Albums van 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.533
1.999
Ik kijk vooral uit naar Justice, Vampire Weekend, IDLES, The Smile en MGMT. En na de single van vandaag toch ook wel naar die van Liam Gallagher
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Nieuwe Skee Mask is uit getiteld C, opnieuw wat nummers uit de vault gekozen om er een album mee te maken. Ik kijk ergens wel uit naar écht nieuw werk, maar deze derde nu in de rij is opnieuw wel heel cool.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
504
570
Ik heb nu mijn eerste aanstaan. SPRINTS - Letter to Self. Klinkt wel aardig. Lekker stevige rock, sausje postpunk erover. Niet verkeerd om het jaar mee af te trappen
Deze nu een paar keer geluisterd maar dit is toch wel echt een ijzersterke plaat…
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Maar ben je al klaar voor haar debuut morgen?
Had al een linkje ontvangen op voorhand, valt voor mij na een beurt of twee wat onder de verwachtingen jammer genoeg.. De songs zijn wel mooi, maar het valt allemaal vrij samey uit ofzo? Had meer variëteit gehad?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
Vandaag de nieuwe van The Vaccines. Ben halverwege, tot nu toe klinkt het als een degelijk, makkelijk luisterbaar indie pop/rock album. Niet gewaagd ofzo tho, gewoon prima.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.323
Had al een linkje ontvangen op voorhand, valt voor mij na een beurt of twee wat onder de verwachtingen jammer genoeg.. De songs zijn wel mooi, maar het valt allemaal vrij samey uit ofzo? Had meer variëteit gehad?
Ik voel er vooralsnog ook minder bij dan bij haar EPs, met name haar eerste. Toch blijf ik altijd veel sympathie voor haar houden, zeker als ik dat recente interview met 3voor12 lees.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Ik voel er vooralsnog ook minder bij dan bij haar EPs, met name haar eerste. Toch blijf ik altijd veel sympathie voor haar houden, zeker als ik dat recente interview met 3voor12 lees.
Dat zeker. Ik ook. De plaat is opvallend rustiger qua aard, meer ballads. De pure electropop songs zijn op één hand te tellen en zelfs die vallen vrijwel mee in bombast. Vind deze stijl wel goed, al is het wennen. Dit album ligt in het verlengde van haar tweede ep, al vond ik daar de songs stuk voor stuk zeer goed. Hier niet altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante en teunajax

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.407
3.373
Heb vaak genoeg kritiek geuit op Froukje, wel vooral op haar live-performance. Maar ik moet toegeven, deze plaat is echt erg fijn. Weet me weer te pakken zoals dat het geval was met die eerste nummers in 2020.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.319
1.327
Ik vind de plaat niet zo heel boeiend, eigenlijk. Misschien groeit het nog, maar vooralsnog geen aanknopingspunten om hier meer tijd aan te besteden.

Edit: De singles trouwens wel prima, die zijn ook wat meer uptempo. Vind haar stem beter passen in iets snellere nummers.
 
Laatst bewerkt:

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
351
274
Ik denk dat het voor mij een combinatie is met van wat reacties hierboven. Vond de singles enorm sterk en de rest van de stijl van het album is helemaal anders?
Wennen aan dat het album wat rustiger is dan de eerdere EP’s en ben ook benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij haar liveshows!
Vind het wel erg goed en gaat ook zeker nog meer geluisterd worden dit jaar!
Favorieten van mij: Zeeën van Liefde en Ik Ben Bang
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
504
570
Vandaag de nieuwe van The Vaccines. Ben halverwege, tot nu toe klinkt het als een degelijk, makkelijk luisterbaar indie pop/rock album. Niet gewaagd ofzo tho, gewoon prima.
Gewoon prima is inderdaad de juiste beoordeling voor deze. Gaat niet in mn eindejaarslijst komen maar zeker een 6,5 waardig
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
Ik moest even wennen. Vanmorgen nog de behoefte gevoeld om hier te verkondigen wat een ontzettende miskleun het is om de livefavoriet "Is Dit Echt?" niet op het album te zetten, maar na een aantal keer luisteren begrijp ik de richting die ze zijn ingeslagen wel. Mooi album, 23 mei een absoluut hoogtepunt. Het refrein over drijfzand is echter niet uit te staan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.015
3.698
Het album is net iets te lang, kom ik na meerdere luisterbeurten ook wel achter. Ik vind "Zonder Liedjes" en "Drijfzand" best nietszeggende nummers. "23 mei", "Onbesproken" en "We Hebben De Tijd" vind ik wel prachtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

NachoNienke

Playlistbediener
10 mei 2023
31
20
Vandaag de nieuwe van The Vaccines. Ben halverwege, tot nu toe klinkt het als een degelijk, makkelijk luisterbaar indie pop/rock album. Niet gewaagd ofzo tho, gewoon prima.
Eens, klinkt eenvoudig en niet heel nieuw. Maar denk dat het wel een goed ingrediënt is voor een leuk feestje woensdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken