Sport algemeen

Ik vind het vooral absurd dat Argentinië 0 gele kaarten heeft gekregen in de hele wedstrijd. Als je alle terechte gele kaarten getrokken had, betwijfel ik of Argentinië de wedstrijd met 11 had uitgespeeld. Als je dan ook nog eens een goal van Egypte afkeurt voor zo'n discutabele overtreding...

Ik geloof niet in complottheorieën, maar het smaakt toch wat wrang.

Paraguay had ook 0 gele kaarten tegen Frankrijk, was ook zoiets absurds. Ik vind dat er over het algemeen licht wordt bestraft dit WK. Neemt niet weg dat ze absoluut enkele gele kaarten hadden verdiend. Los daarvan, als je 3 goals weggeeft op 10 min. ligt het niet enkel aan de scheidrechter.

• Leuk
Waarderingen: zero
Egypte mag ook zeker naar zichzelf kijken ja, ook bij die laatste goal hoe makkelijk de voorzet kan worden gegeven en Fernandez die zo'n beetje de kleinste van het veld is, zo makkelijk binnen kan koppen.

Maar het blijft gewoon eeuwig zonde dat het spelletje waar ik ooit zo gek op was, gewoon zijn glans en geloofwaardigheid verliest op deze manier. In elk geval in de absolute top, ik durf nog wel met een objectieve blik naar mijn amateurclub te gaan kijken ;)

Het is een combi van. Bizar slecht dat je drie goals weggeeft, maar die overtreding voorafgaand aan de laatste goal van Argentinie is echt identiek aan die van de afgekeurde goal van Egypte.
Ik vind de VAR een goede ontwikkeling, maar er moet wel continuiteit blijven in de wedstrijd voor het fluiten voor overtredingen. Als je wel/niet voor iets fluit moet dat voor beide ploegen identiek zijn. Het blijft ook wel opvallen dat het nu weer Argentinie is die er goed mee weg komt.

Tijdens dit WK worden in het algemeen zeer weinig gele kaarten getrokken.

Een een Argentijnse scheids bij Frankrijk-Marokko moet gewoon kunnen. Ook met alles wat er in de afgelopen dagen is gebeurd. Er moet vertrouwen zijn dat de scheidsrechter neutraal is.

En als er toch rode kaarten vallen, dan kunnen ze de schorsing kwijt schelden. Dat hebben we ondertussen geleerd. :cool:

Als je wel/niet voor iets fluit moet dat voor beide ploegen identiek zijn. Het blijft ook wel opvallen dat het nu weer Argentinie is die er goed mee weg komt.
Dat klopt, en in dat opzicht vind ik de VAR op dit moment nog geen goede ontwikkeling. Er is echt te weinig consistentie en te veel willekeur. Niet alleen binnen een match, maar vooral over verschillende matchen heen. Daaraan zie je dat de VAR uiteindelijk ook gewoon een mens blijft die beslist. Voor buitenspel vind ik het wel goed want dat is heel zwart-wit.

Die situatie met Salah is veel te licht voor een penalty natuurlijk, maar iets daarvoor wordt een speler van Egypte gewoon naar de grond getrokken door McAllister (die al 2x geel had kunnen hebben).

Egypte mag ook zeker naar zichzelf kijken ja, ook bij die laatste goal hoe makkelijk de voorzet kan worden gegeven en Fernandez die zo'n beetje de kleinste van het veld is, zo makkelijk binnen kan koppen.

Maar het blijft gewoon eeuwig zonde dat het spelletje waar ik ooit zo gek op was, gewoon zijn glans en geloofwaardigheid verliest op deze manier. In elk geval in de absolute top, ik durf nog wel met een objectieve blik naar mijn amateurclub te gaan kijken ;)
Daar zijn de scheidsrechters ook regelmatig rampzalig, maar ten minste niet corrupt en is het pure onkunde 🤪

Weet niet of ik met al dat theater dit genoeg vind voor een penalty hoor, scheidsrechter was overigens ook over de hele wedstrijd slecht en partijdig, dat ergert mij meer als deze situatie.

Lijkt me zo'n typische situatie waarvoor je, naar de letter van het reglement, een penalty kan geven, maar dan moet je er elke wedstrijd 25 geven, want dit gebeurt constant.

Weet niet of ik met al dat theater dit genoeg vind voor een penalty hoor, scheidsrechter was overigens ook over de hele wedstrijd slecht en partijdig, dat ergert mij meer als deze situatie.
De bedoeling van McAllister is toch duidelijk, het verhinderen dat de spits naar de bal kan gaan. De Argentijn kijkt zelfs niet waar de bal is, enigste dat hem wilt doen, is dat de spits geen kans krijgt. Als Spanje dit vrijdag doet, zou ik ook als Belg zijnde niet blij zijn😅

Edit: stel nu eens voor dat de situatie omgekeerd zou zijn. De kans is denk ik wel een pak groter dat ze hem voor de Argentijnen wel op de stip leggen😅

Die trekt toch niet hard aan zijn truitje? Kijk eens naar de hand van Mc Allister, die heeft het truitje niet meer vast als die zijn hand terug trekt.
En kijk eens hoe die Egyptenaar met zijn benen zwaait.

Imo geen penalty.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
naja argentinie heeft t wel afgedwongen die comeback, wat je er ook van vind.

vind het een ruk team, alleen gun het messi wel (meer dan ronaldo)

mn favo team wat erin zit blijft wel noorwegen. en ik zal dit keer voor marroko gaan juichen. ook prima team.

De bedoeling van McAllister is toch duidelijk, het verhinderen dat de spits naar de bal kan gaan. De Argentijn kijkt zelfs niet waar de bal is, enigste dat hem wilt doen, is dat de spits geen kans krijgt. Als Spanje dit vrijdag doet, zou ik ook als Belg zijnde niet blij zijn😅

Edit: stel nu eens voor dat de situatie omgekeerd zou zijn. De kans is denk ik wel een pak groter dat ze hem voor de Argentijnen wel op de stip leggen😅
Dat laatste ben ik 100% met je eens maar McAllister houd hem niet eens echt vast, legt een 100 op zijn schouder, net als bij corners en voorzetten altijd gebeurd, als je daar niet gaat liggen heb je meer kans op een goal dan dat je hier normaal gesproken een penalty voor krijgt.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en koekroeck
Dat laatste ben ik 100% met je eens maar McAllister houd hem niet eens echt vast, legt een 100 op zijn schouder, net als bij corners en voorzetten altijd gebeurd, als je daar niet gaat liggen heb je meer kans op een goal dan dat je hier normaal gesproken een penalty voor krijgt.
Ja ik vind het ook twijfelen hoor, ik heb eigenlijk eerder een probleem dat we dit allemaal eigenlijk als normaal beschouwen. Moesten ze dit eens consequent bestraffen, zou dat de sport ten goede komen. Zie ook naar die corners, waar je bijna iemand in een wurggreep mag houden en nog geen bestraffing krijgt.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: luluasas en B0G5
droomfinale ja haha! eerst belgie marrokko, lang leve de sfeer in brussel dan :D

gun t beide ploegen even veel maar ben bang dat het spanje - argentinie wordt.

• Haha
Waarderingen: koekroeck

Users who are viewing this thread