Albums van 2024

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
990
1.227
Bedankt @Tinus101 om me het album van Yeast Machine aan te raden om te beluisteren, echt een gigantische merci! Ik vind van mezelf dat ik wel kan genieten van het hardere genre, maar wat hier vaak passeert laat ik ook aan mij passeren want “te hard” voor mij. Maar deze is perfect wat ik “aankan” en waarvan ik hou. Dus grazie mille 🥰
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tinus101

Tinus101

Support act
21 nov 2022
767
907
Bedankt @Tinus101 om me het album van Yeast Machine aan te raden om te beluisteren, echt een gigantische merci! Ik vind van mezelf dat ik wel kan genieten van het hardere genre, maar wat hier vaak passeert laat ik ook aan mij passeren want “te hard” voor mij. Maar deze is perfect wat ik “aankan” en waarvan ik hou. Dus grazie mille 🥰
Lekker is die he😉
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
724
566
Vrijdag komt de nieuwe Porter Robinson uit en daar heb ik eigenlijk best wel zin in. De single Cheerleader was al helemaal top, maar de nieuwe single mag er ook wezen:


 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
282
311
Vrijdag komt de nieuwe Porter Robinson uit en daar heb ik eigenlijk best wel zin in. De single Cheerleader was al helemaal top, maar de nieuwe single mag er ook wezen:


Kunnen ze die al boeken voor Pinkpop volgend jaar? Klinkt wel leuk en volgens mij helemaal in hun straatje
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
274
245
Vrijdag komt de nieuwe Porter Robinson uit en daar heb ik eigenlijk best wel zin in. De single Cheerleader was al helemaal top, maar de nieuwe single mag er ook wezen:


Ben heel benieuwd! Destijds de singles van Nurture plat geluisterd en toen het album uitkwam vond ik het toch een beetje tegenvallen. Nu vind ik vooral Cheerleader en Russian Roulette heel goed en de andere twee wel 'oké'. Maar als Porter raak schiet, schiet die ook echt raak. Cheerleader is zo ontzettend verslavend, een van mijn favoriete nummers van dit jaar en ook wel een van zijn beste nummers.

Na dit album mag die trouwens wel weer eens wat releasen onder zijn Virtual Self alias. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
724
566
Ben heel benieuwd! Destijds de singles van Nurture plat geluisterd en toen het album uitkwam vond ik het toch een beetje tegenvallen. Nu vind ik vooral Cheerleader en Russian Roulette heel goed en de andere twee wel 'oké'. Maar als Porter raak schiet, schiet die ook echt raak. Cheerleader is zo ontzettend verslavend, een van mijn favoriete nummers van dit jaar en ook wel een van zijn beste nummers.

Na dit album mag die trouwens wel weer eens wat releasen onder zijn Virtual Self alias. ;)
Heb ooit een complete autorit van drie kwartier Cheerleader op repeat gehad en was het nog niet beu aan het einde van de rit, dus helemaal met je eens :)
 
  • Haha
Waarderingen: Fluxion

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
430
697
Nieuwe album van Porter Robinson is erg nice, echt veel zin in die live show met band :)
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
694
562
Nieuwe EP van Show me the Body klapt er guur in.

Empire of the Sun staat nog op de planning.

En eerste 3 singles van Foster the People zijn uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.068
12.929
Redelijk gevuld weer!

Antoine Fafard - Perpetual Mutations
Show Me the Body - CORPUS II (EP)
Wand - Vertigo
Pat Metheny - Moondial
Powerwolf - Wake Up the Wicked
Painted Shield - Painted Shield 3
Sacri Monti - Retrieval
Pijn - Desperately Held (EP)
Nytt Land - The Tale of the Nisan ShamanPt. IV: Shaman and Assistant (EP)
State Faults - Children of the Moon
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.572
1.785
De nieuwe liveplaat van Blur (live at Wembley Stadium) is gisteren ook uitgekomen.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
274
245
Geluisterd:

Porter Robinson - SMILE! :D
Kon mijn verwachtingen niet helemaal waar maken, maar met Cheerleader, Russian Roulette en Is There Really No Happiness? toch drie nummers waar ik regelmatig naar terug zal keren.

Hakushi Hasegawa - Mahōgakkō
Complete absurditeit. Maar echt, de opener is al te bizar voor woorden. Heel interessant album. Maar is het een album dat ik regelmatig opnieuw zal luisteren? Dat weet ik nog niet. Ik laat het nog even bezinken.

Respire - Hiraeth
Screamo met post-rock en/of post-metal, een combinatie die voor mij heel vaak raak schiet. Gooi er in dit geval nog wat blackgaze, violen en trompetten bij en het kan eigenlijk niet misgaan, toch? Het is ook verre van slecht, maar toch raakt het me op een of andere manier nog niet helemaal. Dat genregenoten State Faults dan op dezelfde dag een van de beste screamo albums van het jaar uitbrengen helpt natuurlijk ook niet.

State Faults - Children of the Moon
Paar maanden terug Frail Body, paar weken terug Blind Girls en nu dan State Faults die met een screamo album een hoge gooi doen naar mijn eindejaarslijstje. Een screamo album van meer dan 60 minuten (!!) en toch verveelt het geen moment. No Gospel is oprecht een van de mooiste nummers die ik dit jaar heb gehoord. En hoe de melodie op het einde dan nog even overloopt naar Transfiguration is echt prachtig. Grote aanrader!

Show Me the Body - CORPUS II EP I
Prima EP, maar niet hun beste werk. Een aantal toffe ideeën die veel te kort zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.068
12.929
Geluisterd:

Hakushi Hasegawa - Mahōgakkō
Complete absurditeit. Maar echt, de opener is al te bizar voor woorden. Heel interessant album. Maar is het een album dat ik regelmatig opnieuw zal luisteren? Dat weet ik nog niet. Ik laat het nog even bezinken.
Doet me wat dat betreft ook denken aan die andere Japanner van World's End Girlfriend. Dat was vorig jaar ook zo'n bizar maar goed album en die duurde nog vier keer zo lang. Alleen ja, wanneer zet je die op? Vind dit werk van Hakushi ook heel fijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en Fluxion

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
274
245
Doet me wat dat betreft ook denken aan die andere Japanner van World's End Girlfriend. Dat was vorig jaar ook zo'n bizar maar goed album en die duurde nog vier keer zo lang. Alleen ja, wanneer zet je die op? Vind dit werk van Hakushi ook heel fijn!
Haha, ja daar heb ik ook al wel eens wat over gehoord. Juist daarom ben ik er eigenlijk ook nog niet aan toegekomen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken