Ik ben naar … geweest en het was …

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Vertel ons waar je was en hoe het was.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Eergister naar DeWolff geweest, die gasten zijn erg goed! Verwacht dat die nog wel groter zullen worden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Gister naar Haim in Doornroosje geweest. Wat een fantastische band! Helaas was de zangeres te ziek om te zingen(überhaupt om te praten), maar dat werd fantastisch opgevangen door de andere zusjes. O en die cover van Fleetwood Mac blijft echt fantastisch.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Eergister naar DeWolff geweest, die gasten zijn erg goed! Verwacht dat die nog wel groter zullen worden.

Hmm waarom denk je dat? Ik bedoel van mij mogen ze maar echt hits hebben ze niet (oke, don't you go up the sky kwam op de radio). Als je dan bedenkt dat ze ondertussen ook al 3 albums en een EP hebben... Nogmaals ik gun het ze en ik vind het echt een topband (vooral live weergaloos), maar ik zie ze echt niet zomaar even groot worden.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Gister naar Haim in Doornroosje geweest. Wat een fantastische band! Helaas was de zangeres te ziek om te zingen(überhaupt om te praten), maar dat werd fantastisch opgevangen door de andere zusjes. O en die cover van Fleetwood Mac blijft echt fantastisch.

Die had ik woensdag in Amsterdam mogen bezichtigen voor de 2de keer! Prachtig bandje, is behoorlijk aan het klimmen op de ladder naar succes! En die zangeres zegt nooit veel, alleen zingt ze uitstekend dus dat is jammer. Die Fleetwood Mac is hemels!!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
nee klopt zegt sws vrij weinig, maar nu letterlijk geen woord. De anderen kunnen er ook wat van en vond dat ze het fantastisch opvingen. Jammer genoeg geen Don't Save Me, ik denk doordat ze die niet konden door de ziekte van de zangeres.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
nee klopt zegt sws vrij weinig, maar nu letterlijk geen woord. De anderen kunnen er ook wat van en vond dat ze het fantastisch opvingen. Jammer genoeg geen Don’t Save Me, ik denk doordat ze die niet konden door de ziekte van de zangeres.

Klopt, die was in Amsterdam wel te horen!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ach in plaats daarvan heb ik een plectrum van haar:)

(van een roadie gekregen)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Placebo in de Ziggo Dome. Brian Molko is echt een fantastische zanger en wist me zelfs meer te boeien dan op de cd's.

Veel nummers van het recente Loud Like Love, aangevuld met het oude en wat bekendere werk. Van het nieuwe album kwamen vooral Exit Wounds, A Million Little Pieces en het titelnummer geweldig uit de verf. Verder waren de uitvoeringen van Meds, Infra-red, Speak in Tongues, Every You Every Me, The Bitter End en Running Up That Hill ook geweldig.

Jammer dat Bosco, Follow the Cops Back Home, Pure Morning en Come Undone niet gespeeld werden. Dat zijn toch een paar favorieten van mij.


Setlist:

B3
For What It's Worth
Loud Like Love
Twenty Years
Every You Every Me
Too Many Friends
Scene of the Crime
A Million Little Pieces
Speak In Tongues
Rob the Bank
Purify
Space Monkey
Blind
Exit Wounds
Meds
Song to Say Goodbye
Special K
The Bitter End
Encore:
Teenage Angst
Running Up That Hill
(Kate Bush cover)
Post Blue
Infra-red
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Handsome Poets gisteren in Eindhoven waren wel erg gaaf. Vond ze veel beter in deze zaalsetting 's avonds dan op de festivals van afgelopen zomer.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Balthazar in Paradiso. Onwijs strakke live band, prachtige meerstemmigheid en vioolstukken. Een paar nieuwe nummers van het nieuwe album gehoord, al klinken de oude nog wel wat beter. Maar kwa show/beleving niet veel anders dan op Rock Werchter dit jaar, maar zoiets verveelt nooit. Ik heb genoten.

Alleen heb ik me op sommige momenten echt kapot geërgerd aan dat praatpubliek, blijf dan gewoon lekker thuis.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Weekendje Franz Ferdinand in Vorst Nationaal + Fall Out Boy in de Heineken Music Hall.
Tja.

Franz Ferdinand was werkelijk geweldig vrijdag. Ze begonnen met 'bullet', wat eigenlijk mijn minst favoriete nummer is van het nieuwe album, maar die deden ze heel netjes live. Maar het concert begon pas echt toen daarop Dark of the Matinée volgde. Wat deden ze die geweldig goed. Twee keer hadden ze een enorm goede overgang tussen twee nummer. Ze speelden Take Me Out en daarna meteen Love Illumination, nou dan houden ze de sfeer goed vast. Daarna een heel speciale uitvoering van Can't Stop Feeling die overging in No You Girls. Ze sloten passend af met Goodbye Lovers & Friends. Al met al was de setlist erg goed (ook al speelden ze mijn favoriet, Jacqueline, niet) en was er maar 1 nummer dat ik niet kende uit de 22 die ze opvoerden (Evil and a Heathen). Veel van hun nieuwe album (8 van de 10 Right Action nummers werden gespeeld!). Ze hadden ze ook alle 10 mogen spelen want het is natuurlijk wel een geweldig album.

En ja Fall Out Boy heeft dan toch een erg zware taak 1 dag later, als je net van zo'n goed optreden van Franz Ferdinand vandaan komt. Nu vind ik Fall Out Boy sowieso een stuk minder goede muziek dan Franz Ferdinand en ik ging ook meer met iemand anders mee die wel echt fan was, maar dan nog. Ze speelden vooral veel nieuwe album (Save Rock and Roll), terwijl dat album zeker niet hun beste album is. Wel het album waar ik het meest van herken, dus ook goed. Verrassend genoeg kwamen van dat album ook de beste uitvoeringen imo (Death Valley en Save Rock and Roll). Goed optreden, maar niet erg bijzonder verder. Viel me alleen op dat 60% van het publiek uit emomeisjes bestond maar dat terzijde.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En ja Fall Out Boy heeft dan toch een erg zware taak 1 dag later, als je net van zo’n goed optreden van Franz Ferdinand vandaan komt. Nu vind ik Fall Out Boy sowieso een stuk minder goede muziek dan Franz Ferdinand en ik ging ook meer met iemand anders mee die wel echt fan was, maar dan nog. Ze speelden vooral veel nieuwe album (Save Rock and Roll), terwijl dat album zeker niet hun beste album is. Wel het album waar ik het meest van herken, dus ook goed. Verrassend genoeg kwamen van dat album ook de beste uitvoeringen imo (Death Valley en Save Rock and Roll). Goed optreden, maar niet erg bijzonder verder. Viel me alleen op dat 60% van het publiek uit emomeisjes bestond maar dat terzijde.

Ik was er ook, en ben het ook helemaal met je eens. Het was een goed optreden maar meer ook niet. Goude uitvoeringen van oude en nieuwe hits. Die kleine emomeisjes zorgen er gelukkig wel voor dat ik geen moeite hoefde te doen om het optreden te zien. :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Hahaha precies. Ik keek overal overheen. Nou ja een paar rijen voor mij stonden twee oudere mannen die ook wat langer waren, maar verder was iedereen een kop kleine :p. Jammer dat Elton John zelf niet mee kwam overigens ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
CHVRCHES @ paradiso 20 maart.

Met 1 top album op zak in een uitverkocht Paradiso en het was boven verwachting goed.
Heel veel sterke liedjes en zelfs meest alternatieve album tracks werden live heel erg goed uitgevoerd. Stekte setlist met maar 1 minder liedje. dit was het rustige liedje en speelden gelukkig als 1e liedje in de encore en niet midden in hun set. voor de mensen die naar Best Kept Secret gaan. check ze uit!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
CHVRCHES @ paradiso 20 maart.

Met 1 top album op zak in een uitverkocht Paradiso en het was boven verwachting goed.<br>
Heel veel sterke liedjes en zelfs meest alternatieve album tracks werden live heel erg goed uitgevoerd. Stekte setlist met maar 1 minder liedje. dit was het rustige liedje en speelden gelukkig als 1e liedje in de encore en niet midden in hun set. voor de mensen die naar Best Kept Secret gaan. check ze uit!

Ik ben heel erg jaloers op je.. Hopelijk morgen een bevestiging voor Rock Werchter!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kaiser Chiefs @ Oosterpoort.

We wouden de Kaiser Chiefs nog even zien voordat ze nog verder afzakken.
Maar live is de band nog steeds goed. Live zijn de synths wat minder prominent aanwezig en zo ben je toch echt naar een rockconcert aan het kijken.
De nieuwe liedjes deden het best goed al leunt de show nog steeds op de oude hits. die ze meer dan genoeg hebben.
En Ricky heeft nog steeds energie te veel.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Haha ik ben ook gister naar Kaiser Chiefs geweest!

Was echt kicken, ik vond het een supervette show, veel energie, vooral goede muziek ook wat er live heel goed uitkwam. Ik vind het oprecht jammer dat ze niet op Pinkpop/Lowlands spelen want had ze graag nog een keertje gezien hihi! :D

edit: Ik had zelfs nog een plactrum gevangen, en mn beste vriendin had een setlist gekregen haha :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken