Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Terug uit Paradiso, met indiestadpas Surf Trash gezien. Vond het niet heel bijzonder en ik vind Australiërs met lang haar, een pet en een snor als snel een gimmick. Het optreden was om 22:00 uur in de bovenzaal, tussen het hoofprogramma (Michelle David) en nachtprogramma (Benny Rodrigues) in. Dat zorgde voor een hele vreemde mix van 50+ers, houseliefhebbers en indiestadpas houders. Vind het toch altijd een beetje afbreuk doen hebben aan de sfeer als je zo van zaal naar zaal kan lopen tbh.

Eefje de Visser was weer fenomenaal! Wat een zangeres, band, sound <3
Je zegt niets te weinig. Sowieso het beste dat we in Nederland hebben. Ook visueel een genot. Past perfect als laatste act op die ONE tijdens BKS.

Gisteren naar de AB Club gegaan, naar Chill Bump gaan kijken/luisteren. Ik vond het een geweldig leuk optreden. Hip hop is live meestal niet zo heel goed maar dit was heel leuk!

Ik heb me wel enorm gestoord aan mensen rond mij die aan het vapen zijn. Ik heb de indruk dat dit meer en vaker gebeurt en het stoort me enorm...

Is dit jullie ook al opgevallen of ben ik de enige die zich daaraan ergert?

Gisteren nog last minute naar Chalk geweest. Was best ok zonder briljant te worden. Wel heel kort, slechts 45 minuten.
Ik heb ze gisteren ook gezien op Grauzone, was voor mij wel het hoogtepunt van de dag! Kende ze nog niet, maar duidelijk een band om in de gaten te houden.

Net terug boven water na 2 dagen We Are Open. Zal het beknopt houden en enkel de dingen die ik volledig zag bespreken:

Colt: Franse indiepop, perfect uitgevoerd, bovenaardse zang, een van de leukste ontdekkingen van het jaar. Enkel de frontpersonen hebben qua look en feel een licht cringe/incestgehalte.

Meyy: Ariana Grande van AliExpress. Begin was redelijk sterk, maar zakte gaandeweg wat in. Zang niet altijd even zuiver, maar wel chapeau om er alleen te staan in de Grote Zaal en er visueel ook iets van te willen maken.

Bobbi Lu: Mooi zonder echt te beklijven. Kan mits bijschaving wel echt een heel goede act worden.

Waste: Enkel de Britney Spears-cover van Toxic is mij bijgebleven. Voor de rest niet slecht, maar dus ook niet memorabel.

Maria Iskariot: Had eerlijk gezegd meer verwacht. Vocals stonden ook te stil/onduidelijk afgesteld, wat jammer was. En ze hebben hun beste nummer (Bedankt) niet gespeeld, denk ik.

The Rats: Leuke punkband, een aantal degelijke songs, was een leuk begin van zaterdag.

Junior: De naam vat het samen: Heeft nog veel werk om volwassen te worden. Esthetisch saai, was niet slecht maar langer dan een halfuur had het niet moeten duren.

Tje: Tja... Begon veelbelovend als een eignezinnig variant op Fever Ray, maar wist zelden opwindend te worden. Jammer!

Affaire: Le nouveau Soulwax est arrivé! Was gewoon goed, bracht de Soulwax sound uit de beginjaren. Zie ik graag deze zomer terug.

Jean Valery: Blackwave meets Gorillaz en Blur van de vroege jaren. Was een van de hoogtepunten. Veel steviger/rockyer dan verwacht.

Piffy: Een ondeugende Purity Ring-esque act. Was weird, had een konijn-achtig wezen op het podium. Had bindteksten over seksen en veel gehijg, maar uiteindelijk even opwindend als een belastingaangifte.

Cellini (live): De bazen van deze editie. Maribou State meets Jamie XX/The Xx, Massive Attack en Mount Kimbie. Als ze die nergens boeken deze zomer, dan zwaait er wat!

Tukan: Op voorhand de hype van het jaar, maar na het geniale Cellini kon dit toch niet echt bekoren. Goed gespeeld, visueel mooi, maar te repetitief qua sound. Maar blijkbaar meer dan genoeg fans, dus wat weet ik ervan 🤷

Vieze Meisje: was de laatste verrassingsact van het jaar. Meer performance art dan concert, maar wie erin meeging beleefde nog een laatste hoogtepunt. Handjes in de lucht voor de toekomst!

Trouwens ook een shoutout naar Trix die er elk jaar een van de leukste events van het jaar van weet te maken. Feedback zoals slechte doorstroming aan bepaalde bottlenecks wordt direct ter harte genomen en opgelost. Kunnen andere organisaties nog een puntje aan zuigen.

Snow Patrol @ Ziggo Dome

Strakke en goede show, ze hebben stiekem echt veel hits die iedereen mee kan zingen. Helaas werden mijn 2 favorieten van het nieuwe album niet gespeeld, sowieso maar 4 nummers van het nieuwe album volgens mij. Maar je merkte in het publiek ook wel dat ze voor het grote meerendeel voor de oude hits kwamen (al krijgen sommige mensen het alsnog voor elkaar om een theekransje te houden tijdens Chasing Cars...).

Maar goed, ondanks het geouwehoer om me heen alsnog prima kunnen genieten van de show en van de muziek. Ik vind er alleen nét iets te weinig variatie in zitten en nét iets te weinig pit, de muziek van Snow Patrol in het algemeen. Dus was erg leuk voor een keer, maar zou niet zo snel nog een keer gaan.

Net terug boven water na 2 dagen We Are Open. Zal het beknopt houden en enkel de dingen die ik volledig zag bespreken:

Colt: Franse indiepop, perfect uitgevoerd, bovenaardse zang, een van de leukste ontdekkingen van het jaar. Enkel de frontpersonen hebben qua look en feel een licht cringe/incestgehalte.

Meyy: Ariana Grande van AliExpress. Begin was redelijk sterk, maar zakte gaandeweg wat in. Zang niet altijd even zuiver, maar wel chapeau om er alleen te staan in de Grote Zaal en er visueel ook iets van te willen maken.

Bobbi Lu: Mooi zonder echt te beklijven. Kan mits bijschaving wel echt een heel goede act worden.

Waste: Enkel de Britney Spears-cover van Toxic is mij bijgebleven. Voor de rest niet slecht, maar dus ook niet memorabel.

Maria Iskariot: Had eerlijk gezegd meer verwacht. Vocals stonden ook te stil/onduidelijk afgesteld, wat jammer was. En ze hebben hun beste nummer (Bedankt) niet gespeeld, denk ik.

The Rats: Leuke punkband, een aantal degelijke songs, was een leuk begin van zaterdag.

Junior: De naam vat het samen: Heeft nog veel werk om volwassen te worden. Esthetisch saai, was niet slecht maar langer dan een halfuur had het niet moeten duren.

Tje: Tja... Begon veelbelovend als een eignezinnig variant op Fever Ray, maar wist zelden opwindend te worden. Jammer!

Affaire: Le nouveau Soulwax est arrivé! Was gewoon goed, bracht de Soulwax sound uit de beginjaren. Zie ik graag deze zomer terug.

Jean Valery: Blackwave meets Gorillaz en Blur van de vroege jaren. Was een van de hoogtepunten. Veel steviger/rockyer dan verwacht.

Piffy: Een ondeugende Purity Ring-esque act. Was weird, had een konijn-achtig wezen op het podium. Had bindteksten over seksen en veel gehijg, maar uiteindelijk even opwindend als een belastingaangifte.

Cellini (live): De bazen van deze editie. Maribou State meets Jamie XX/The Xx, Massive Attack en Mount Kimbie. Als ze die nergens boeken deze zomer, dan zwaait er wat!

Tukan: Op voorhand de hype van het jaar, maar na het geniale Cellini kon dit toch niet echt bekoren. Goed gespeeld, visueel mooi, maar te repetitief qua sound. Maar blijkbaar meer dan genoeg fans, dus wat weet ik ervan 🤷

Vieze Meisje: was de laatste verrassingsact van het jaar. Meer performance art dan concert, maar wie erin meeging beleefde nog een laatste hoogtepunt. Handjes in de lucht voor de toekomst!

Trouwens ook een shoutout naar Trix die er elk jaar een van de leukste events van het jaar van weet te maken. Feedback zoals slechte doorstroming aan bepaalde bottlenecks wordt direct ter harte genomen en opgelost. Kunnen andere organisaties nog een puntje aan zuigen.
Dan heb je de revelatie uit België nog gemist met Eosine. Affaire is inderdaad ook erg goed en ik ben erg benieuwd naar Bobbi Lu. Wel altijd een toffe showcase daar in Antwerpen.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Mark's Kal
Dan heb je de revelatie uit België nog gemist met Eosine. Affaire is inderdaad ook erg goed en ik ben erg benieuwd naar Bobbi Lu. Wel altijd een toffe showcase daar in Antwerpen.

Eosine was tegelijk met Tukan en we zijn die hype gevolgd. Helaas.

Ook een heel leuk weekend gehad!
Cellini inderdaad hoogtepunt van het weekend.

TUKAN stond vooral visueel als een huis. Klaar voor de tenten van de belgische festivals!

Candeur Cyclone vond ik ook verrassend goed! Sloten af met te zeggen dat ze op dour staan

• Geweldig
Waarderingen: swissepfan
Zondagavond ook naar Snow Patrol geweest.

Als voorprogramma The Florentinas gezien. Leuk bandje met een opvallende bassist. Niet slecht, maar wel het gevoel dat het een bandje waar we al een dozijn van hebben. Zou wel niet misstaan op The Slope op RW.

Daarna SP zelf. Publiek had er zin in, Gary Lightbody ook. Speelden 1,5u lang al hun hits. Hadden wel wat meer nieuw werk morgen spelen. 4 nummers is wat weinig, Hold Me In The Fire had hier perfect gestaan ipv You're All I Have of Set Fire To The Third Bar.
Die laatste hadden ze beter in de soloversie gebracht, want een duet met een zangeres op screen is best wat goedkoop....

Alleszins mooi begin van m'n concertjaar. Op naar de volgende

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pommer
Hold Me In The Fire had hier perfect gestaan
Dit vond ik inderdaad ook wel een gemis, veruit de fijnste plaat van het nieuwe album en ook één van de weinigen waar nog een beetje pit in zit. Helemaal als je er in totaal maar 4 speelt van dat album kan deze er toch wel bij zou je zeggen.

• Leuk
Waarderingen: rocktailerr
Dit vond ik inderdaad ook wel een gemis, veruit de fijnste plaat van het nieuwe album en ook één van de weinigen waar nog een beetje pit in zit. Helemaal als je er in totaal maar 4 speelt van dat album kan deze er toch wel bij zou je zeggen.
Idd, al hadden we nog geluk, want in de eerste concerten van deze tour speelden ze er maar 3. Later kwam er Talking About Hope bij. (Wat wel mooi gebracht werd)

Op Instagram hadden ze erop gereageerd met dat het 'niet werkte' in repitities om meer in de setlist te steken. Wel wat een goedkoop excuus, maarja

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Idd, al hadden we nog geluk, want in de eerste concerten van deze tour speelden ze er maar 3. Later kwam er Talking About Hope bij. (Wat wel mooi gebracht werd)

Op Instagram hadden ze erop gereageerd met dat het 'niet werkte' in repitities om meer in de setlist te steken. Wel wat een goedkoop excuus, maarja
Bijzonder makkelijk excuus inderdaad. En eens wat betreft Talking About Hope, vond ik ook mooi!

• Leuk
Waarderingen: rocktailerr
Gisteren naar Dune Rats en snake eyes geweest in Melkweg, Amsterdam. Was na Left Of The Dial en Sniester mijn derde keer snake eyes. Blijft toch een lekkere band met een 'knettergekke' en zeer energieke drummer. Uiteraard sloegen de nummers Skeletons, 40 Winks en lean direct aan bij het publiek. Prima show.

Daarna de altijd vrolijke en maffe Australiërs Dune Rats. Had ze al een keer in Trix gezien, maar wat een energie. Vanaf het eerste nummer 'Scott Green' hadden ze het publiek mee en ging het helemaal los. Van heerlijke meezingers als Up tot een wedstrijdje bier atten tussen de kleinste en de langste uit het publiek en een drummer uit het publiek bij Dalai Lama om vervolgens weer af te sluiten met meebrullers 6 Pack en Bullshit. Te gekke show en een prima band om te boeken voor de zomerfestivals.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Lola Young.. liet lang op zich wachten maar moest cancelen door ziekte 20 minuten nadat ze had moeten beginnen. Hopelijk niet te erg maar ik hoop toch dat dit nog kan ingehaald worden in de Botanique voor werchter.

Mogwai in Mestreech. Fucking geniaal.
Eens. Al heb ik me wel weer mateloos geïrriteerd aan mensen die hun hele leven gaan bespreken tijdens een concert. Of de hele show op facebook zitten. Etc.

Maar goed. Was echt een bucketlist band voor mij dus heel fijn om ze eindelijk eens te kunnen zien, en gewoon een thuiswedstrijd dit keer. :)

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Users who are viewing this thread