Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Ik kan me nog wel levendig herinneren waar ik was op dat moment. Zaten bij mijn ouders aan de paas-gourmet. Wat een geweldige avond was dat. En als ik eerlijk ben.....Metallica was de tegenvaller van de dag. Speelden 3 eigen nummers.
Pas toen James met Toni Iommi en Queen Stone Cold Crazy performde hoorde het bij het totaalplaatje
Niet alleen Metallica, andere bands speelden ook eigen songs. Guns 'n roses heeft daar bv. ook Paradise City & Knockin on Heaven's Door gedaan.

Niet alleen Metallica, andere bands speelden ook eigen songs. Guns 'n roses heeft daar bv. ook Paradise City & Knockin on Heaven's Door gedaan.
Klopt hoor. Alleen weet ik nog dat ik het van Metallica toen een ongeïnspireerd optreden vond. En dat zeg ik als superfan zijnde. Het raakte me op dat moment totaal niet

• Leuk
Waarderingen: johanra
Klopt, eerste deel van de dag speelde elke gast een aantal nummers, meestal eigen, maar soms ook een Queen cover. Extreme bijvoorbeeld deed ook een medley van Queen nummers. 2e deel waren Brian May, Roger Taylor en John Deacon de hoofdact, en werden aangevuld met leden van de diverse aanwezige bands en artiesten. Elton en Axl leverde wel een heel bijzonder plaatje op, hoe groot wil je het contrast hebben. Maar de hele dag was magisch. Eigenlijk verplichte kost voor elke muziekliefhebber. Als je de line up van die dag ziet, ongekend. Nou ja, plunder YouTube zou ik zeggen.

Klopt, eerste deel van de dag speelde elke gast een aantal nummers, meestal eigen, maar soms ook een Queen cover. Extreme bijvoorbeeld deed ook een medley van Queen nummers. 2e deel waren Brian May, Roger Taylor en John Deacon de hoofdact, en werden aangevuld met leden van de diverse aanwezige bands en artiesten. Elton en Axl leverde wel een heel bijzonder plaatje op, hoe groot wil je het contrast hebben. Maar de hele dag was magisch. Eigenlijk verplichte kost voor elke muziekliefhebber. Als je de line up van die dag ziet, ongekend. Nou ja, plunder YouTube zou ik zeggen.
Ja, inderdaad. Deze en uiteraard Live Aid. Was ook zo'n geweldige lineup.
Ook met Black Sabbath en Queen trouwens🤓

Ik kan me nog wel levendig herinneren waar ik was op dat moment. Zaten bij mijn ouders aan de paas-gourmet. Wat een geweldige avond was dat. En als ik eerlijk ben.....Metallica was de tegenvaller van de dag. Speelden 3 eigen nummers.
Pas toen James met Toni Iommi en Queen Stone Cold Crazy performde hoorde het bij het totaalplaatje
Ik weet ook nog waar ik was toen;
In het (oude) Wembley Stadion! :D

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: nikita, @3*# en Piebe71
Nee, dat is niet het plan...
Ok, ik heb even moeten nadenken over hoe hier op te reageren. Je vliegt alle kanten op, en iedere zin of woord is wel verbazingwekkend, teleurstellend, lachwekkend, kwaadmakend, triest, hilarisch, maar soms ook aandoenlijk en zelfs sympathiek.
Toch wil ik eerst even vrij hard met je zijn.
ik vond het zeer kwetsend dat mijn "avitar" direct geassocieerd werd met de NSB
Dat komt omdat jouw avatar, de prinsenvlag, algemeen wordt geassocieerd met de NSB, of je dat nu leuk of terecht vindt of niet.
En daarmee is jouw avatar net zo goed kwetsend voor vele mensen.
en dat, als ik dat tegenspreek,
Er valt niks tegen te spreken, dat is nu eenmaal de huidige associatie. Je postte nota bene zelf de link naar de Wikipedia-pagina waarop alle controverse haarfijn vermeld staat, dus je was/bent heel goed op de hoogte daarvan.
"men" niet verder komt als zou de "generatie-kaart" getrokken worden.
Je loopt zelf al pagina's lang te koop met je leeftijd, als zou dat relevant moeten zijn (metal is van en voor alle leeftijden).
Vervolgens begin je te janken over wat zogenaamd 'typerend' is voor deze tijd.
Dat is niets anders dan zeggen: "In mijn tijd was alles beter, en iedereen die jonger is dan mij snapt er helemaal niks van."
Dan wordt je wel degelijk aangevallen. Het is allemaal zo "narrow-minded"..
Dat jij dat als narrow-minded ziet is juist narrow-minded van jouw kant.
Je leeftijd is geen enkel excuus om niet mee te leren, groeien en leven met de huidige tijd.
Tijden en inzichten veranderen nu eenmaal, of je dat nu leuk vindt of niet.
Als ik de diverse reacties teruglees draait mijn maag letterlijk om
Insgelijks.
als zou mijn kanaal opgezet zijn om het rechtse gedachtegoed te verheerlijken...
Dat heeft hier helemaal niemand gezegd dan wel geïnsinueerd.
Sterker nog, niemand (mij incluis) wist dat dat YouTube-kanaal van jouzelf was, wat je ook in de hand werkte door er heel mysterieus over te doen.
Ik wees enkel op de nogal vreemde aanwezigheid van die besmeurde vlag.
Als ik alle metalfans zou beoordelen op de teksten op hun shirts, hun tattoos of hun uiterlijk (zoals velen doen ) ....
Het zal je waarschijnlijk verbazen hoe progressief, inclusief, humanistisch, etc. de metalgemeenschap over het algemeen werkelijk is.
Lieden zoals degene die het zo nodig vond om dit even extra te benadrukken ( "er staat maar éèn video op en een NSB-vlag" ) zijn er, in mijn optiek, alleen op uit om mensen in diskrediet te brengen, iets dat tegenwoordig wel vaker gebeurt. Niet even nadenken naar gelijk schoppen, trappen, framen en cancelen. Een wijs iemand ooit zei "het maakt niet uit waar je gaat staan, je staat altijd wel op ièmands tenen"
Hé, je hebt blijkbaar helemaal zelf willens en wetens voor die vlag als avatar gekozen.
En aangezien je er prat op gaat een historicus met specialiteit vaderlandse geschiedenis te zijn, weet je donders goed waar die vlag allemaal voor staat, en hoe controversieel die is. En ja, dan acht ik het nodig om dat te benadrukken en daar tegen te schoppen en trappen.
Niemand heeft jou echter gecanceld of in diskrediet gebracht, behalve jijzelf.
Een wijs iemand ooit zei "je kunt alleen gecanceld worden als je je laat cancellen" (ok, dat zeg ik zelf altijd ;)).
Op zich is dat niet erg maar als de halve goegemeente er, als makke schapen, achteraan hobbelt wordt het eng.
Ik loop hier al wat jaartjes mee op dit forum, en ik ervaar de halve (of hele) goegemeente hier allesbehalve als makke schapen.
Maar ga vooral door om het hele forum tegen je te krijgen...
Dat er op dit kanaal maar èèn video stond is logisch...het was mijn kanaal en ik heb dat nummer geschreven en gespeeld, op mijn 68e, en wilde dat met jullie delen.
Dat is heel mooi en prima, en ik heb het nummer ook volledig beluisterd en gewaardeerd, zoals ik eerder al zei.
Maar waarom dan niet gewoon een normale, niet-controversiële profielfoto kiezen, dan had je dit gezeik ook allemaal niet gehad?
Het lijkt er eerlijk gezegd dan toch op dat je een bepaald statement wil maken.
Helaas was er weer iemand die mijn, historisch volstrekt correcte, logo weer zò belangrijk vond om me te "framen".
Nogmaals, niemand heeft jou 'geframed', behalve jijzelf.
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties, en je bent oud en verstandig genoeg om dat te kunnen en moeten realiseren.
Dus kruip uit die slachtofferrol, en denk er gewoon nog eens goed over na, in plaats van die besmeurde vlag te verdedigen.
Maak vervolgens een keuze:
a) sta er volledig achter.
b) geef toe dat het niet handig was om die vlag te gebruiken.
c) blijf lekker naïef en quasi-onnozel.
En de swastika.. dat was van oorsprong een. Indisch gelukssymbool.
Dat bepaalde partijen bepaalde symbolen in diskrediet gebracht hebben doet niets af aan de oorsprong ervan.
Ik denk dat je hier volledig de plank misslaat en in je kaarten laat kijken, en dat al je gespeelde verbolgenheid over vermeende insinuaties over jouw overtuigingen teniet wordt gedaan.

Laatst bewerkt:
We zien, cq ervaren, het helaas anders.
Als een oer-Hollandse vlag ( 1500 ) al leidt tot verdachtmakingen is er (hier) iets ernstig mis.
De gewone rood-wit-blauwe vlag is net zo goed 'oer-Hollands', vrijwel net zo oud en niet controversieel (ok, hoogstens beetje nationalistisch, maar dat is an sich geen probleem). Waarom dan niet die gebruiken? Of een van vele andere patriottistische symbolen?
Niemand anders dan jijzelf kiest (bewust!) voor de weg van de weerstand.
Ik zal het je dan ook niet aandoen om het risico te lopen om geassocieerd te worden met het "nuttigen van een pint" met een notoire Nazi.
Wie de schoen past...
Maar wat me blijft verbijsteren is waarom niemand degene die het nodig vond om de nadruk te leggen op de avitar en te doen voorkomen ( Nsb vlag en maar 1 video..) alsof mijn kanaaltje gecreëerd was om het rechts-extemisme te promoten
Nou, het is in ieder geval ook niet gecreëerd om het af te wijzen, laten we eerlijk zijn..?
eens vraagt waarom dàt nou nodig was.
Hm.. misschien omdat mensen het met me eens zijn..? 🤔

Helaas geen Birmingham.. dan maar naar Tilburg:

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Heb van de week drie pogingen gedaan voor Ozzy, maar helaas. Vanmiddag had ik opeens wel een kans, maar dat was net boven budget :p

Bijlagen

• afbeelding_2025-02-14_184044055.png
    afbeelding_2025-02-14_184044055.png
    474 KB · Weergaven: 40
  • Wow
Waarderingen: nikita en Jamel

Users who are viewing this thread