Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Dat is mijn punt, die bands komen niet eens aan een half uur. Maar ik blijf dat gewoon zo gek vinden. Even voor 2 of 3 nummers helemaal naar Birmingham komen. En zelfs met een kwartier per band moet dat toch een heel strakke timing gaan worden. Ik stel me ook vragen bij de setlisten. Moeten alle bands BS nummers spelen? Dat zijn uit mijn hoofd 10 bands, pak 3 nummers per band. 30 BS nummers. En dan speelt BS zelf er ook nog eens 16? Gaat er dan herhaling zijn?
idd... het draait volledig om black sabbath...ozzy natuurlijk...de rest is bijzaak....sommigen denken dat dit een nieuwe editie van monsters of rock festival is en verwachten uitgebreide sets van de komende bands....die zullen hun verwachtingen snel moeten bijstellen...leuke editie om eens op stream te bekijken maar verder dan dit maak ik er niet van....wel leuk voor ozzy....was zijn verlangen om nog eens te kunnen optreden.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: nikita en Piebe71
Maar heb je the Freddy Mercury Tribute al eens opgezocht? Die bands kwamen destijds ook allemaal naar Wembley. Het is voor die mannen en vrouwen gewoon een eer
Jawel! Jawel, jawel. Een van de redders van het zwembad waar ik wekelijks ga zwemmen, vertelde me enkele maanden geleden over de wereldberoemde performance van Elton John en Axl Rose. En het al even legendarische verhaal daar achter. En ik heb het toen eens opgezocht, en ik was er wel van onder de indruk!

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Had de ander (die aan de andere kant van t stadion was) ook geselecteerd, maar toen kon ie nie meer. Wil toch het liefst 2 tickets (Als er nog maar 1 over is ga ik alleen) om met mijn vader hierheen te gaan.
Maar helaas. Wel dus goed om t in de gaten te blijven houden want er vallen dus tickets terug!
Als we allebei 1 ticket weten te scoren gaan we gewoon samen. Ik ben 60+, aan je foto te zien kan ik best als eendaags-concert-vader dienst doen 😃

• Haha
Waarderingen: Piebe71
En ik was erbij 🙌
Ik kan me nog wel levendig herinneren waar ik was op dat moment. Zaten bij mijn ouders aan de paas-gourmet. Wat een geweldige avond was dat. En als ik eerlijk ben.....Metallica was de tegenvaller van de dag. Speelden 3 eigen nummers.
Pas toen James met Toni Iommi en Queen Stone Cold Crazy performde hoorde het bij het totaalplaatje

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik kan me nog wel levendig herinneren waar ik was op dat moment. Zaten bij mijn ouders aan de paas-gourmet. Wat een geweldige avond was dat. En als ik eerlijk ben.....Metallica was de tegenvaller van de dag. Speelden 3 eigen nummers.
Pas toen James met Toni Iommi en Queen Stone Cold Crazy performde hoorde het bij het totaalplaatje
Niet alleen Metallica, andere bands speelden ook eigen songs. Guns 'n roses heeft daar bv. ook Paradise City & Knockin on Heaven's Door gedaan.

Niet alleen Metallica, andere bands speelden ook eigen songs. Guns 'n roses heeft daar bv. ook Paradise City & Knockin on Heaven's Door gedaan.
Klopt hoor. Alleen weet ik nog dat ik het van Metallica toen een ongeïnspireerd optreden vond. En dat zeg ik als superfan zijnde. Het raakte me op dat moment totaal niet

• Leuk
Waarderingen: johanra
Klopt, eerste deel van de dag speelde elke gast een aantal nummers, meestal eigen, maar soms ook een Queen cover. Extreme bijvoorbeeld deed ook een medley van Queen nummers. 2e deel waren Brian May, Roger Taylor en John Deacon de hoofdact, en werden aangevuld met leden van de diverse aanwezige bands en artiesten. Elton en Axl leverde wel een heel bijzonder plaatje op, hoe groot wil je het contrast hebben. Maar de hele dag was magisch. Eigenlijk verplichte kost voor elke muziekliefhebber. Als je de line up van die dag ziet, ongekend. Nou ja, plunder YouTube zou ik zeggen.

Klopt, eerste deel van de dag speelde elke gast een aantal nummers, meestal eigen, maar soms ook een Queen cover. Extreme bijvoorbeeld deed ook een medley van Queen nummers. 2e deel waren Brian May, Roger Taylor en John Deacon de hoofdact, en werden aangevuld met leden van de diverse aanwezige bands en artiesten. Elton en Axl leverde wel een heel bijzonder plaatje op, hoe groot wil je het contrast hebben. Maar de hele dag was magisch. Eigenlijk verplichte kost voor elke muziekliefhebber. Als je de line up van die dag ziet, ongekend. Nou ja, plunder YouTube zou ik zeggen.
Ja, inderdaad. Deze en uiteraard Live Aid. Was ook zo'n geweldige lineup.
Ook met Black Sabbath en Queen trouwens🤓

Ik weet ook nog waar ik was toen;
In het (oude) Wembley Stadion! :D

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: nikita, @3*# en Piebe71

Users who are viewing this thread

• RTW
  • nb1998