Een van de leukste dingen aan een festival is toch wel het ontdekken van nieuwe bands. Inmiddels heb ik de playlist al een aantal keer gedraaid en heb ik er een aantal nieuwe artiesten bij die ongetwijfeld in mijn 2024 Recap zullen verschijnen. Om de tijd te vullen tot de timetable zal ik eea delen!
De grootste ontdekking is toch wel Kamelot. Toen het de eerste keer langs kwam was ik nog niet helemaal verkocht. Ik kan wel genieten van het theatrale maar vond het net wat te gelikt/poppy.. Inmiddels ben ik om en kan ik al menig liedje uit volle borst (vals) meezingen. Wat kunnen zowel de oude als nieuwe zanger ontzettend goed zingen. Soul Society heeft inmiddels wel de top bereikt van favoliedjes van het moment.
Enigszins in die zelfde hoek heb je Dynazty zitten. De muziek voelt toch een beetje fout, maar één ding is het zeker en dat is catchy.
Mijn "gym playlist" is inmiddels verrijkt met de liedjes van Wargasm. Heerlijk chaotisch waar je direct een tandje harder op gaat.
Health is ook een aanval op je zintuigen, maar dan op een hele andere manier. Het zorgt voor een golf van geluid waar je aangenaam op mee kan drijven.
En zo zijn er wel meer, maar dat zijn de voornaamste ontdekkingen voor mij. Verder wordt Moon van Borknagar ook al grijs gedraaid (al kom ik nog niet helemaal in de rest van de liedjes, als iemand tips heeft van soortgelijke liedjes hoor ik het graag).
Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?