Ik heb de moeite genomen om een aantal reacties op mijn muziekje even op te zoeken en wie na het lezen daarvan nog van mening is dat het "allemaal wel meeviel" heeft mijnsinziens toch een probleempje...
en stel dĆ t..mijn beste Metallimbo...waar ging het dan mis met
" ondanks ras, huidskleur, geloof en sexuele en/of politieke voorkeur" als grondvesten voor de democratie...
Blijkbaar had Orwell toch gelijk...
Metallimbo
"Leuk nummertje, maar wat ik me meer afvraag is waarom het op een YouTube-kanaal staat met slechts Ć©Ć©n filmpje en een NSB-vlag als profielfoto"
GMM033
"Ik vind het toch niet handig om een prinsenvlag te gebruiken. Juist vanwege de historische context, nĆ” het oorspronkelijke gebruik"
"Poeh, wel snel op je teentjes getrapt hoor. Daar wordt de jongere generatie van "deze tijd" ook vaak van beticht, maar de gouwe ouwen kunnen er ook wat van op dat vlak, dat blijkt maar weer haha. Inderdaad jammer, het was toch verder een volstrekt redelijk gesprek..."
Phiebi71
"Dat is inderdaad ook mijn gedachte. De prinsenvlag staat nu toch wel voor een bepaald gedachtengoed"
"nĆ” het oorspronkelijke gebruik.
Dat is inderdaad ook mijn gedachte. De prinsenvlag staat nu toch wel voor een bepaald gedachtengoed"
Paddy
"Beetje zoals de swastika bedoel je?:
Phiebi71 vond dit "leuk"
Metallimbo
"De swastika-vergelijking die
@Paddy maakt is dan ook volledig terecht en voor de hand liggend"
Jammer dat de generatiekaart weer wordt getrokken.
Alsof wij *kuch* jonkies (van 46 jaar oud..) allemaal woke aanstellers zijn die het verleden niet op waarde zouden kunnen schatten.
Dat is dan ook gelijk het probleem van mensen die teveel in het verleden hangen, zonder dit te kunnen relativeren of nuanceren: enkel de 'goede' dingen zien, en de slechte dingen negeren, de zwarte bladzijden uit het boek scheuren en onder de matras moffelen, zichzelf als patriot zien en de rest als 'linkse schapen' die geen respect voor de geschiedenis van ons land zouden hebben, onderwijl zwaaiend met een besmeurde vlag van een partij van landsverraders.
Dr Hannibal
Zou hij wellicht zelf dat Youtube kanaal opgezet hebben met dat ene nummer erop, en dus die prinsenvlag? Zou wel verklaren waarom hij zich er zo aangevallen over voelde...
Nikita
"Dat leek me inderdaad wel het geval. Anders is het moeilijk om te beweren met welke intentie die vlag er werd opgezet.
En het muziekje nog eens posten....mogelijk na een "generaal pardon" want dit wie nu nog vindt dat dit allemaal wel meeviel.......