Lowlands 2026

Nu we toch over festival gear hebben, iemand nog advies voor een goede (betaalbare) backpack voor een weekend festival? Mijn eastpack rolkoffer/reistas heeft alles tot nu wel overleeft, maar bij BKS was het toch een beetje worstelen over de trap en door de modder.

Nu we toch over festival gear hebben, iemand nog advies voor een goede (betaalbare) backpack voor een weekend festival? Mijn eastpack rolkoffer/reistas heeft alles tot nu wel overleeft, maar bij BKS was het toch een beetje worstelen over de trap en door de modder.
Denk dat je voor betaalbaar misschien het beste een blik kan werpen bij de decathlon. Heb eerder dit jaar een goede backpack gekocht voor een vakantie, die gaat nu mee voor het eerst naar lowlands.
Zijn nog wel opzoek naar een fijne koeltas, maar dat wordt waarschijnlijk ook decathlon. Tenzij iemand nog een goede suggestie heeft.

Eerste opvallende zaken aan pukkelpop blokkenschema. Dikke mag daar op de main (is natuurlijk wel belgisch), LL 'slechts' India.

Nacht maar ook avondprogramma is daar qua bekendheid wel heel sterk hoor. Kettama, Pegassi, Funk Tribu achter mekaar aan vind ik heel tof. Zeker omdat het al relatief vroeg begint. Je zou dan wel Deftones én Florence moeten missen, dus dat is een nadeel.

Milolaathetlukken main stage o_O.

Over het algemeen vind ik de line up van Pukkelpop sterker, maar je zou forse clashes hebben dus onder aan de streep maakt het niet eens heel veel uit. Had eerst bijna fomo, dat is nu wel verdwenen. Op naar LL!

Decathlon heeft goede spullen, maar worden ook steeds duurder. Als je weet dat je ook nog wel eens gaat reizen met je backpack, zou ik investeren in een grotere backpack van bijvoorbeeld 60 liter, daar heb je zoveel plezier van. Als het echt alleen voor festivals is zou ik er wat minder geld insteken.

Vind dit wel een goede optie bijvoorbeeld, https://www.decathlon.nl/p/trekkingrugzak-mt100-voor-heren-50-liter/309807/c71c382m8559690 . Is toch twee keer goedkoper dan een Nomad (die zijn wel kwaliteit trouwens).

Iemand trouwens nog tips voor goeie wandel/festivalschoenen?

Hoka Clifton serie. Zeker de 10/11 zijn geweldig.

Heb ze aan iedereen aangeraden die ik ken, inclusief m'n vrouw die altijd rugpijn heeft. Sinds ze deze schoenen draagt naar festivals is dat bijna helemaal weg.

En nee, ik werk niet voor Hoka, zijn gewoon topdingen.

Hoka Clifton serie. Zeker de 10/11 zijn geweldig.

Heb ze aan iedereen aangeraden die ik ken, inclusief m'n vrouw die altijd rugpijn heeft. Sinds ze deze schoenen draagt naar festivals is dat bijna helemaal weg.

En nee, ik werk niet voor Hoka, zijn gewoon topdingen.
Zijn jullie de
Concurent van BOL🤣🤣🤣

Zoals anderen ook al aangaven, is erg persoonlijk.

Liep vroeger eigenlijk standaard op bergschoenen (veel steun bij enkels), maar merk toch dat die nogal zwaar zijn en je daardoor minder lekker kan springen/dansen.

Deze DTRH voor het eerst mn oude trailrunschoenen (van ON Cloudvista) gebruikt. Dat was ook echt een verademing. Door de grote hoeveelheid demping die de schoenen leveren voor het eerst nauwelijks last van mn knieën en onderrug gehad. Dus zou zeker aanraden te gaan voor een schoen die extra demping biedt.

Link naar de schoen

Ik heb zelf afgelopen winter de Osprey Europe Fairpoint 40 gekocht voor het backpacken en deze recentelijk ook voor Wildeburg gebruik.

Voelt heel ruim aan voor 40L en zit ook heel goed. Wel iets duurder, maar wel kwaliteit. Heb deze toen ook speciaal gekocht omdat hij mee mag als handbagage in het vliegtuig.

Voor mij is er maar een recept tegen pijntjes op een festival en dat zijn leuke artiesten waar ik energie van krijg. Ik kan zondag avond om 21u bij een show staan waar ik niets aan vind en overal last van hebben. Om daarna om 22u bij een show te staan die ik geweldig vind en dan weer helemaal nergens last van te hebben.
Dadi Feyr een aantal jaar geleden en Horsegiirl vorig jaar.

• Geweldig
Waarderingen: Highsky
Nu we het toch hebben over de voorbereiding van het inpakken. Wat is iets wat je echt moet meenemen en de ultieme tip is voor de andere lowlanders? Iets waar anderen niet snel aan zullen denken.

Een paar jaar geleden de gok genomen om op barefoot schoenen naar Lowlands te gaan. Waar ik normaal aan het eind van elke dag wel wat last kreeg van mijn knieën/heupen/onderrrug, heb ik sindsdien nergens meer last van het gehele weekend. Het was even wennen, maar voor mij een wereld van verschil.

Voor mij is er maar een recept tegen pijntjes op een festival en dat zijn leuke artiesten waar ik energie van krijg. Ik kan zondag avond om 21u bij een show staan waar ik niets aan vind en overal last van hebben. Om daarna om 22u bij een show te staan die ik geweldig vind en dan weer helemaal nergens last van te hebben.
Nou dan heb je met Turnstile, Bassolino en Clipse wel een lekker blokje in het vooruitzicht

Heb in al die jaren een aantal schoenen geprobeerd.
Eén jaar met wandelschoenen. Maar die waren wat te log en zwaar en dat is niet praktische.
Toen 3 jaar met sneakers. Ging op zich prima. Alleen waren die voor mijn enkels eigenlijk wat te laag waardoor ik nog steeds last kreeg van mijn benen.
WhatsApp Image 2026-07-23 at 13.44.52.jpeg
In 2010 begonnen met All-Stars. De speciale Lowlands editie.
Die heb ik tot vorig jaar gedragen. Nu heb weer All-Stars gekocht.
Het is net zoals bij barefoot schoenen dat het geen stugge zool heeft.
Dus ik kan daar het hele weekend op lopen zonder last te krijgen van mijn voeten.

Schoenen zijn zoiets persoonlijks. Wat ik fijne hardloop/wandelschoenen of sneakers vind, kun jij verschrikkelijk vinden. Advies wat ik altijd geef aan vrienden die willen beginnen met hardlopen is: ga naar de winkel en laat je adviseren. Hangt natuurlijk ook een beetje van het budget af.
Zelf ga ik voor de Newbalance 530's en een paar nike airmax 1.
Air Max 1 en ik, al sinds 2007 op Lowlands heel veel klachten gehad. Maar nog nooit over mijn schoenen.

Users who are viewing this thread