijkse luisteraars.

Top 20 hier onder:
Linkin park 49 mil
Metallica 28 mil
System of a down 24 mil
Disturbed 19.4 mil
Black Sabbath 15 mil
Slipknot 14 mil
Deftones 13.2 mil
Rammstein 12.8 mil
Bring me the horizon 12.5 mil
Korn 11.5 mil
Avenged sevenfold 10.1 mil
Sleep token 9.5 mil
Ozzy Osbourne 9.5 mil
Ghost 9.5 mil
Iron maiden 8 mil
Falling in reverse 7.3 mil
Marilyn Manson 7.3 mil
Pantera 7 mil
Five finger death punch 6.6 mil
Rob zombie 6.3 mil
Bijzonder lijstje, staan wel meer opvallende dingen in wat mij betreft. Linkin Park met zo’n ruime marge aan kop zag ik niet aankomen, Disturbed zo hoog, Deftones zo hoog… altijd grappig om zulke wereldwijde aantallen naast mijn eigen (lokale) perceptie te leggen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Bijzonder lijstje, staan wel meer opvallende dingen in wat mij betreft. Linkin Park met zo’n ruime marge aan kop zag ik niet aankomen, Disturbed zo hoog, Deftones zo hoog… altijd grappig om zulke wereldwijde aantallen naast mijn eigen (lokale) perceptie te leggen.

Leeftijd van spotify-gebruikers zal wel een grote invloed hebben denk ik

Tja maandelijkse luisteraars durft nog al eens te fluctueren naargelang je net een nieuw album/nummer(s) hebt gedropt.
Nog steeds zeer mooie aantallen wel

Stonden al op Graspop dus het antwoord is sws al duidelijk ja
Grandson en Hardy zijn dit jaar aangekondigd op Graspop, zou ik toch ook geen metal noemen.
Bad Religion, Pennywise, Lagwagon en the Offspring hebben ook al op Graspop gestaan, zijn toch echt wel (pop)Punk bands
Dus dat iets op Graspop staat/gestaan heeft maakt het niet per definitie 'metal'

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
As I Lay Dying nomineert zichzelf nog maar eens als "meest gehate metalband".
Nieuwe tour met voorlopig onbekende bezetting. Eerste drie data in Rusland...
Los van eigen mening, ze krijgen de wind vanvoren op sociale media.
Denk hierbij aan Celeste enkele weken geleden, ze mogen het nog altijd verduren op socials.

Bijlagen

• FB_IMG_1747824212310.jpg
    FB_IMG_1747824212310.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 25
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Dat zou voor Graspop wel echt killing zijn, om 3 headliners weg te nemen terwijl het toch wel uitverkoopt
Alle shows krijgen alleen of Gojira of Pantera, beiden lijkt me wat te veel. Als ze zoiets doen zal het met zo'n 2 dagen constructie zijn
Dit zou voor mij dan wel de beste optie zijn. Verwacht niet dat ze extra shows gana toevoegen, en vind het appart dat ze en NL én BE overslaan. Verwacht dat Merallica ofwel Pinkpop of TW classic (ofzo) aandoet. Geen idee wanneer pinkpop is, dus verbeteren me als dag ook niet kan.
Zou wel erg graag Merallica willen zien mer deze line-up. Overweeg zelfs om naar Duitsland te gaan om ze daar 2x te zien.

Dit zou voor mij dan wel de beste optie zijn. Verwacht niet dat ze extra shows gana toevoegen, en vind het appart dat ze en NL én BE overslaan. Verwacht dat Merallica ofwel Pinkpop of TW classic (ofzo) aandoet. Geen idee wanneer pinkpop is, dus verbeteren me als dag ook niet kan.
Zou wel erg graag Merallica willen zien mer deze line-up. Overweeg zelfs om naar Duitsland te gaan om ze daar 2x te zien.
Pinkpop is al uitgesloten ja, en er lijkt ook geen weekend datum meer vrij te zijn voor boutique/classic

• Verdrietig
Waarderingen: Metalhead Liam
In juli kan nog wel. Valt de laatste jaren vaak na Rock Werchter
is theoretisch gezien mogelijk maar lijkt er voorlopig toch op dat ze eerst een EU-leg van de tour doen en dan de UK leg.
kans dat ze na London nog terug komen naar het vaste land lijkt me klein.

Bij jullie vast bekend maar wat een heerlijk nieuw album van Helllight.
Zie dat ze al tijdje bezig zijn en al aardig wat hebben uitgebracht. Heerlijke sound!

Bijlagen

• Screenshot_20250523_202159_Chrome.jpg
    Screenshot_20250523_202159_Chrome.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread