Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Archive was super tof vandaag.

Morgen weer.
Zo, en niet zo'n klein beetje ook. Wat waren ze zondag en maandag top. Wat een topband, wat een heerlijke muziek en wat een geweldige samensmelting met het licht. Zondag vond ik vooral Numb, Noise, Finding It So Hard, Waste, Pulse, Again en uiteraard Fuck You er uit springen en maandag Controlling Crowds, Collapse/Collide, Pills en Dangervisit. Ik ben niet zo van de nummers waarin wordt 'gerapt'. Ik moet zeggen dat ik het voorprogramma, Black Doldrums, ook alleraardigst vond.

Ik ben gisteren 'on a whim' gaan kijken naar The Picturebooks in de Kavka te Antwerpen. Ik heb daar een band voor zo'n 60 man zien spelen alsof ze in een uitverkocht Sportpaleis stonden en mocht genieten van een sessie oerdegelijke rock. Ik ben 's avonds naar huis getrokken met een vinylplaat van een groep die ik tot 2 uur ervoor niet kende en de hoop om ze snel weer te kunnen zien.

• Geweldig
Waarderingen: gy0n en Thieske
Gisteravond eerst naar Doornroosje geweest, Future Utopia. Voorprogramma De Gang Van Zaken was leuke, prettige verrassing. Fris en vrolijk.

Daarna Future Utopia. Dat was wel echt een goede afwisselende show. Het plezier spatte eraf. Vleugje jaren 70 disco, vleugje Moloko, vleugje Moby, vanalles wat. Erg goed. Was overigens totaal niet druk, ze hadden meer publiek verdiend.

Daarna meteen door naar Merleyn, voor de Toegift. Collega speelt in die band dus dat was wel extra leuk. Heel mooi optreden.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Confidence Man in Botanique.

Confidence Man had voor net geen uur materiaal meegebracht en in die tijd kregen we wat lichte acrobatie, een beetje mannelijk naakt, eindeloze kledingwissels, een vrouw die 90% van het werk doet, lichtgevende puntbeha’s, enzomeer te zien.

Jammer dat de band niet echt goeie nummers heeft, want ik heb het wel voor bands die de extra mijl gaan om er een leuke show van te maken. En deze was wel vermakelijk.

De hoofdreden dat ik naar hier afgezakt was, was het voorprogramma, Rose Gray. Die heeft eerder dit jaar een zeer fijne dance-pop plaat afgeleverd die mijn voeten en hoofd tijdens het werken al meermaals op en neer hebben doen wippen.
Dat viel dan toch wat tegen. Zelden iemand zo slordig weten playbacken op een podium. Nu goed, als voorprogramma deed ze dat niet slecht en ze zou nog wel wat kunnen groeien met meer podiumervaring, maar dit was toch een kleine teleurstelling.

Pothamus

Jeetje, het album was nog wel cool als je er goed voor gaat zitten, maar live echt amper te doen die lome opbouw - zeker als je er niet helemaal lekker inkomt. Doe me dan maar bands als Amenra, dat is qua intensiteit echt van een ander niveau. Dit was hem niet zo helaas.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: johanra
Tryout van Hairbaby in de Ringo, Gent.

Was gezellig. Heel erg Grandaddy/Eels qua vibe. Moet tof zijn om een Lara Chedraoui te kunnen opbellen voor in je band. Meer laagjes in de muziek dan ik eigenlijk had verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Thisso
My brightest Diamond in de Effenaar

Absoluut adembenemend met een prachtige ode aan Sinead O’conner

• Leuk
Waarderingen: TBK
Droom Dit in Merleyn 22-02

Er is dus nog wel hoop voor Nederlandstalige muziek. De band wordt wel volledig gedragen door de frontman, die is goed zeg. Verder had ik het na een uurtje ook wel weer gezien, veel nummers lijken op elkaar. Ik weet Het en De Grens Tussen Ons zijn daarentegen echt fantastisch van hun nieuwe album.

• Leuk
Waarderingen: gretz

Er is dus nog wel hoop voor Nederlandstalige muziek. De band wordt wel volledig gedragen door de frontman, die is goed zeg. Verder had ik het na een uurtje ook wel weer gezien, veel nummers lijken op elkaar. Ik weet Het en De Grens Tussen Ons zijn daarentegen echt fantastisch van hun nieuwe album.
Als je het na een uurtje wel weer gezien had met de hoop voor Nederlandstalige muziek, dan is het niet heel goed gesteld met die hoop zeker? 😅

Frontpersoon*

Gisteren dankzij KINK, een ouderwets goeie rock 'n' roll show van cage the elephant gezien in Afas, heerlijk!
Viel me op dat er onder het publiek best veel jonge meiden waren die alles luidkeels mee zongen, mooi om te zien.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Royke
Gisterenavond naar Trix geweest voor een avondje Beatdown Hardcore/Deathcore en vooral voor de headliner Paleface Swiss....Iemand die het wereldje volgt weet dat deze band enorm aan het groeien is met ongeveer dezelfde stijgende lijn als Lorna Shore toendertijd was. Paleface Swiss is wel verschillend door deze meer Hip Hop invloeden heeft...De band springt er ook uit omdat de Frontman Zelli een geweldige stem heeft en eigenlijk op de nieuwe cd ook voor het eerst zijn gewone stem doet gelden.Laat deze band nog een cd tje rijpen en deze zullen wsch al in de vooravond te vinden zijn op de festivals...Ze staan nu op Graspop op zondag en ik zal aanwezig zijn...

Hieronder take van in de studio....vind ik persoonlijk dik VET!!!

Nieuw nummer met gewone stem...was heel goed live gisteren

Mijne favoriet (gisteren niet gespeeld)

Topnummer met andere bands

JAJA....ik ben nog aan het genieten

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
Aan t wachten op de metro terug vanaf Michael Kiwanuka in Amare.

Wat. Een. Show.

Veel nieuwe nummers plus klassiekertjes. En Lowdown Part 1 & 2 volledig gespeeld, man wat kan die gitarist spelen!
Deel de mening!
Volledig headlinewaardig deze show. Super band (10 als ik goed geteld heb). Mooie afwisselingen tussen nummers. Kan nu al niet wachten op BKS/Pukkelpop om dit in een heerlijk zonnetje te zien :)

• Leuk
Waarderingen: Processierups en BeWario
Heerlijk concert, wat een stem, wat een band! En... wat een publiek! Geen gelul om me heen. Echt genoten
Ohja! Dat was ok nog bijna vergeten, er werd door iedereen actief ge-shhht! Briljant stil was t!

(Behalve die ene mevrouw voorin die dacht dat ze op Ibiza stond)

• Leuk
Waarderingen: gy0n

Users who are viewing this thread