Rock Werchter 2014 - Geruchten

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>
Oh en nog over het voetbal: Wat zijn jullie Belgen een stel Sore Losers zeg… Tijdens de wedstrijd kreeg ik al naar mn hoofd dat we te vroeg waren (wij mochten kennelijk niet voor de Belgen zijn en voetbal kijken), en na de wedstrijd kreeg ik te horen dat Costa Rica wel even met 5-0 ging winnen. En dan nog die Belgische commentator die ook anti-Nederland was. Wat is dat toch, zijn jullie jaloers op ons ofzo? Erg jammer! Gelukkig was er wel een Belg die ons gelukt wenste en zei dat wij het nu moesten doen.

100% mee eens, mijn auto is mat oranje. En die was helemaal bekrast en onder gespuugd. Stelletje laffe honden .. Ba… Als je er niet tegen kan, ga een boom uit de grond trekken of zo maar blijf van andermans spullen af! Ik als voetballiefhebber vond er namelijk erg jammer dat belgie er uit ging. En dan krijg je zoiets… Wat een laffe actie zeg!

Dit is inderdaad wel te gek voor woorden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
547
Het hangt er inderdaad heel erg vanaf welke types je tegenkomt. Wij keken België bij de NWW en daar vonden de Belgen het juist erg sympathiek dat wij meedeelden in de malaise. Zij gunden het ons ook van harte dat wij wel van Costa Rica en Argentinië zouden winnen. Ook ik heb me meer geërgerd aan de Nederlanders die zo nodig aan elke Belg moesten laten weten hoe geweldig we zijn en zelfs zondag nog provocerend 'Holland!' schreeuwend langs alle kraampjes aan de Haachtsesteenweg liepen. Bah...

Over de annulering van SBTRKT, het is natuurlijk raar dat voetbal op een muziekfestival zo belangrijk wordt gemaakt. Aan de andere kant, ik kan me voorstellen dat veiligheidsoverwegingen mee hebben gespeeld. Wij keken op de NWW en het was daar al zo gruwelijk druk, dat men wellicht bang was dat de capaciteit daar en bij The Hive voor alle voetbalkijkers simpelweg niet voldoende was zonder KluBC erbij. Maar dat blijft gissen natuurlijk.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik keen aan de jupiler stand. Daar viel het ook goed mee, al heben we ook op een groepje Nederlanders geroepen dat ze moesten opzouten. Dat waren de eerste 5 minuten, stonden gewoon met de Belgen te lachen. Sorry, maar daar kan ik niet tegen. Nadien nog een hele avond verbroederd met Nederlanders, elkaar het beste gegund enzovoort (na een uurtje was de treurnis er wat uit en gingen de gesprekken al van, maar wij winnen het EK wel, en binnen 4jaar is die cup van ons :) )

Ook zondag nog wat Nederlanders tegengekomen. Wat halfzatte meisjes die mij wat begonnen roepen omdat ik tegen haar bier was gelopen en ze toch wel 3 druppels kwijt was en omdat ik mijn belgische vlag nog eens had omgedaan. Van BeELGIEEE, awoe (duidelijk om te lachen). Waarop ik zei, maar we hebben wel beter bier, dat jij nu vasthebt, waarop ze mij spontaan allemaal bedankten en omhelsden. Schitterend moment!

Dat van die gekraste auto enzo is wel echt erg, dat heb je altijd, zo van die zure mensen, zou in Nederland omgekeerd ook zijn helaas.

Oh ja, ik heb ook wel is geroepen van: Hééé, Nederland, jullie spelen pas om 22u, alle Nederlanders buiten, dat is hier een Belgisch festival (toen we schuilden in de tent en tune yards dan maar meepikten). Gelukkig snapte iedereen het sarcasme in mijn uitspraak natuurlijk.

Succes vanavond!
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Het was weer een super jaar!

Veel geweldige bands, heerlijk weer (hehe), veel voetbal mooie dames en biertjes! Ook ik was te spreken over de Hive. Alleen al het feit dat er niet rijen dik mensen staan te wachten op een dixie was al top. Daarnaast ook erg chill dat je overdekt je tanden kon poetsen ipv dat er na een dag een modderpoel ligt.

Top 5 dan maar!

1. Foals, verassing van het festival
2. Metronomy
3. Damon Albarn
4. London Grammer
5. The Black Keys

Helaas gemist: Oscar and the Wolf (komen nog op Pukkelpop gelukkig) en zo'n beetje heel de donderdag doordat ik ziek, zwak en misselijk was :/ Dus ook Arctic Monkeys

Eervolle vermelding voor Rodrigo Y Gabriella. Creep van Radiohead was waanzinnig
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor als er nog iemand na wilt genieten van Pearl Jam. Iemand heeft de volledige 2,5 uur staan filmen..

https://www.youtube.com/watch?v=XMb2zdiNcVE
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
hahaha wat een geniale gek is dat, ik neem aan dat die iets op zijn hoofd had :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Mijn top 10:

1. Pixies
2. Pearl Jam
3. London Grammar
4. Damon Albarn
5. Stromae
6. Placebo
7. Eels
8. Rodrigo y Gabriela
9. Midlake
10. The Strypes

Des te meer zonde dat Pixies een klein uurenhalf Pear Jam overlapte. En Placebo een deel met Albarn overlapte. Ik had voor het festival nooit gedacht dat Stromae bij mij vijfdes zou staan, maar die man heeft mij verrast. Hij doet echt iets geheel apart. Die gaat nog groter worden hoor, echt tot bij de allergrootsten. En London Grammar: wauw! Wat een stem, wat een emotie!

Foals, Radkey, Lykke Li, Miles Kane, Haim, Metronomy, Kings of Leon, Metallica, Robert Plant, Reignwolf... vond ik ook heel goed.

Er moeten wel dringend (2015 dus) schermen komen aan The Barn en KluB C. Zo kan je van buiten de tenten ook nog het optreden volgen. Want bij sommige (vele) optredens kon je gewoon niet meer binnen. Wel goed dat er ook dit jaar een (nieuwe) tweede exit was na het laatste optreden.
 
3 dec 2013
410
0
Gister bij de schade expert geweest, door dat een of andere idioot mijn auto zo heeft verneukt ben ik om het te maken dus gewoon 350 / 450 euro meer kwijt aan Werchter. Ben blij achteraf dat ik het niet heb gezien, want denk dat er dan iemand was gesneuveld. Ben er echt goed boos om, als je zoiets doet ben je al laf. Maar helemaal als je er ook nog bij weg loopt, en het is niet een beetje maar gewoon FLINKE krassen op mijn dak en op de deur stijl op sommige plekken gewoon DOOR de lak heen. Ik hoop dat de persoon zich een lul voelt en misschien met heel veel geluk zich nog meld bij me ivm verzekering ofzo. Maar ben er bang voor, voor mij is dit ook weer een reden om volgend jaar niet meer te gaan... begin het allemaal beetje beu te raken.

Geen gaspitjes, kut geregelde kookmogelijkheden, ZWAAR verneukte auto nu, slechte line up .. (iig stukken minder dan jaren er voor) enzovoorts.

Maar goed, zal mijn gal hier niet spuwen over een of andere mongool die denkt dat je aan andere mensen z'n spullen moet zitten en slopen.
 

nIEmAnd

Playlistbediener
7 jan 2014
26
3
Mijn top zoveel:
- Franz Ferdinand
- Metallica
- Stromae
- Chase and Status
- White Lies

Heb ik jammergenoeg gemist:
- Oscar and the wolf (te druk in de tent)
- Arctic Monkeys --___--
- Gesaffelstein (tegelijk met metallica)
- Trentemoller

Gewoon slecht:
- Miles Kane (de bass stond 1000X te luid!!)
 

niekvondeling

Campingartiest
17 dec 2013
85
0
Nog geen maand voorbij en ik heb nu alweer zin om onderzoek te doen naar mogelijke acts voor 2015.

Mijn top 5 van dit jaar:

1. Arctic Monkeys
2. Royal Blood (echt tof, kende het nog niet)
3. The Black keys
4. Stromae
5. Robert Plant


Aangezien de Foo Fighters dit jaar al naar Europa komen acht ik de kans helaas klein dat ze dit rond juli 2015 weer doen. :(
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.961
8.605
Nog geen maand voorbij en ik heb nu alweer zin om onderzoek te doen naar mogelijke acts voor 2015.

Aangezien de Foo Fighters dit jaar al naar Europa komen acht ik de kans helaas klein dat ze dit rond juli 2015 weer doen.
icon_sad.gif

Er is volgens mij wel een kans hoor, dat ze volgend jaar een Eurotour doen op de festivals.

- Foo Fighters?
- Arcade Fire? (als de tour verlengd wordt, ik hoop het)
- Jack White? (Komaaan Schuurke!)
- Weezer? (album uit, wordt eens tijd voor een Europese tour)
- Julian Casablancas & The Voids?
- Flying Lotus? (nieuw album, zal ondertussen wel "groot" genoeg zijn voor een oversteek naar Werchter)
- Caribou? (idem als FlyLo)
- TV On The Radio? (ook een nieuw album dit najaar)
- Karen O?
- Netsky?
- Selah Sue?
- Kele?
- Guy Garvey? (man, dat wordt het jaar van de frontmannen-die-solo-gaan)

Misschien doet Coldplay toch een tour. Zou goed kunnen. Misschien verrast Radiohead ons met een tour (zou een fan-tas-tische headliner zijn). Soulwax zou ook nog eens een comeback mogen maken.

Tot zover m'n belachelijk vroege 'voorspelling'. Prettige zomer en misschien tot op Pukkelpop! :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Weezer, sowieso...
echt heerlijke single die Back to the Shack :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken