Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik ben ook 2 dagen naar het OLT geweest.
Dag 1
Gisteravond naar OLT Rivierenhof geweest. Bewust laat vertrokken om niet perse Siem Reap te hoeven zien, maar de reis verliep zo voortvarend dat ik toch bij dat gitaargejengel binnenviel. Kan mij niet echt bekoren, alhoewel het al een stuk beter was dan laatst in Kavka. Vervolgens PVRS, en inderdaad niet PVRIS zoals in de mail stond aangekondigd. Dansende Beren had het over Dutch Disease, maar ondertussen kun je volgens mij ook al praten over Belgian Disease. Wat werd er door PVRS heen geluld zeg, zeker waar ik stond. Jammer, want PVRS klonk best goed en ze hadden een paar steengoeie nummers. Bij Amenra luisterde iedereen gelukkig rustig toe en zag je inderdaad, zoals DB al aangaf, veel met het ritme meedeinende koppies. Het was Amenra, zoals we Amenra kennen: heerlijke zware riffs voorzien van uitbarstingen op verschillende momenten en zowel cleane zang als gescream. En dat 1 uur en 20 minuten lang. En mijn all time favourite: 'Am Kreuz'. Wat blijft dat een fantastisch nummer! DB heeft het over het niet geheel lekkere gescream. Ik heb daar persoonlijk niet veel van gemerkt.
Kan niet veel toevoegen aan wat Lawaaipapegaai al gezegd heeft. Siem Reap gemist , PVRS was mij vooraf onbekend en viel mij heel goed mee. Amenra was een hele goede show met Forlorn op de setlist en als afsluiter Silver Needle Golden Nail

Dag 2
Siem Reap gezien vanop de tribunes, niet echt ideaal met binnenkomend en babbelend publiek maar wil het wel eens een kans geven als die ergens in een kleinere zaal staat.
Otay::onii tot een paar maand geleden kende ik enkel de naam van hier op het Roadburn topic. Maar aangezien de zangeres Lane Shi ook aan de slag gaat bij The Ocean heb ik er mij toch al wat in verdiept en heb ik het laatste album toch wel wat beluisterd.
Daardoor was het optreden toch niet zo ongestructureerd als sommigen beweren 😋 en waren er dus wel degelijk songs te herkennen. Vond het zelf wel een toffe en onconventionele show met een zangeres die niet bang is om het publiek in te gaan en een hele goede stem wat veelbelovend is voor wat er komt bij The Ocean. Ik vermoed dat dezelfde show met een kleiner publiek dat ook vertrouwd is met de artiest nog leuker kan zijn.
Amenra die begonnen direct met een verrassing met Ter Ziele / Am Kreuz als opener, bij mijn weten nog nooit gebeurd en het doorbreken van de routine pakte geweldig uit want wat volgde was een nog sterkere set dan op dag 1.

Ik ben ook 2 dagen naar het OLT geweest.
Dag 1

Kan niet veel toevoegen aan wat Lawaaipapegaai al gezegd heeft. Siem Reap gemist , PVRS was mij vooraf onbekend en viel mij heel goed mee. Amenra was een hele goede show met Forlorn op de setlist en als afsluiter Silver Needle Golden Nail

Dag 2
Siem Reap gezien vanop de tribunes, niet echt ideaal met binnenkomend en babbelend publiek maar wil het wel eens een kans geven als die ergens in een kleinere zaal staat.
Otay::onii tot een paar maand geleden kende ik enkel de naam van hier op het Roadburn topic. Maar aangezien de zangeres Lane Shi ook aan de slag gaat bij The Ocean heb ik er mij toch al wat in verdiept en heb ik het laatste album toch wel wat beluisterd.
Daardoor was het optreden toch niet zo ongestructureerd als sommigen beweren 😋 en waren er dus wel degelijk songs te herkennen. Vond het zelf wel een toffe en onconventionele show met een zangeres die niet bang is om het publiek in te gaan en een hele goede stem wat veelbelovend is voor wat er komt bij The Ocean. Ik vermoed dat dezelfde show met een kleiner publiek dat ook vertrouwd is met de artiest nog leuker kan zijn.
Amenra die begonnen direct met een verrassing met Ter Ziele / Am Kreuz als opener, bij mijn weten nog nooit gebeurd en het doorbreken van de routine pakte geweldig uit want wat volgde was een nog sterkere set dan op dag 1.
pijnlijk om horen maar klinkt wel als een geweldige avond

otay onii zeker, geweldige nieuwe plaat en live altijd goed. Nog eens niet zo rare combo met Amenra in mijn ogen. Nu al zin in die tour van And So I Watch You From Afar & Caspian later dit jaar waar ze support doet
Wowowowowow wacht, ASIWYFA én Caspian!? Dit wist ik niet dat die hier waren 😱😱😱😱

otay onii zeker, geweldige nieuwe plaat en live altijd goed. Nog eens niet zo rare combo met Amenra in mijn ogen. Nu al zin in die tour van And So I Watch You From Afar & Caspian later dit jaar waar ze support doet
Dat was ze inderdaad. De gustibus et coloribus ... ;)

Leuk weekendje Bulgarije gehad dus. Jullie hebben kunnen lezen wat ik van de muziek vond, vooral Einstürzende Neubauten blijft me wel een tijdje bij, en kunnen nu hier lezen wat ik verder van het festival vond.

Heel bijzonder vond ik dat we ook de festivaldirecteur hebben mogen spreken. Mijn eerste interview ooit, maar heel leuk om te doen.

Als je een keer Plovdiv wil bezoeken, kan ik dat erg aanraden met dit festival te doen. De combinatie tussen deze 2 werkt perfect. Je hebt ook niet het gevoel dat je een van de 2 tekort doet. Bereid je alleen voor op ergernis bij het Bulgaarse ov 😅

Mocht je PhillGood ooit overwegen, hit me up!

Morgen een dagje Tomorrowland, eens totaal wat anders buiten mijn bubbel.
Leuk verslag van een nieuw festival. Ik ga dit eens in de groep gooien. Misschien is er wel iemand die volgend jaar mee wil, al is het natuurlijk wel afhankelijk van de line-up.

Bij Otayonii was de mystiek wel een beetje weg toen ze tussen het publiek stond en er één of andere kerel met bier stond te wachten tot ze weg was en hij door kon.

Verder wel leuk om Amenra eens Clouseau te horen coveren.

Users who are viewing this thread