Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Zullen we gewoon voor eens en altijd de discussie: “bij muziek maak je geen onderscheid in kwaliteit” uit de weg ruimen want iedereen weet diep vanbinnen natuurlijk dat dit WEL zo is.

Het is uiteindelijk maar wat je onder kwaliteit verstaat. Iets dat moeilijk is om te spelen kun je kwaliteit vinden. Veel dingen schrijven die makkelijk zijn om te spelen, maar wel steeds een hit worden kun je ook als kwaliteit vinden. en zo zijn en nog tal van mogelijkheden. Daarom vind ik dat zeggen dat is beter is dan iets anders eigenlijk onzin, je kan wel zeggen dat je iets leuker vindt.

Ahh kom op dit is echt onzin, het gaat er toch niet om hoe goed je bent in "een hit schrijven" dat kun je misschien een kwaliteit op zich noemen maar moeilijk een kwaliteit van muziek. Ik bedoel er gaat elk jaar een groot gedeelte van tokkie-nederland (en een deel wat wil zuipen) naar het mega piratenfestijn, rtl zomer festival, dutch valley, de toppers in concert en ga zo nog maar even door, er zijn dus wel degelijk veel mensen die dit leuk vinden maar je gaat me niet vertellen dat je dat kwaliteit vind, nick en simon bijvoorbeeld is gewoon 3 akkoorden met wat zielig gelul. Het is toch niet zo heel moeilijk om dat onderscheid in te zien?

Nu weer over Werchter na het zien van Pinkpop afgelopen weekend heb ik er toch steeds meer zin in (eerst nog BKS volgende week). Ik sluit me volledig aan bij Gloeilamp z'n verwachtingen, (al zal ik niet veel van Stromae zien, interpol gaat voor) en ik wil foals, parquet courts, trentemoller, eels en warpaint nog wel aan dat lijstje toevoegen

wat het leukste wordt weet ik nog niet, maar waar ik het meeste zin in heb is dit:
1. Biffy Clyro
2. Pearl Jam
3. Arctic Monkeys
4. Paolo Nutini
5. Interpol

Ik heb het meest zin in:
1. Chase & Status
2. Major Lazer
3. The Black Keys
4. Twenty One Pilots
5. Artic Monkeys

Helaas gister te horen gekregen dat ik al m'n tentamens in de herkansingsweek moet maken, had me te laat ingeschreven... ;s waardoor ik er de donderdag niet bij ben. Dus mijn favorieten:

1. SBTRKT
2. Arctic Monkeys
3. Paolo Nutini
4. Jack Johnson
5. Chase & Status

Mijn glazen bol.

Beste shows:

- London Grammar, Placebo, Warpaint

- George Ezra, Crystal Fighters, Jack Johnson

- Haim, Triggerfinger, Pixies, Pearl Jam

- Oscar & The Wolf, Angus and Julia Stone, Rudimental, Stromae

Echt zwaar naar uitkijken:

Donderdag: London Grammer, the Wombats, Placebo

Vrijdag: Arctic Monkeys, Crystal Fighters, Rodrigo y Gabriella

Zaterdag: Imagine Dragons, Biffy Clyro, Pearl Jam, Temperance Movement, Agnes Obel (sorry Black Keys)

Zondag: Rudimental, Birdy, Stromae, Chase and Status, Franz Ferdinand

Waar ik naar uit kijk:

Do: White Lies, Damon Albarn, Gesaffelstein
Vr: Parov Stelar, Arctic Monkeys, Eels
Za: tUnE-yArDs, Black Keys, Moderat
Zo: Franz Ferdinand, MGMT, Interpol

Gokje qua meest memorabele momenten deze editie: White Lies en Moderat.

Heb hoge verwachtingen van:
Do: London Grammar, Damon Albarn & Warpaint
Vr: Paolo Nutini, Eels & Arctic Monkeys
Za: Agnes Obel, Moderat & Pearl Jam
Zo: Foals & Interpol

Weet alleen niet nog niet zeker of ik Agnes Obel, Moderat en Eels ga zien.. :/

Als ik een gokje moet doen over tegenvallende acts dan gaat dat vooral over misplaatsingen. Ik denk dat Miles Kane, White Lies en HAIM niet heel goed tot hun recht komen op mainstage. Ik denk dat je beter iets om kan wisselen met Robert Plant en Imagine Dragons ofzo. Maar daar zullen ze vast wel redenen voor hebben.

Ik denk dat heel veel mensen positief verrast zullen zijn door HAIM. Hier vast een showtje van ze, die meiden kunnen echt spelen:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=j1QO0BeB6MU[/video]

Waar ik naar uit kijk:

Do: Radkey, Placebo en Metallica
Vr: The Strypes, Parov Stelar Band en Eels
Za: The Temperance Movement, Triggerfinger, The Black Keys en Pearl Jam
Zo: Reignwolf, Franz Ferdinand, Royal Blood en Angus & Julia Stone

Gokje qua meest memorabele momenten deze editie: Placebo en Pearl Jam

@mynoseknows White Lies is een van mijn favoriete bands, maar ik moet eerlijk zeggen dat die bij een optreden gewoon de nummers spelen zonder al te veel poespas. Als je bij een nummer zoals Death een goed plekje vooraan hebt kan dat best een feestje worden, maar veel memorabeler wordt het denk ik niet :).

HAIM gaat, zeker voor zo een beginnende band, zeker een show ervan maken. Was voor mij dit jaar de beste naam van de zaterdag, achteraf gezien.

Jup ik zag het met coachella en pinkpop streams. Ik heb hun platen de laatste tijd alleen zo grijs gedraaid, en ik heb ze nog niet eerder gezien. Ik verwacht dus niet heel veel van de show, maar ik kijk er gewoon naar uit omdat ik stiekem keihard ga fanboy-en ;).

Ik had trouwens gedacht dat ik de zondag alleen maar aan het rennen zou zijn, maar ik baal toch stevig dat die dag(vooral de eerste helft) een grote clash is...

nou dat wordt waarschijnlijk toch Nederland kijken onder Werchter :D

Als Chili een punt pakt tegen Spanje en het wint van Nederland, denk ik niet dat je Nederland gaat kunnen zien tijdens Werchter... :p Ik ben niet zo pro-Nederland op een groot toernooi, maar ze hebben het gisteren wel mooi uitgespeeld. Al was Spanje gewoon rotslecht :p

Het zou mij niks verbazen als Nederland precies tijdens Pearl Jam moet spelen, jammer van voetbal maar ik sta wel vooraan bij Pearl Jam :D Dan hebben de Belgen meer geluk als die tijdens RW moeten spelen zal dat om 18.00 zijn, stuk beter dan 22.00 wat precies tijdens PJ of AM is.

Het zou mij niks verbazen als Nederland precies tijdens Pearl Jam moet spelen, jammer van voetbal maar ik sta wel vooraan bij Pearl Jam
icon_biggrin.gif
Dan hebben de Belgen meer geluk als die tijdens RW moeten spelen zal dat om 18.00 zijn, stuk beter dan 22.00 wat precies tijdens PJ of AM is.

Ik denk niet dat we er van uit moeten gaan dat het gehaald word. Hoop het natuurlijk wel! en dan ga ik zeker naar die wedstrijd kijken denk ik maar ja! Eerst nog maar is 2 wedstrijden zien door te komen.

Ik heb Radkey gezien in Duitsland (Rock Am Ring) waar slechts een dertigtal mensen het optreden bijwoonden. Ik wou de band al is gezien hebben omdat ze samen spelen met The Wombats. Maar om eerlijk te zijn vond ik Radkey gewoon super live, Gouden toekomst denk ik!

Waar ik hard naar uitkijk:
Donderdag Metallica, Dropkick Murphy's
Vrijdag Arctic Monkeys (ben benieuwd naar Twenty One Pilots)
Zaterdag Biffy Clyro, Black Keys
Zondag Franz Ferdinand

Waar ik aan twijfel zijn:
Passenger, vorig jaar al gezien maar vooral hou ik niet zo van de drukte in zo'n tent iedereen staat daar op elkaar geplakt je ziet dan de helft niet, doe mij dan maar main stage
Radkey/The Wombats???
Robert Plant iemand die weet of die wat goed is?
Eels zal ook wel een overrompeling zijn zeker?

Maar verder zie ik het echt wel helemaal zitten! :p

Verzeker je als eerste van een ticket voor Rock Werchter 2015! Je krijgt –dankzij een unieke code die je via mail toegestuurd zal krijgen- toegang tot de exclusieve presale voor tickets van Rock Werchter 2015!

Pre-sale volgend jaar voor mensen die hun bandje registreren, dat is volgens mij nieuw? Of ik moet het afgelopen jaar gemist hebben, geen idee of ik m'n bandje vorig jaar had geregistreerd.

Pre-sale volgend jaar voor mensen die hun bandje registreren, dat is volgens mij nieuw? Of ik moet het afgelopen jaar gemist hebben, geen idee of ik m’n bandje vorig jaar had geregistreerd.
Is inderdaad nieuw.
Ik heb m'n bandje vorig jaar wel geregistreerd maar heb eigenlijk niks van die voordelen gemerkt. Dus ben niet van plan om het dit jaar weer te doen eigenlijk. Ik hoop dat ze dit jaar die chip gewoon in het bandje hebben zitten ipv zo'n lelijk kaartje aan je bandje.

Was deze al gepost trouwens?
RW14_MAP_FINAL.jpg

Users who are viewing this thread