Oh, absoluut lijken die op elkaar. Ook niet heel eerlijk om ze te vergelijken natuurlijk omdat ze het in Göteborg kleinschaliger aanpakken, maar staat op beide in ieder geval genoeg moois. Opvallend dat ze in Helsinki met Flow daar minder op aanhaken.
Tja, dat weet je als je naar Scandinavië trekt. Daar moet je je simpelweg op instellen of je gedrag wat gaan aanpassen, jammer genoeg. Ter plekke kan je toch mooi een biertje krijgen voor ongeveer dezelfde prijs als een tosti, waarbij die laatste vaak net iets duurder is. Voor 't eten zou ik je
dit aanraden om een beetje overzicht te krijgen van de prijs. Snelste dat ik kan vinden zijn m'n uitgaven op Midgardsblot, ook in Noorwegen, in 2022 en daar heb ik toch mooi omgerekend 25 euro uitgegeven aan één maaltijd. Je weet van tevoren dat het pijn gaat doen, alleen je moet voor jezelf afwegen of dat het wel waard is.
Momenteel is de prijs voor een festivalticket vooral de achilleshiel: je betaalt nu 4099 NOK (zo'n 350 euro) + servicekosten, wat al redelijk aan de prijs is en dan moet je nog naar Oslo reizen en accommodatie regelen. Eerder kon je nog zo'n ticket voor 3400 NOK (uit m'n hoofd, early bird) en 3800 NOK krijgen, wat de kosten toch aanzienlijk drukt. D'r is wel een mogelijkheid om op 't Noorse Marktplaatsplatform (geen Ticketswap) te kopen, maar dan ben je ook aan de goden overgeleverd.
Als je trouwens op hun Instagram kijkt, zie je drie weken geleden nog een soort van poster staan (bij de post Under 3000 ukespass igjen! Oftewel, minder dan 3000 weekendkaarten beschikbaar). Moet je alleen nog een paar namen bij optellen.