Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Eens. Al heb ik me wel weer mateloos geïrriteerd aan mensen die hun hele leven gaan bespreken tijdens een concert. Of de hele show op facebook zitten. Etc.

Maar goed. Was echt een bucketlist band voor mij dus heel fijn om ze eindelijk eens te kunnen zien, en gewoon een thuiswedstrijd dit keer. :)
Linksvoor niks van gemerkt. Is meestal in de MG (en alle andere zalen in NL).

Daar sta ik normaal inderdaad ook, maar dit keer voor balkon gegaan. Was vooral tijdens de support echt enorm, tijdens Mogwai viel het gelukkig mee dus genoten!
Hier was het ook gelukkig (links midden) enkel bij de support, wel inderdaad constant toen. Ze was niet slecht, maar kdenk dat de meeste toch iets hardere support act hadden verwacht precies

Lola Young.. liet lang op zich wachten maar moest cancelen door ziekte 20 minuten nadat ze had moeten beginnen. Hopelijk niet te erg maar ik hoop toch dat dit nog kan ingehaald worden in de Botanique voor werchter.

Hoe bizar is dat? Als je ziek bent weet je dat doorgaans toch eventjes voordat je op moet? Was heel de dag nog ticketswap in de gaten aan het houden. Dodged a bullet there. Wel vreselijk voor wie er was!

Eens. Al heb ik me wel weer mateloos geïrriteerd aan mensen die hun hele leven gaan bespreken tijdens een concert. Of de hele show op facebook zitten. Etc.

Maar goed. Was echt een bucketlist band voor mij dus heel fijn om ze eindelijk eens te kunnen zien, en gewoon een thuiswedstrijd dit keer. :)
Er zijn wel eens shows waarbij ik het een beetje verwacht, zeker in de Muziekgieterij met het Maastrichtse (of Vlaamse) borrelpubliek. Bij Mogwai zou ik het niet snel verwachten haha.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Er zijn wel eens shows waarbij ik het een beetje verwacht, zeker in de Muziekgieterij met het Maastrichtse (of Vlaamse) borrelpubliek. Bij Mogwai zou ik het niet snel verwachten haha.
Heb na de decepties bij Swans en Explosions in the sky de lat laag gelegd en ga nu zelf ook doorgaans een stuk minder vaak.

Tijdens Kathryn Joseph was het geroezemoes van achter uit de zaal idd oorverdovend maar kon me gelukkig goed focussen (vaste plek bijna vooraan, net iets links vh midden). Fantastisch goed was ze. Mogwai was van begin tot eind briljant met een waanzinnige climax. 1,5u puur genot

Ik heb Kathryn Joseph gemist, want bekenden van mij speelden eerst nog in de kleine zaal.

Naar binnen gegaan toen Mogwai net begonnen was, zaal compleet vol dus was lastig een plekje te zoeken. Uiteindelijk linksachter gaan staan waar iedereen aandachtig stond te luisteren, weinig last gehad van praters.

Mogwai zelf ontzettend goed, hele toffe opbouw waar telkens nog net dat beetje extra komt.

• Leuk
Waarderingen: EAZy
De Toegift gezien @ Ekko. Fijne band en fijne zaal. Eerste keer dat ik De Toegift heb gezien. Klinkt live wat voller dan op de plaat. Publiek ook erg stil kon meermaals een speld horen vallen.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Gisteren op het Footprints festival in de bovenste zalen van e Tivoli geweest. Leuk, best divers festival. Het Vlaamse Ão vond ik verreweg het best van de avond. De Hertz hing aan hun lippen. Mooie combinatie van traditionelere (fado) muziek (vaak in het Portugees) en wat beats, waarbij de opstelling van de blotehandenpercussionist opviel. Handpalm, djembe, drumstel, alles. Zonder chaotisch te worden.

Wat chaotischer maar ook erg leuk was het Nigeriaanse ADEDEJI. Verder (deels) gezien: Zo Lief (wel leuk, maar ik had op basis van Pinch Me iets meer pit en iets minder Caro Emerald verwacht), Goblyns (aardig maar wat te slepend), Julie Pavon (stond onhandig geprogrammeerd, Club Nine was veel te klein voor haar muziek op dat moment van de avond) en Arp Frique (vond ik op plaat spannender, live was het mij te gospel).

• Leuk
Waarderingen: gesp
Gisteren op het Footprints festival in de bovenste zalen van e Tivoli geweest. Leuk, best divers festival. Het Vlaamse Ão vond ik verreweg het best van de avond. De Hertz hing aan hun lippen. Mooie combinatie van traditionelere (fado) muziek (vaak in het Portugees) en wat beats, waarbij de opstelling van de blotehandenpercussionist opviel. Handpalm, djembe, drumstel, alles. Zonder chaotisch te worden.

Wat chaotischer maar ook erg leuk was het Nigeriaanse ADEDEJI. Verder (deels) gezien: Zo Lief (wel leuk, maar ik had op basis van Pinch Me iets meer pit en iets minder Caro Emerald verwacht), Goblyns (aardig maar wat te slepend), Julie Pavon (stond onhandig geprogrammeerd, Club Nine was veel te klein voor haar muziek op dat moment van de avond) en Arp Frique (vond ik op plaat spannender, live was het mij te gospel).
Ão was als voorprogramma van Eefje de Visser ook al heel leuk ja. Best een interessante combi van muziek die ze maken. Ook leuk dat de stemvervormer er soms bij wordt gehaald voor de afwisseling. Hoop ik wel vaker op festivals tegen te komen.

Tijdens Kathryn Joseph was het geroezemoes van achter uit de zaal idd oorverdovend maar kon me gelukkig goed focussen (vaste plek bijna vooraan, net iets links vh midden). Fantastisch goed was ze. Mogwai was van begin tot eind briljant met een waanzinnige climax. 1,5u puur genot
Gisteren in de Oosterpoort dito. Zal bij Kathryn boven op een stoel. Had het idee dat ik een stem constant hoorde. Bij Mogwai richting de de vloer gegaan. Oosterpoort was niet uitverkocht dus ruimte zat. Mogwai was betoverend. kon heerlijk meedeinen op de muziek met inderdaad een heerlijke climax op het einde

Gister last-minute ook naar Footprints gegaan. Wel een andere route gevolgd zo te zien.

Inderdaad een leuk divers festival en positief verrast door de muziek: Raffy Bushman en Fenix hoogtepunten. Het was hier wel te merken dat het festival niet was uitverkocht: de Hertz zat hooguit halfvol bij deze optredens.

Club Nine was bij House Painters wat druk (en warm), wel een goed optreden. Goblyns daarna het minste optreden van de avond.

Arp Frique & the Perpuetal Singers fijne afsluiter. Veel speelplezier en dat sloeg over op het publiek.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Raffy Bushman en Fenix hoogtepunten. Het was hier wel te merken dat het festival niet was uitverkocht: de Hertz zat hooguit halfvol bij deze optredens.
Op die momenten was het elders wel best druk; de Pandora was tijdens Raffy behoorlijk vol en rond de tijd van Fenix stonden er rijen om naar Cloud en Club Nine te gaan. Ik had daarom zelf het idee dat het niet heel ver van uitverkocht vandaan zat, ook omdat de Hertz bij Ao wel behoorlijk vol zat, maar misschien was vooral de spreiding van publiek (en acts over de tijden en podia?) niet ideaal.

Gisteren in de Oosterpoort dito. Zal bij Kathryn boven op een stoel. Had het idee dat ik een stem constant hoorde. Bij Mogwai richting de de vloer gegaan. Oosterpoort was niet uitverkocht dus ruimte zat. Mogwai was betoverend. kon heerlijk meedeinen op de muziek met inderdaad een heerlijke climax op het einde
Vooraan was het bij Kathryn Joseph ook prima stil eigenlijk. Mogwai was héél erg vet, laatste stuk vooral!

• Leuk
Waarderingen: Bert

Users who are viewing this thread