Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Data nieuwe single van BRUIT ≤
BRUIT ≤ have shared a second look at their forthcoming album ‘The Age Of Ephemerality’, set for release on the 25th of April via Pelagic Records.

As the ethics of major streaming services and social media outlets come to the fore, BRUIT ≤ prepare for the timely release of their colossal new album. A philosophical, poetic and political reflection on our insatiable fascination with technology, a dependence as reverential as it is increasingly alienating and exploitative, ‘The Age Of Ephemerality’ is a seismic collision of old and new, of sounds organic and electric, with the trailblazing four-piece capturing the resultant symphony in all its chaotic, confrontational glory.

Following previous single "Ephemeral", today BRUIT ≤ share the album's soaring second track, "Data", which takes ‘Ephemeral’s instrumental fury and reshapes it; cannibalising the grinding cacophony and spitting out a delirious, DnB-like dirge before this too implodes in a hail of scattered digital artefacts before a blissfully bittersweet piano motif plays us out; a haunting analogue of the track’s synthesised introduction.

The band comment: "Data explores the problem of mass surveillance and globalised manipulation through the digitisation of everything. Driven by an urgent drum & bass beat, the track confronts electronic elements, electric guitar and cello, with a brass ensemble and bicentennial organ, diluting what is organic and what's not. Through this process, we tried to illustrate the confusion we feel every day when faced with fake news, AI generated content or targeted advertising... What's still social about our network? What's still organic about our relationship with the world?"

en naast de support dates met Alcest komt er binnenkort ook een aankondiging ivm headline shows...

Zie nu dat P.O.D. en Behemoth (met rotting christ) beiden dezelfde avond in de 013 spelen. Wel grappig, twee fantastische metaloptredens in hetzelfde gebouw tegelijk in totaal verschillende subgenres die ik beiden graag zou zien.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
PWD speelt een show met orkest in Opera House. Dat daar maar een dvd van komt! Helaas voor de Australiërs zijn de ticketprijzen niet mals. 205 euro voor de goedkoopste plekken.

• Wow
Waarderingen: Blommie
Volbeat laat er geen gras over groeien. Gewoon 67 shows. Graspop wel volledig uitgesloten met de Noord-Amerikaanse data.

Volbeat laat er geen gras over groeien. Gewoon 67 shows. Graspop wel volledig uitgesloten met de Noord-Amerikaanse data.
Ze hebben de 20e nog geen optreden gepland, en zijn de 21e in Londen, dus ik sluit ze nog niet uit! 🤓🙃

1741271741970.png

Cry Love GIF by Pudgy Penguins

Wat is er met Marilyn Manson gebeurd!? Hij klonk echt waanzinnig slecht de laatste 10-20 jaar. Maar deze show van vorige maand…. Weergaloos!

Krijg ineens heel erg veel zin om hem in oktober te gaan zien op Aftershock.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Volbeat met een sodom riffie. 😁
Veel nieuwe nummers/albums vandaag maar mijn dag is het voorlopig niet.
Heb wel een zwak voor destruction maar nieuwe album niet 1 lekker nummer. Nieuwe whitechapel ook poging gewaagd maar heel nerveus van. Benieuwd wat er nog boven komt drijven dit weekend.
Gelukkig mooi weer.👌

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Iemand die mee tentje wil opzetten voor de dag van de lokerse feesten van electric callboy, pendulum, enter shikari, brutus, bizkit park? Voor mij een droomlineup.
één jaar geen electric callboy zijn nu al afkickverschijnselen. Vorig jaar 2 keer gezien en pendulum was mijn hoogtepunt vorig jaar op graspop.

Avantasia in de AB is bijna uitverkocht! Heeft lang op AB Ballroom gestaan, stond dan een tijdje op de zaal maar nu terug op ballroom :unsure:. In ieder geval, wie er nog bij wil zijn , koop nu nog rap uw ticket of wees zoals mijn kameraad in onderstaande foto (hij heeft Avantasia op Graspop gemist, en toen ik hem wat later op de wei tegen kwam was zijn gezicht dus zo. Nu zaterdag gaat hij wel gaan in de hoop dat zijn gezicht terug rond wordt)

1741721516982.png

BTW, on a serious note, ik had gezegd dat ik naar Architects ging gaan in Zwitserland maar nu ze ook naar Amsterdam komen in het najaar, heb ik die plannen opgeborgen. Dus ik ben er zaterdag ook bij!

• Haha
Waarderingen: Jamel
20/02: Paleface Swiss, Batschkapp Frankfurt (DE)
21/02: Angus Mcsix, Markthalle Hamburg (DE)
22/02: Hämatom, Inselpark Arena Hamburg
23/02: Opeth, AB Brussel (Als ik nog aan een ticket geraak) (BE)
01/03: Unleash The Archers, Kulturpalast Hamburg (DE)
05/03: Bloodywood, Trix Antwerpen (BE)
12/03: Nanowar Of Steel en Dynazty, Zappa Antwerpen (BE)
15/03: Architects, Samsung Hall Zurich (CH)
21/03: Destruction, Sint Annazaal Aalst (BE)
22/03: Avantasia, Ruhrcongress Bochum (DE)
23/03: Punk Rock Factory, Turock Essen (DE)
26/03: Nervosa, Espace Julien Marseille (FR)
29/03: Airbourne, FZW Dortmund (DE)
04/04: Sleeping Sun, Kulttempel Oberhausen (Nightwish tribute) (DE)
05/04: Thundermother, Capitol Hannover (DE)
13/04: Behemoth, 013 Tilburg (NL)
14/04: Rotting Christ, DVG Club Kortrijk (BE)
18/04: Bearded Punk Fest, De Klinker Aarschot (BE)
19/04: Frozen Crown, Hell Diest (BE)
24/04: Aborted en Crypta, Patronaat Haarlem (BE)
25/04: Aborted en Crypta, 013 Tilburg (NL)
26/04: Aborted en Crypta, Wintercircus Gent (BE)
27/04: Gaerea, Das Bett Frankfurt (DE)
01/05: Blood Incantation, Gloria Keulen (DE)
02/05: Evil Invaders, Hell Diest (BE)
03/05: Scar Symmetry, Backstage Munich (DE)
04/05: Blood Hunter, Hell Diest (BE)
11/05: Dark Tranquility, Patronaat Haarlem (NL)
16/05: Baby Metal, Jahrhunderthalle Frankfurt (DE)
17/05: Antwerp Metal Fest, Grenspark Antwerpen/Merksem (BE)
18/05: Aborted en Crypta, Turock Essen (DE)
22/05: Bury Tomorrow, The Keyclub Leeds (UK)
24/05: Pennywise en Comeback Kid, Booswegske Berendrecht (BE)
25/05: Pennywise en Comeback Kid, Slachthof Wiesbaden (DE)
30/05: Graveland Festival, Wijterseweg Hoogeveen (NL)

En vanaf dan volop festivals, met een zekerheid en dat is Graspop zo dus. Maar ik moet eens te goed de line ups van de andere festivals enzo bekijken. Dit is tot hier toe mijn verdere voorjaarsplanning.
(gekopieerd van Graspop topic, want is eigenlijk niet Graspop related)

Tot hier toe ging alles volgens plan maar er zijn wat wijzigingen vanaf nu

1. Airbourne in Dortmund is uitverkocht. Ik zie wel dat Ticketswap voor morgen in Gent volstaat, dus ik twijfel in Gent te gaan ipv Nanowar Of Steel in Antwerpen. Probleem is ook: Ticketswap in Duitsland bestaat niet echt, wel wachtlijsten. Maar hoe werken die juist en hoe groot is de kans dat ik daar nog aan een ticket geraak?
2. Architects heeft een concert aangekondigd in Amsterdam en Dusseldorf in het najaar, dus ik ga niet meer naar Zurich dit weekend. In de plaats ga ik met collega's naar Avantasia in Brussel
3. Avantasia in Bochum laat ik vallen, in de plek ga ik naar Pest Control in Lille (En ja Knocked Loose speelt daar ook maar mijn bomma zaliger kon nog harder screamen dan die hun zanger, dus ik hoop tegen dan die zaal al lang verlaten te hebben)
4. Blood Hunter heeft gecancelled. Mijn slaappatroon is daar zeer dankbaar voor maar ik zelf vind dat niet zo leuk

Users who are viewing this thread