Nochtans zit er een logica achter: met je eigen tour kan je op een vaste locatie bv twee of drie avonden achter elkaar spelen wat voor de band comfortabeler is dan van festival naar festival. Je hebt meer controle over je eigen merkimago gezien enkel je eigen fans er op af komen. En als je 1OO Euro per dag vraagt als minimum ticket en je hebt 60.000 tickets verkocht dan heb je al zeker zes miljoen euro verdient. Met wat aanvullende inkomsten (eten en drinken, catering, vipformules, merchandising) kan dit 8 tot 9 miljoen euro in totaal zijn. En alle winst van alle activiteiten zijn voor haar behalve de huur van het terrein.
Als je als festivalact drie miljoen euro vraagt dan ben je al een heel dure act voor RW. Met 80.000 bezoekers kost je dan 37,5 euro per bezoeker. Je gaat van festival naar festival met alle transportkosten vandien voor je entourage en tijdsverlies. En een groot deel van je werk gaat naar de festival organisator die alle inkomsten op zijn festival onder zijn controle heeft. Ben een hevig tegenstander van dynamic pricing net zoals sommige artiesten ook tegenstander zijn.