FR Hellfest 2027

Had het idee om dit jaar weer een poging te wagen voor tickets,ben er 5 edities geweest die prima bevallen zijn.Maar weet nog niet wat ik hiervan moet denken.De keuze stress was toen al groot,en gaat er zo niet beter op worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Best een aardige mogelijkheid dat ik het ga proberen. Ben 2016 voor het laatst geweest en vond het heel erg indrukkend. Er is waarschijnlijk best veel veranderd en misschien niet altijd positief. Die 10 stages vind ik wel erg overdreven. Kost allemaal geld. Wellicht betere spreiding, maar dan moet je ook meer ruimte op terrein hebben. Jammer dat je kaartjes moet kopen voor je meer weer over de line up. Alleen Gojira lijkt me een zekerheid voor 2027

Ik had toch graag op die meeting gezeten waar beslist is om naar 10 podia te gaan

Ben Barbaud: beste bestuursleden, we bestaan in 2027 20 jaar en dat moet op een gepaste manier gevierd worden. Zijn er voorstellen?

Bestuurslid 1: Ohja, we zouden 2 weekends kunnen doen ipv 1 en op die manier veel meer bands boeken, veel meer unieke bezoekers trekken en mensen kunnen veel meer bands zien

Bestuurdlid 2: Nee, hebben we al eens gedaan in 2022. En onze bezoekers betalen veel geld maar dat wil niet zeggen dat ze veel bands de kans toe moeten krijgen die te zien

Bestuurslid 3: Ik weet het! Ik weet het! Waarom voegen we niet gewoon 4 podia toe in het eerste weekend! Zo moeten de Hellfesters nog meer keuzes maken, we kunnen nog meer inkom vragen, en de bezoekers zien nog minder bands omdat ze tussen elk optreden 3 km moeten lopen

Ben Barbaud en de andere bestuurleden: JJJJJAAAAAAAAA!!!!!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik had toch graag op die meeting gezeten waar beslist is om naar 10 podia te gaan

Ben Barbaud: beste bestuursleden, we bestaan in 2027 20 jaar en dat moet op een gepaste manier gevierd worden. Zijn er voorstellen?

Bestuurslid 1: Ohja, we zouden 2 weekends kunnen doen ipv 1 en op die manier veel meer bands boeken, veel meer unieke bezoekers trekken en mensen kunnen veel meer bands zien

Bestuurdlid 2: Nee, hebben we al eens gedaan in 2022. En onze bezoekers betalen veel geld maar dat wil niet zeggen dat ze veel bands de kans toe moeten krijgen die te zien

Bestuurslid 3: Ik weet het! Ik weet het! Waarom voegen we niet gewoon 4 podia toe in het eerste weekend! Zo moeten de Hellfesters nog meer keuzes maken, we kunnen nog meer inkom vragen, en de bezoekers zien nog minder bands omdat ze tussen elk optreden 3 km moeten lopen

Ben Barbaud en de andere bestuurleden: JJJJJAAAAAAAAA!!!!!
Hellfest is een dictatuur hoor, enkel Ben neemt de beslissingen.

Ik ga ervan uit dat men bij Hellfest niet over één nacht ijs is gegaan. Voor je met dergelijk nieuws komt, maak je een studie of een plan haalbaar is. En dat doe je niet alleen. Want ook Clisson zal wel een aardig mondje meepraten. Zoals het nu is, kan je niets extra bij doen, want de ruimte is beperkt. Zeker als jee dan hoort dat men tot 70.000 bezoekers per dag wil gaan. Let wel, bij die cijfers horen alle medewerkers (toch 6000). En dagtickets voor de bewoners van Clisson.

Ik vermoed, dat men bij de voorverkoop al met meer nieuws zal komen. Ik ga alvast weer in de rij staan.

Laatst bewerkt:
op de site staan 6 podia
maar op de clashfinder van vorig jaar zie ik er al 9
dus zo veel komt er dan niet bij?!

op de site staan 6 podia
maar op de clashfinder van vorig jaar zie ik er al 9
dus zo veel komt er dan niet bij?!
Zover ik kan zien zijn er nu 6 echte stages en worden dat er 10. Met 300 bands spelen er 7 of 8 bands per stage per dag.
Erg overdreven en kostbaar. Als ik 5 a 6 bands per dag echt goed kan zien, is er nog tijd om te chillen. Dat zou betekenen dat ik 280 bands niet kan zien..
Ergens wil ik wel graag een poging doen voor tickets. Het is lang geleden! Maar twijfel beetje over de nieuwe opzet.

interview met Ben Barbaud over dit en volgend jaar
Main-stages blijven zoals nu maar de andere 4 podia (Warzone - Valley - Temple - Altar) worden ook dubbelpodia. Dit gaat allemaal gebeuren op het bestaande terrein van 117ha door dit opnieuw in te richten

ik krijg op lowlands al stress dat ik n aantal bands moet skippen.
10 volledige podia is echt teveel, slaat nergens op

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Temple en altar zijn toch al een dubbel podium? Gaan ze er dan 4 naast elkaar zetten?

Zover ik kan zien zijn er nu 6 echte stages en worden dat er 10. Met 300 bands spelen er 7 of 8 bands per stage per dag.
Erg overdreven en kostbaar. Als ik 5 a 6 bands per dag echt goed kan zien, is er nog tijd om te chillen. Dat zou betekenen dat ik 280 bands niet kan zien..
Ergens wil ik wel graag een poging doen voor tickets. Het is lang geleden! Maar twijfel beetje over de nieuwe opzet.

Temple & Altar zijn naast mekaar gelegen tenten maar hebben binnen geen dubbele podia voor zover ik weet @imac zal het wel helemaal zeker weten.
Dit zijn drone beelden van voor het festival, geeft een idee van de layout
Idd, naast elkaar, maar geen dubbel podium. Je kan zeker in elk van die tenten een dubbel podium. Ook aan de Valley en de Warzone kan dit zeker. Aangezien de laatste 2 toch een bepaald publiek aanspreken, zie ik dit wel lukken. Maar als je natuurlijk daar één van de bands wil zien, heb je 100% zeker overlapping met andere (dubbele) podia. Op die manier kan je de volksverhuis van de diverse podia misschien wat temperen (of net aanwakkeren, het is maar hoe je het bekijkt).

Als ik het interview lees, wil men vooral het onthaal aanpassen, even als de parking en campings van de vrijwilligers. Op die manier krijg je zeker extra ruimte. Wij passeren beiden op de weg van onze slaapplaats naar de ingang. En dat zijn best grote ruimtes. Maar dan moet je ook al weten waar je die parking en camping zal plaatsen.

In ben best benieuwd hoeveel de tickets duurder zullen worden. Want op die manier verlies je zeker (trouwe) festivalbezoekers. Maar als je uitverkoopt in amper 30 minuten, ben je misschien een stuk zekerder van je zaak. Wordt vervolgd ...

• Leuk
Waarderingen: johanra
Als ik het goed begrijp gaat elk podium dus eigenlijk een dubbel podium worden zoals north en south op Graspop? Waardoor er eigenlijk 5 bands tegelijk kunnen spelen en het constant alterneert, ook zoals op Graspop? Op die manier zie ik het nog wel werken maar als juist de 5 bands die ge wilt zien die dag allemaal tegelijk spelen zijt ge ook maar gepest hé

Als ik het goed begrijp gaat elk podium dus eigenlijk een dubbel podium worden zoals north en south op Graspop? Waardoor er eigenlijk 5 bands tegelijk kunnen spelen en het constant alterneert, ook zoals op Graspop? Op die manier zie ik het nog wel werken maar als juist de 5 bands die ge wilt zien die dag allemaal tegelijk spelen zijt ge ook maar gepest hé
Het zal vermoedelijk zoiets worden. En zal ieder podium (of podia, want dubbel) min of meer een eigen genre krijgen. En eigenlijk is dat nu ook al het geval. Bijvoorbeeld, Core (Temple) wordt afgewisseld met Black (Altar). Maar dan kan je beide tenten met een dubbel podium niet meer naast elkaar plaatsen, want dan krijg je een kakofonie van muziek. Dus zal er 1 van moeten verhuizen. Dan denk ik dat dit zal gebeuren richting ingang van de camping. Daar zie ik ruimte.

Ik ben echt benieuwd hoe dit er zal uitzien. En vooral, wat dit voor de ticketprijzen zal betekenen. Want koken kost geld. Voor dit jaar was het budget voor het ganse festival €44.000.000. Als je wilt uitbreiden, moet je extra geld voorzien voor de uitbouw én de extra 120 bands. Als je dan leest dat ze daar meer met professionele mensen wil werken ipv vrijwilligers, dan is dit opnieuw een meerkost.

Enfin, de toekomst zal het wel uitwijzen.

hellfest 2027 combi's 389 euro+10 euro service kosten (dus eigenlijk 399 euro)

blijft 60k publiek, dus niet naar 75 opgetrokken zoals eerst gerapporteerd. waarschijnlijk door de hevige backlash op een mogelijke verhuis van de camping

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en SweetJesus
En @Koekdoos verklaarde me zowat voor gek toen ik 400 euro voorspelde als nieuwe ticketprijs 😁
hellfest 2027 combi's 389 euro+10 euro service kosten (dus eigenlijk 399 euro)

blijft 60k publiek, dus niet naar 75 opgetrokken zoals eerst gerapporteerd. waarschijnlijk door de hevige backlash op een mogelijke verhuis van de camping
Die organisatie was toch vanaf het begin duidelijk dat de capaciteit niet omhoog ging?

400 euro is een serieus bedrag. Weet nogsteeds niet wat ik ga doen. Behalve Gojira (min of meer zeker) weet niemand wat er komt. 300 bands zal er wel iets bij moeten zitten, maar vind het prettig om te weten waarvoor je betaald.

Users who are viewing this thread