Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Klopt. Maar volgens mij werd er verder ook niks geinsinueerd richting hem.
Alleen dat de genoemde vlag nou niet echt een brandschoon verleden heeft.
@Gouwe Ouwe werd nergens op aangevallen. Was ook niet nodig. Dus dat hij zich nu terug trekt is inderdaad jammer. Misschien gaat ie voor de comeback, net als Ozzy šŸ¤—
Nee, dat is niet het plan...ik vond het zeer kwetsend dat mijn "avitar" direct geassocieerd werd met de NSB en dat, als ik dat tegenspreek, "men" niet verder komt als zou de "generatie-kaart" getrokken worden. Dan wordt je wel degelijk aangevallen. Het is allemaal zo "narrow-minded"..
Als ik de diverse reacties teruglees draait mijn maag letterlijk om als zou mijn kanaal opgezet zijn om het rechtse gedachtegoed te verheerlijken...
Als ik alle metalfans zou beoordelen op de teksten op hun shirts, hun tattoos of hun uiterlijk (zoals velen doen ) ....
Lieden zoals degene die het zo nodig vond om dit even extra te benadrukken ( "er staat maar Ć©ĆØn video op en een NSB-vlag" ) zijn er, in mijn optiek, alleen op uit om mensen in diskrediet te brengen, iets dat tegenwoordig wel vaker gebeurt. Niet even nadenken naar gelijk schoppen, trappen, framen en cancelen. Een wijs iemand ooit zei "het maakt niet uit waar je gaat staan, je staat altijd wel op iĆØmands tenen"
Op zich is dat niet erg maar als de halve goegemeente er, als makke schapen, achteraan hobbelt wordt het eng.
Dat er op dit kanaal maar ĆØĆØn video stond is logisch...het was mijn kanaal en ik heb dat nummer geschreven en gespeeld, op mijn 68e, en wilde dat met jullie delen.
Helaas was er weer iemand die mijn, historisch volstrekt correcte, logo weer zĆ² belangrijk vond om me te "framen".
Gelukkig zijn mijn zoons ĆØn mijn/hun vrienden minder gekrompen alhoewel ik graag een biertje gedronken had met "koekdoos", leek me een. "toffe gast" . Best jammer maar gelukkig is de andere 99,9% van de Graspoppers
wel de moeite waard om te blijven komen.

En de swastika.. dat was van oorsprong een. Indisch gelukssymbool.
Dat bepaalde partijen bepaalde symbolen in diskrediet gebracht hebben doet niets af aan de oorsprong ervan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jasper79
Nee, dat is niet het plan...ik vond het zeer kwetsend dat mijn "avitar" direct geassocieerd werd met de NSB en dat, als ik dat tegenspreek, iemand niet verder komt als zou de "generatie-kaart" getrokken worden. Het is allemaal zo "narrow-minded"..
Dat er op dit kanaal maar ĆØĆØn video stond is logisch...het was mijn kanaal en ik heb dat nummer geschreven en gespeeld en wilde dat met jullie delen.
Helaas was er weer iemand die mijn, historisch volstrekt correcte, logo weer zĆ² belangrijk vond om me te "framen".
Gelukkig zijn mijn zoons ĆØn mijn/hun vrienden minder gekrompen alhoewel ik graag een biertje gedronken had met "koekdoos".

Het kan nog, voor mij dan geen biertje (drink geen alcohol), maar iets dat erop lijkt kan altijd. Appelsapje, ook een biertje als je t lang genoeg laat staanā€¦

Nee, dat is niet het plan...ik vond het zeer kwetsend dat mijn "avitar" direct geassocieerd werd met de NSB en dat, als ik dat tegenspreek, "men" niet verder komt als zou de "generatie-kaart" getrokken worden. Dan wordt je wel degelijk aangevallen. Het is allemaal zo "narrow-minded"..
Als ik de diverse reacties teruglees draait mijn maag letterlijk om als zou mijn kanaal opgezet zijn om het rechtse gedachtegoed te verheerlijken...
Als ik alle metalfans zou beoordelen op de teksten op hun shirts, hun tattoos of hun uiterlijk (zoals velen doen ) ....
Lieden zoals degene die het zo nodig vond om dit even extra te benadrukken ( "er staat maar Ć©ĆØn video op en een NSB-vlag" ) zijn er, in mijn optiek, alleen op uit om mensen in diskrediet te brengen, iets dat tegenwoordig wel vaker gebeurt. Niet even nadenken naar gelijk schoppen, trappen, framen en cancelen. Een wijs iemand ooit zei "het maakt niet uit waar je gaat staan, je staat altijd wel op iĆØmands tenen"
Op zich is dat niet erg maar als de halve goegemeente er, als makke schapen, achteraan hobbelt wordt het eng.
Dat er op dit kanaal maar ĆØĆØn video stond is logisch...het was mijn kanaal en ik heb dat nummer geschreven en gespeeld, op mijn 68e, en wilde dat met jullie delen.
Gelukkig zijn mijn zoons ĆØn mijn/hun vrienden minder gekrompen alhoewel ik graag een biertje gedronken had met "koekdoos", leek me een. "toffe gast" . Best jammer maar gelukkig is de andere 99,9% van de Graspoppers
wel de moeite waard om te blijven komen.

En de swastika.. dat was van oorsprong een. Indisch gelukssymbool.
Dat bepaalde partijen bepaalde symbolen in diskrediet gebracht hebben doet niets af aan de oorsprong ervan.
Voor mijn gevoel werd er niet echt iemand "geframed" Wat je echter al aangeeft zijn bepaalde partijen met bepaalde symbolen aan de haal gegaan.
Ook jij zult toch moeten toegeven dat de swastika door het gebruik van de nazi's op zo'n manier is bezoedeld dat het symbool staat voor zoveel foute zaken in de wereld. Bij gebruik van de prinsenvlag werd volgens mij ook alleen maar gevraagd of dat wel zo handig was. Lijkt mij Ć©Ć©n zelfde discussie. Had zelf niet het idee dat er zaken op de persoon werden gespeeld. Er werden in mijn ogen gewoon wat logische vragen gesteld. Sommige symbolen roepen nu eenmaal meer vragen op als andere. Maar neemt niet weg dat als ik je mocht tegenkomen op GMM dat ik ook nog steeds gezellig een pint met je wil drinken hoor. Van mijn kant waren het in ieder geval meer vragen als verwijten. Maar dat vond ik eigenlijk de algemene consensus hier.

Voor mijn gevoel werd er niet echt iemand "geframed" Wat je echter al aangeeft zijn bepaalde partijen met bepaalde symbolen aan de haal gegaan.
Ook jij zult toch moeten toegeven dat de swastika door het gebruik van de nazi's op zo'n manier is bezoedeld dat het symbool staat voor zoveel foute zaken in de wereld. Bij gebruik van de prinsenvlag werd volgens mij ook alleen maar gevraagd of dat wel zo handig was. Lijkt mij Ć©Ć©n zelfde discussie. Had zelf niet het idee dat er zaken op de persoon werden gespeeld. Er werden in mijn ogen gewoon wat logische vragen gesteld. Sommige symbolen roepen nu eenmaal meer vragen op als andere. Maar neemt niet weg dat als ik je mocht tegenkomen op GMM dat ik ook nog steeds gezellig een pint met je wil drinken hoor. Van mijn kant waren het in ieder geval meer vragen als verwijten. Maar dat vond ik eigenlijk de algemene consensus hier.
We zien, cq ervaren, het helaas anders.
Als een oer-Hollandse vlag ( 1500 ) al leidt tot verdachtmakingen is er (hier) iets ernstig mis. Ik zal het je dan ook niet aandoen om het risico te lopen om geassocieerd te worden met het "nuttigen van een pint" met een notoire Nazi.
Voor je het weet zit jij ook in de problemen.
Maar wat me blijft verbijsteren is waarom niemand degene die het nodig vond om de nadruk te leggen op de avitar en te doen voorkomen ( Nsb vlag en maar 1 video..) alsof mijn kanaaltje gecreƫerd was om het rechts-extemisme te promoten eens vraagt waarom dƠt nou nodig was.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik probeer sowieso om digitaal niet deel te nemen aan politieke (geladen) discussies.
Ik ook niet maar helaas zijn er altijd lieden die Ć lles aangrijpen om hun "punt" te maken.
Ik neem tzt wel ff contact op want die afspraak staat en dat nummer.. dat was door mij geschreven en gespeeld..

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
We zien, cq ervaren, het helaas anders.
Als een oer-Hollandse vlag ( 1500 ) al leidt tot verdachtmakingen is er (hier) iets ernstig mis. Ik zal het je dan ook niet aandoen om het risico te lopen om geassocieerd te worden met het "nuttigen van een pint" met een notoire Nazi.
Voor je het weet zit jij ook in de problemen.
Maar wat me blijft verbijsteren is waarom niemand degene die het nodig vond om de nadruk te leggen op de avitar en te doen voorkomen ( Nsb vlag en maar 1 video..) alsof mijn kanaaltje gecreƫerd was om het rechts-extemisme te promoten eens vraagt waarom dƠt nou nodig was.
In mijn beleving riep het gewoon vragen op, en zijn sommigen van mening dat je zoiets Ć¼berhaupt beter niet kunt doen, dat lijkt mij allemaal niet zo'n probleem eigenlijk. Daarover kun je van mening verschillen. Sommigen zullen niet eens doorgehad hebben dat jij zelf achter dat kanaal zat (ik in ieder geval niet), dus dat iedereen direct jou als nazi probeert te framen, dat zie ik echt niet zo. Ik vind het jammer dat je gelijk zo in de slachtoffer rol schiet, dat had ik niet achter je gezocht.

Ik meng me nooit echt in discussies die gaan over politiek, want ik vind dit forum daar niet de juiste plek voor
Ik vind het jammer dat je je gekwetst voelt door de opmerkingen hier, ik heb niet het gevoel dat men de intentie had om je te kwetsen of om je neer te zetten als nazi, het is duidelijk een symbool dat verschillende emoties oproept bij mensen maar denk niet dat iemand hier oprecht dacht dat jij een NSB'er of nazi was.

Vond de energie waarmee je het forum binnen kwam erg leuk en verfrissend, en hoop dat je toch in de toekomst weer gezellig mee komt lullen op het graspop forum.

bepaalde politieke kwesties zijn mensen het nooit over eens en dat gaat ook nooit gebeuren. we moeten dat soort discussies gewoon los kunnen koppelen van de muziek en festivals waar dit forum uiteindelijk om gaat.

@Gouwe Ouwe: bij mij ook zeker geen intentie je weg te zetten in een bepaalde hoek. Ik vond die vlag gewoon niet handig (echt niets meer en niets minder dan dat), gewoon vanwege de associatie die het op kan roepen (door die andere context waarbinnen de vlag ook gebruikt wordt).

Ben benieuwd naar je song. Is er een kans dat je die herplaatst?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal
Ik heb de moeite genomen om een aantal reacties op mijn muziekje even op te zoeken en wie na het lezen daarvan nog van mening is dat het "allemaal wel meeviel" heeft mijnsinziens toch een probleempje...
en stel dĆ t..mijn beste Metallimbo...waar ging het dan mis met
" ondanks ras, huidskleur, geloof en sexuele en/of politieke voorkeur" als grondvesten voor de democratie...
Blijkbaar had Orwell toch gelijk...

Metallimbo
"Leuk nummertje, maar wat ik me meer afvraag is waarom het op een YouTube-kanaal staat met slechts Ć©Ć©n filmpje en een NSB-vlag als profielfoto"

GMM033
"Ik vind het toch niet handig om een prinsenvlag te gebruiken. Juist vanwege de historische context, nĆ” het oorspronkelijke gebruik"

"Poeh, wel snel op je teentjes getrapt hoor. Daar wordt de jongere generatie van "deze tijd" ook vaak van beticht, maar de gouwe ouwen kunnen er ook wat van op dat vlak, dat blijkt maar weer haha. Inderdaad jammer, het was toch verder een volstrekt redelijk gesprek..."
Phiebi71
"Dat is inderdaad ook mijn gedachte. De prinsenvlag staat nu toch wel voor een bepaald gedachtengoed"
"nĆ” het oorspronkelijke gebruik.
Dat is inderdaad ook mijn gedachte. De prinsenvlag staat nu toch wel voor een bepaald gedachtengoed"
Paddy
"Beetje zoals de swastika bedoel je?:
Phiebi71 vond dit "leuk"
Metallimbo
"De swastika-vergelijking die @Paddy maakt is dan ook volledig terecht en voor de hand liggend"
Jammer dat de generatiekaart weer wordt getrokken.
Alsof wij *kuch* jonkies (van 46 jaar oud..) allemaal woke aanstellers zijn die het verleden niet op waarde zouden kunnen schatten.
Dat is dan ook gelijk het probleem van mensen die teveel in het verleden hangen, zonder dit te kunnen relativeren of nuanceren: enkel de 'goede' dingen zien, en de slechte dingen negeren, de zwarte bladzijden uit het boek scheuren en onder de matras moffelen, zichzelf als patriot zien en de rest als 'linkse schapen' die geen respect voor de geschiedenis van ons land zouden hebben, onderwijl zwaaiend met een besmeurde vlag van een partij van landsverraders.

Dr Hannibal
Zou hij wellicht zelf dat Youtube kanaal opgezet hebben met dat ene nummer erop, en dus die prinsenvlag? Zou wel verklaren waarom hij zich er zo aangevallen over voelde...

Nikita
"Dat leek me inderdaad wel het geval. Anders is het moeilijk om te beweren met welke intentie die vlag er werd opgezet.

En het muziekje nog eens posten....mogelijk na een "generaal pardon" want dit wie nu nog vindt dat dit allemaal wel meeviel.......

• Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal
GMM033
"Ik vind het toch niet handig om een prinsenvlag te gebruiken. Juist vanwege de historische context, nĆ” het oorspronkelijke gebruik"

"Poeh, wel snel op je teentjes getrapt hoor. Daar wordt de jongere generatie van "deze tijd" ook vaak van beticht, maar de gouwe ouwen kunnen er ook wat van op dat vlak, dat blijkt maar weer haha. Inderdaad jammer, het was toch verder een volstrekt redelijk gesprek..."
Heb ik dat tweede gedeelte geschreven? Volgens mij niet

Als je dat suggereert met deze post dan het volgende:
[ad hominem alert][schampere opmerking-alert] een beetje historicus heeft zijn bronnen op orde [/ad hominem alert][/schampere opmerking-alert]

Indien je dat met deze post niet suggereert dan het volgende:
Discussie voortzetten onder het genot van een biertje in Dessel?

Users who are viewing this thread