Sport algemeen

Ik vind het vooral absurd dat Argentinië 0 gele kaarten heeft gekregen in de hele wedstrijd. Als je alle terechte gele kaarten getrokken had, betwijfel ik of Argentinië de wedstrijd met 11 had uitgespeeld. Als je dan ook nog eens een goal van Egypte afkeurt voor zo'n discutabele overtreding...

Ik geloof niet in complottheorieën, maar het smaakt toch wat wrang.

Paraguay had ook 0 gele kaarten tegen Frankrijk, was ook zoiets absurds. Ik vind dat er over het algemeen licht wordt bestraft dit WK. Neemt niet weg dat ze absoluut enkele gele kaarten hadden verdiend. Los daarvan, als je 3 goals weggeeft op 10 min. ligt het niet enkel aan de scheidrechter.

Egypte mag ook zeker naar zichzelf kijken ja, ook bij die laatste goal hoe makkelijk de voorzet kan worden gegeven en Fernandez die zo'n beetje de kleinste van het veld is, zo makkelijk binnen kan koppen.

Maar het blijft gewoon eeuwig zonde dat het spelletje waar ik ooit zo gek op was, gewoon zijn glans en geloofwaardigheid verliest op deze manier. In elk geval in de absolute top, ik durf nog wel met een objectieve blik naar mijn amateurclub te gaan kijken ;)

Het is een combi van. Bizar slecht dat je drie goals weggeeft, maar die overtreding voorafgaand aan de laatste goal van Argentinie is echt identiek aan die van de afgekeurde goal van Egypte.
Ik vind de VAR een goede ontwikkeling, maar er moet wel continuiteit blijven in de wedstrijd voor het fluiten voor overtredingen. Als je wel/niet voor iets fluit moet dat voor beide ploegen identiek zijn. Het blijft ook wel opvallen dat het nu weer Argentinie is die er goed mee weg komt.

• 100
Waarderingen: RubenFrusciante
Tijdens dit WK worden in het algemeen zeer weinig gele kaarten getrokken.

Een een Argentijnse scheids bij Frankrijk-Marokko moet gewoon kunnen. Ook met alles wat er in de afgelopen dagen is gebeurd. Er moet vertrouwen zijn dat de scheidsrechter neutraal is.

En als er toch rode kaarten vallen, dan kunnen ze de schorsing kwijt schelden. Dat hebben we ondertussen geleerd. :cool:

Als je wel/niet voor iets fluit moet dat voor beide ploegen identiek zijn. Het blijft ook wel opvallen dat het nu weer Argentinie is die er goed mee weg komt.
Dat klopt, en in dat opzicht vind ik de VAR op dit moment nog geen goede ontwikkeling. Er is echt te weinig consistentie en te veel willekeur. Niet alleen binnen een match, maar vooral over verschillende matchen heen. Daaraan zie je dat de VAR uiteindelijk ook gewoon een mens blijft die beslist. Voor buitenspel vind ik het wel goed want dat is heel zwart-wit.

Users who are viewing this thread