Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Heel erg spontaan vanavond bij High Vis beland (dankuwel Ticketswap). Heel stevige show, ergens in het midden tussen een kwade Idles en boze Oasis. Stevig begin van het concertjaar, al was het vooral een zeer korte uppercut die afklopte net onder het uur. Desondanks wat een energie, wat een presence en wat een dringend noodzakelijke dosis maatschappijkritiek.

Goh wat een kroeg af en toe zeg. Verder wel genoten, muziek was goed en Dan had er zelf ook zin in volgens mij.
Ja precies, vond dat erg mooi om te zien ook.

Had een groepje voor me dat bijzonder dronken aan t worden was en echt alleen maar aan het ouwehoeren was (ook tijdens de dansbare stukken) en toen ik ze er op aan sprak kreeg ik terug "ja dit is geen luister concert". Maar dansen deden ze dan ook weer niet 🧐.

Ela Minus is mega tof
Eerlijk gezegd de doorslaggevende factor geweest om een kaartje te kopen. 45 minuten set ook als voorprogramma, absoluut niet verkeerd!

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik zag dat Alessi Rose geboekt was voor Pinkpop, wat mij echt verbaast. Dan was de booker vast niet bij haar optreden op Eurosonic.. Ik vond haar optreden absoluut niet Stage 4 waardig..
Die gaat volgensmij niet eens op stage 4 staan, die is al groter dan dat

Ja precies, vond dat erg mooi om te zien ook.

Had een groepje voor me dat bijzonder dronken aan t worden was en echt alleen maar aan het ouwehoeren was (ook tijdens de dansbare stukken) en toen ik ze er op aan sprak kreeg ik terug "ja dit is geen luister concert". Maar dansen deden ze dan ook weer niet 🧐.

Eerlijk gezegd de doorslaggevende factor geweest om een kaartje te kopen. 45 minuten set ook als voorprogramma, absoluut niet verkeerd!
Waren ze ook dronken aan het schreeuwen? Misschien hadden we last van dezelfde groep ;)

Heel erg spontaan vanavond bij High Vis beland (dankuwel Ticketswap). Heel stevige show, ergens in het midden tussen een kwade Idles en boze Oasis. Stevig begin van het concertjaar, al was het vooral een zeer korte uppercut die afklopte net onder het uur. Desondanks wat een energie, wat een presence en wat een dringend noodzakelijke dosis maatschappijkritiek.
Vooral content ook dat we de full option hardcore show kregen. Wat niet altijd is in de grote zaal.

Ik was daar ook en ben het volledig met je eens. En het publiek: niet normaal. Wat eigenlijk bij Turnstile in 013 had gemoeten, maar niet mocht gebeurde hier volop. Continu publiek het podium op en al koprollend terug het publiek in duiken. Soms bijna over de zanger heen.

Verder vond ik het voorprogramma ook top: Narrow Head. Ik hou dan ook wel van lekkere shoegaze a la Deftones. Enig minpuntje bij voorprogramma's merk ik de laatste tijd: de Dutch disease heeft ook de Belgen geïnfecteerd. Sjezus wat wordt er doorheen geluld. En niet zachtjes ofzo. Nee hele luide gesprekken het hele concert door. Als je graag wilt praten ga dan naar de bar ofzo. Luisteren of fluisteren!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: weezers en swissepfan
Nu baal ik nog erger dat ik mijn kaartje, vanwege andere verplichtingen, heb moeten verkopen voor komende zaterdag :(

Ik zou vanavond, had er veel zin in. De griep heeft mij helaas dit keer te pakken.

• Verdrietig
Waarderingen: swissepfan
In het treintje terug van een lekker avondje grind.

 Brat was een leuke binnenkomer, terwijl ik van tevoren nul verwachtingen had. Nou doe je het al goed als je opkomt met Darude natuurlijk. Zou een leuke boeking zijn voor Paaspop of Zwarte Cross. Dat bedoel ik in de meest positieve zin.

Voor Full of Hell heb ik twee woorden: De. Tering. Speciaal voor hen het kaartje gekocht en dat was het dubbel en dwars waard.

 Crowbar was niet mijn ding, maar ze hebben hun strepen verdiend dus ik ga over hen niet lullig doen.

Napalm Death bleek onverwacht het hoogtepunt van de avond. Wat een energie hebben die gasten nog steeds voor hun leeftijd. Ken hun werk niet megagoed, maar ze hebben een fan erbij.

Al met al een zalige concertavond die ik in tijden niet heb gehad. En dat had ik wel even nodig :)!

Helemaal mee eens, wat een entertainer. Naast het plezier ook gewoon goede muziek en goede stem. Heb het meerendeel van de show met een grote glimlach gestaan.
Ja die stem is fabelachtig. De grote glimlach was kenmerkend voor de hele zaal.

Jullie maken me wel nieuwsgierig. 2 jaar geleden in het voorprogramma van Teskey Brothers gezien en ik vond het echt helemaal niks. Ik had er toen ook een hele sterke mening over. Maar toch benieuwd of er misschien groei inzat (en mogelijk op Lowlands een nieuwe kans geven). Hebben jullie enig idee hoe het in vergelijk met eerder was? Ik hoor nu namelijk best meer mensen positief over CMAT.

(Wil trouwens niet te negatief zijn over jullie ervaring gisteren hoor, ik geloof dat een los concert sowieso beter is dan een voorprogramma.)

Sorry dat ik je er aan de haren bijsleep @wenteldave ;)

The Teskey Brothers + CMAT, 10 maart 2023, AFAS Live
Ik weet niet wie verzonnen heeft om CMAT als voorprogramma neer te zetten, maar die mogen ze gelijk ontslaan. Paste er totaal niet bij en dat was ook te merken aan het publiek dat er doorheen praatte en, als ik het goed heb gehoord, ook ging juichen toen ze aankondigde dat ze haar laatste nummer spelen. Je moet jezelf ook niet voorstellen als 'award-winning artist' trouwens, dan sta je bij mij ook gewoon met 1-0 achter. Aan alles merkte je dat ze zenuwachtig is, wat op zich logisch is voor 6500 man, maar toch. Ik zou d'r niet bepaald aanraden om op Werchter te gaan bekijken.

Ik ben een van de anderen waar @wenteldave het over heeft.

CMAT was idd verschrikkelijk. Niet om aan te horen en aandachtspanne was heel snel weg.

CMAt laatst als voorprogramma van de Teskey Brothers, die raad ik af.

Jullie maken me wel nieuwsgierig. 2 jaar geleden in het voorprogramma van Teskey Brothers gezien en ik vond het echt helemaal niks. Ik had er toen ook een hele sterke mening over. Maar toch benieuwd of er misschien groei inzat (en mogelijk op Lowlands een nieuwe kans geven). Hebben jullie enig idee hoe het in vergelijk met eerder was? Ik hoor nu namelijk best meer mensen positief over CMAT.

(Wil trouwens niet te negatief zijn over jullie ervaring gisteren hoor, ik geloof dat een los concert sowieso beter is dan een voorprogramma.)

Sorry dat ik je er aan de haren bijsleep @wenteldave ;)
Ik kan het uiteraard niet vergelijken met wat jullie gezien hebben.

De muziek vond ik vooraf leuk klinken, kende het van de playlist van DTRH vorig jaar. Maar ik vond het live zo enorm goed. Prachtstem, goede band, lekkere songs. Maar vooral het plezier en de geintjes en wisselwerking met publiek werkte heel goed. Ja het is af en toe uitermate theatraal en overdreven, maar het voelde wel gepast.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Ook maar even opgezocht wat ik vond van CMAT tijdens ESNS 2024.
CMAT Leuke band, goede stem, maar wat een theater op het podium. Ik ben afgehaakt halverwege.

Dit weekend alvast 2 memorable shows gedaan

Op vrijdag het voorlaatste concert van Front Zwei Vier Zwei in de AB. Die hebben daar even getoond hoe je een carrière moet afsluiten en dat is dus op een hoogtepunt. Nooit zoveel 50-plussers tegelijk uit "pit-pensioen" zien komen ;)

Op zaterdag dan naar Ziele Klanken Psalm I, waar metal artiesten herwerkte versies van hun eigen songs brachten met daarnaast een aantal unieke samenwerkingen tussen deze artiesten en dit in de unieke setting in de kerk van AMUZ in Antwerpen.
CHVE (Amenra) was voorzien om de avond te openen maar moest verstek laten gaan om medische redenen. De opener van de avond was hierdoor Jayn Maiven (Darkher). Daarna kregen we een indrukwekkende set van Kathrine Shepard (Sylvaine) die afsloot met een compositie die ze samen met Jo Quail speciaal voor deze avond gemaakt had.
Daarna kregen we dan Jo Quail op zowel akoestische als elektrische cello (met looping station & overdubs).
Mark Deeks (Arð / Winterfylleth) bracht herwerkte versies van Arð songs solo op piano en samen met Jo Quail op cello en een 18-koppig koor (MAZE uit Rotterdam) . Met hier als afsluiter een prachtige versie van Only Three shall know.
Daarna was het dan de beurt aan Aaron Stainthorpe (My Dying Bride) die een aantal gedichten bracht eerst solo, daarna met Deeks op piano.
Om de avond af te sluiten kregen we dan nog een paar My Dying Bride songs (Like a Perpetual Funeral, I almost loved you (nooit eerder live gespeeld), Sear me & The Cry of Mankind) opnieuw met Deeks op piano en Jo Quail op cello en MAZE.

Het jaar is nog jong maar deze 2 samen met het concert van The Ocean eerder deze maand in de Vooruit zijn alvast stevige kanshebbers om hoog in de concertlijst van 2025 te gaan eindigen.
@JK79 Er is nu ook een korte documentaire over het ontstaan van Ziele Klanken met wat sfeerbeelden van het event zelf

Gisteren nog last minute naar Chalk geweest. Was best ok zonder briljant te worden. Wel heel kort, slechts 45 minuten.

Users who are viewing this thread