Rock Werchter 2025

Als het de zondag wordt, kan het ook nog de op 3 na laatste op Main stage zijn. Dat was voor de zaterdag ook de verwachte spot.
They were under Goldband on the poster so I’d imagine further down that that. Gracie will be 3rd main on Sunday too. However a top 2 in the barn of Rufus and Franz would be good and also make sense

• Leuk
Waarderingen: Joss
Meer indie is voor mij ook altijd welkom :) namen zoals Jack White doen helemaal niks met me
Zeker, maar ik vind het moeilijk om een band als indie te beschrijven? Heel veel indie is ook gewoon rock en alles er rond, toch?
Even opgezocht, indie staat voor independent en zijn dus artiesten die wegblijven van de grote labels. Kan eigenlijk elk genre zijn?
Tegenwoordig benoemen ze indie-bands ook meer dmv een sound ipv het label. Dan geven ze (ChatGPT) wat bands à la Franz Ferdinand, alvvays, rem, pixies, The strokes, tame impala, vampire weekend, Mac demarco, sonic Youth, … niet slecht, me dunkt 🙂

• Leuk
Waarderingen: Yerko_music
Franz Ferdinand op zondag is toch exact het soort naam dat nog mist die dag? Goede zaak eigenlijk.
De casus Thijs daarentegen is wel echt zeer jammer aan het worden. Allé niet dat het optreden er minder om zal zijn, maar een unieke one-off show had toch leuker geweest.

Zou trouwens op zaterdag nog iets uit de hoge hoed kunnen komen? Placebo sprong hier net op, dus moest spontaan aan hen denken. Zou nog een mooie naam zijn voor die zaterdag, al hebben ze voorlopig geen datums gepland.

LCD Soundsystem hebben voor komende zomer alleen Primavera en We Love Green op staan.

Zou een mooie Barn headliner zijn.
Ik stel voor om LCD Soundsystem eens in de zoekfunctie in te tikken om die discussie niet wééral te moeten voeren hier. (Spoiler: Die komen alleen als headliner)

Franz Ferdinand dimanche, c'est exactement le genre de nom qui manquait ce jour-là, n'est-ce pas ? C'est une bonne chose que ce soit arrivé.
Le cas de Thijs, en revanche, s'est avéré vraiment très malheureux. Non seulement la performance sera moindre, mais le spectacle unique et singulier sera plus agréable.

Eh bien, est-ce que c'est ce qu'il devrait faire ensuite, choisir quelque chose dans le chapeau le jour même ? Le placebo est sorti ici, jusqu'à ce que j'y pense spontanément. Ce serait un nom heureux pour ce samedi, mais ils ne reviendraient pas avant le dernier rendez-vous.
Placebo won't be doing anything this year, having just finished a tour lasting over 2 years. Brian needs a little rest:sleep:😅

Fender album ondertussen een 2de keer achter de kiezen. Naar Werchter normen: Ideaal voor bij ondergaande zon weg te dromen, mist jammer genoeg de banger (of een equivalent van Hypersonic Missiles)/ 17 Going Under) die het nodig had voor de ultieme headliner te zijn.
Kijk wel uit naar zijn show.

• Leuk
Waarderingen: phil en WardAgain
Ik vroeg me nochtans af of The War On Drugs niet kunnen spelen vlak voor Sam Fender, komt perfect uit...
Ze spelen toch al zijn voorprogramma... Maar hebben we niet afgesproken dat we het eens een jaartje zonder hen kunnen stellen na het overaanbod aan War on Drugs de voorbije jaren?

Ze spelen toch al zijn voorprogramma... Maar hebben we niet afgesproken dat we het eens een jaartje zonder hen kunnen stellen na het overaanbod aan War on Drugs de voorbije jaren?
Ja maar dat is de perceptie hier. Zou je ze niet proberen boeken als er alternatieven wegvallen voor die positie? Zou het persoonlijke een heerlijke avond vinden.

Ik heb het persoonlijk niet echt voor TWOD. Alle nummers klinken hetzelfde en duren eeuwig. Maar goed, ik heb er op zich ook niet écht iets op tegen. Zou in ieder geval één clash minder zijn voor mij. Maar zou Sam Fender - TWOD - RAYE dan wel voldoende draagkracht hebben voor die dag?

Users who are viewing this thread