Rock Werchter 2025

Pukkelpop uitverkocht op een paar uur, terwijl ik her en der geluiden hoor van vrienden/kennissen die hun reeds gekocht Werchter-ticket met deze line-up willen verkopen. Die laatste 25 namen zijn maar beter de moeite.
Sowieso anders gaan er nog veel mensen hun ticket terug verkopen denk ik

• Leuk
Waarderingen: phil
Pukkelpop uitverkocht op een paar uur, terwijl ik her en der geluiden hoor van vrienden/kennissen die hun reeds gekocht Werchter-ticket met deze line-up willen verkopen. Die laatste 25 namen zijn maar beter de moeite.
ik vrees ervoor:) als er volgende week geen nieuws komt rond de zaterdagaanvulling dan zal ik niet verrast zijn als half maart na het eerste concert van Oscar and the Wolf in het Sportpaleis deze wordt aangekondigd als bijkomende subheadliner voor de zaterdag naast evt London Grammar. Op meer hoef je echt niet te hopen.

Festivalgangers vergeten soms dat artiesten voorafgaandelijk lange termijn akkoorden maken rond welke shows ze gaan spelen met een nieuwe promotor. Dat Pommelien Thijs onder de vleugels van Live Nation vorig jaar veel kleine en middelgrote festivals plat speelden en nu vermoedelijk enkel op RW en PKP gaat optreden voor haar twee Sportpaleizen volgend jaar is geen toeval. Oscar and the Wolf werd vorig jaar op diverse festivals als headliner uitgespeeld (Dour, Beach Festival, Lokerse Feesten, Suikerrock,....) en gaat dit jaar een trapje hoger enkel RW en PKP en geen andere Belgische festivals meer. De vrijdagshow van Oscar and the Wolf is wel in een gereduceerd Sportpaleis (geen bovenste ring meer) maar goed de productiekost wordt ook over twee dagen gesplitst (vrijdag en zaterdag). Vorig jaar was Goldband aan de beurt in Pukkelpop met enkele maanden later het Sportpaleis terwijl ze het jaar voordien elk middelgroot festival in de Benelux platspeelden met soms zelfs twee concerten op één dag (Cactusfestival en Rock Zottegem).

• Verdrietig
Waarderingen: WardAgain

Artikel van 2016 toen de verkoop minder goed liep voor Rock Werchter, met drie podia zonder slope maar met 75 goede tot uitstekende bands.
En met namen in de line-up zoals Editors, Florence and the Machine, Paul Mc Cartney, Rammstein en Red Hot Chili Peppers.
Een line-up waar we vorig jaar of dit jaar jaloers op zouden zijn.

Artikel van 2016 toen de verkoop minder goed liep voor Rock Werchter, met drie podia zonder slope maar met 75 goede tot uitstekende bands.
En met namen in de line-up zoals Editors, Florence and the Machine, Paul Mc Cartney, Rammstein en Red Hot Chili Peppers.
Een line-up waar we vorig jaar of dit jaar jaloers op zouden zijn.
En dit is relevant omdat?

• Winning
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: phil, elo en Bwoite
We vergeten misschien te snel dat Rock Werchter dit jaar ook records heeft gebroken qua dagen uitverkopen. Met een capaciteit die toch pak hoger is. We kunnen het enkel maar toejuichen dat ze allebei goed verkopen. Vrijdag PKP zal snel volgen, maar rest zal ook wel nog enkele weken duren voordat het uitverkocht is.

We vergeten misschien te snel dat Rock Werchter dit jaar ook records heeft gebroken qua dagen uitverkopen. Met een capaciteit die toch pak hoger is. We kunnen het enkel maar toejuichen dat ze allebei goed verkopen. Vrijdag PKP zal snel volgen, maar rest zal ook wel nog enkele weken duren voordat het uitverkocht is.
Ik denk eerlijk gezegd dat alleen die zondag weer gaat achterblijven hoor.

En capaciteit, had PkP de capaciteit van RW gehad, 87K ipv de 66K die ze nu hebben, dan waren die combi's niet een paar dagen, maar een paar uren later ook wel weggeweest.

RW verkoopt net zoals PKP gewoon beter post covid. Moeten er ook 20k meer schuiven, niet onbelangrijk.
Ja maar als PKP dezelfde capaciteit had als RW, dan waren hun combi's ook wel erg snel weg natuurlijk. Zelf als dat dubbel zo lang duurt, 10 ipv 5 uur, dan nog is dat bizar snel.

• Leuk
Waarderingen: phil
Niet.
Het jaar van de terroristische aanslagen en extreme regenval...
Het toont aan dat een megafestival als RW in grote mate afhankelijk is van buitenlandse bezoekers en hun appreciatie van het festival. Het zou me niet verwonderen als op sommige dagen buitenlanders meer dan 40 procent van de bezoekers uitmaken bv de popdag op zondag.

ik het leuk vind om te posten. Beter dan dat polariserend gezeik over rock en pop en welke bands wel of niet goed genoeg zijn voor RW.
Dat laatste is iig nog wat relevant. Een artikel over de verkoopcijfers van negen jaar geleden voegt imo niet zoveel toe zonder context.

Er is één waarheid: je kan beter als festival eerst al je combitickets verkopen en je dan richten op je resterende dagtickets ipv
dat je zowel combitickets als dagtickets nog moet verkopen. Dan verlaag je de drempel voor de combitickets en je krijgt weer een paar duizend extra dagkaarten om te verkopen ook op de uitverkochte dagen.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: TBK, phil en elo

Users who are viewing this thread