Rock Werchter 2014 - Geruchten

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik heb bij ieder concert wel een paar keer om Slayer staan roepen, maar er waren er meer die dat deden. Bij The Opposites zou ik het wel eens geweest kunnen zijn, maar ik was iets te zat om me daar veel van te kunnen herinneren. Dat het een mooi feestje was staat wel vast.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb bij ieder concert wel een paar keer om Slayer staan roepen, maar er waren er meer die dat deden. Bij The Opposites zou ik het wel eens geweest kunnen zijn, maar ik was iets te zat om me daar veel van te kunnen herinneren. Dat het een mooi feestje was staat wel vast.

had je een een of ander vaag blauw pak aan?
 

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
33
7
De gekte op The Hive op de zaterdag was wel briljant. Belgen die Nederlanders 's ochtends plagen, waar Nederlanders 's avonds de lachende derde waren. Ook grappig was de verdwaalde 'Costaricaan' in deze.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Ik heb bij ieder concert wel een paar keer om Slayer staan roepen, maar er waren er meer die dat deden. Bij The Opposites zou ik het wel eens geweest kunnen zijn, maar ik was iets te zat om me daar veel van te kunnen herinneren. Dat het een mooi feestje was staat wel vast.

had je een een of ander vaag blauw pak aan?

Haha ja! Ik had iedere dag een ander tenue aan. De donderdag een soort blauw allover pak, de vrijdag mijn waterpistool en oranjepak, en de zaterdag en zondag mijn groene campingvuilniszak met SWAGMAN op de rug. Die overigens prima fungeerde als poncho. We hebben weer mooi voor lul gelopen dit weekend.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
Ik heb bij ieder concert wel een paar keer om Slayer staan roepen, maar er waren er meer die dat deden. Bij The Opposites zou ik het wel eens geweest kunnen zijn, maar ik was iets te zat om me daar veel van te kunnen herinneren. Dat het een mooi feestje was staat wel vast.


had je een een of ander vaag blauw pak aan?


Haha ja! Ik had iedere dag een ander tenue aan. De donderdag een soort blauw allover pak, de vrijdag mijn waterpistool en oranjepak, en de zaterdag en zondag mijn groene campingvuilniszak met SWAGMAN op de rug. Die overigens prima fungeerde als poncho. We hebben weer mooi voor lul gelopen dit weekend.

dan hebben wij een mooi feestje gevierd donderdag(ik had dat shirt van The Killers aan, met bliksemschicht). In het begin tenminste, na t moshen heb ik je niet meer gezien volgens mij
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik heb het nog even laten bezinken en eigenlij kwas KoL één van de allerbeste. Beetje spijt dat ik kritisch was, want dat kwam waarschijnlijk door mezelf. Mijn top is denk ik:

1.Pearl Jam
2.Placebo
3.Kings of Leon
4.Skrillex
5.Arctic Monkeys
6.Stromae
7.Franz Ferdinand
8.Black Keys
9.Paolo Nutini
10.Major Lazer
11.Bastille
12.Imagine Dragons

1.098.580 Ellie Goulding
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Sorry jongens ik heb me hier nooit echt gemengt, maar had echt een topweekend!! :D

Zoveel gezien, echt super, was 1e x werchter voor mij.

Om zelf even mee te doen met de top zoveeltjes:

1 Biffy Clyro
2 Arctic Monkeys
3 Damon Albarn
4 The Opposites vooraan [toch een feestje]
5 Kings Of Leon

Flop: Naked & The Famous, zoveel meer van verwacht.. Jammer maar helaas,

Topsfeer: Jullie gaan me hierom haten, maar tijdens Nederland Costa Rica was het top! tussen5 en 10 duizend man die een strafschoppenserie zien en meezingen met alive, wat een spanning. Daarna loop je terug met zn allen onder het laatse couplet en dan kom je het veld op BAM keep on rocking in the free world, met zn allen feestje. Sorry jongens maar dit was echt de beste sfeer van het weekend :p [Naar mijn mening]
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@mynoseknows: denk wel dat je in de war bent met een andere titel, want Rest My Chemistry hebben ze niet gespeeld.

Wauw is dat even jammer. Ik bedoel inderdaad Slow Hands. Ik had Rest My Chemistry en the Heinrich Maneuver trouwens wel verwacht, maar nu ik op setlist.fm kijk zie ik dat ze die het hele jaar al niet veel spelen. Wel blij dat ze Take you on a Cruise speelden.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Leuk om te lezen dat hier Nog B1'ers zitten. Zit daar al altijd. Rustig, gezellig, boompjes. Meestal ben ik 's avonds toch te kapot om nog een feestje te bouwen en drink ik liever nog wat op de camping en doe ik wat onnozel met andere kampeerders.

De voetbal tjah, de teleurstelling was groot, vandaar ook dat Black Keys tegenviel, we moesten een uurtje bekomen... kak wel hoe die Argentijnen op voorsprong komen en dan de match toehouden, maar wat doen we er nu nog aan :) Volgens Pearl Jam gewoon Europees kampioen worden dedjuu! Bedankt Eddie!
Bij deze proficiat aan de Nederlanders, en ook bedankt voor jullie respect! Het was mooi om ook Nederlanders teleurgesteld te zien in het verlies van ons, want jawel, iedereen wilde morgen toch die derby en een dagje Koude Oorlog? Het aantal lachers (die echt wel lachten om ons uit te lachen, sorry, maar voor hun hoop ik dat jullie morgen wel verliezen :p, heb ik kunnen houden op 1 groepje van 4 gelukkig!

Voorspelling is dat jullie verliezen in de finale van Duitsland. Ik acht ze toch hoger in, alhoewel geen enkele ploeg fantastisch is.
De voetbalgekte op de wei was wel echt leuk! binnen 2 jaar weer van dat.

Ik ben trouwens de enige hier die Pixies heeft gezien en pas een uur en half later bij pearl Jam is komen staan?
Geen spijt van, steengoede show, de mannen hadden er zin in, de tent ook, en dat er meegebruld is, dat was wel duidelijk! Kippenvel bij de oe oe's met where is my mind!

Top optredens waren:
London Grammer, Arctic Monkeys, Biffy Clyro (ik heb hier ergens zien staan dat dat belachelijk luid stond, ik stond niet vooraan ofzo, maar vond het oké hoor), Pearl Jam, Pixies, Franz ferdinand en Stromae!
Nog andere goede dingen hoor, maar dit zijn uitschieters.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Is niemand hier naar Trentemøller gegaan of ben ik de enige die dat echt onwijs vet vond?
Als ik het zo een beetje lees had ik beter naar Gesaffelstein kunnen gaan in plaats van Metallica. Heb ook nog wel een beetje spijt dat ik Tune-Yards heb gemist.

Topsfeer: Jullie gaan me hierom haten, maar tijdens Nederland Costa Rica was het top! tussen5 en 10 duizend man die een strafschoppenserie zien
Haha je bent hier niet de enige die voetbal heeft zitten kijken hoor ;) Heb een heel stuk van Moderat gekeken maar daar had ik toch iets meer van verwacht, dus ben ik maar een stuk van de verlenging en strafschoppen gaan kijken.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Leuk om al die 'reviews' te lezen!

Vond het zelf ook een erg leuk weekend.

Top optredens:
Foster The People - Feestje!
Babyshambles - Ken een paar solonummers van Pete. Babyshambles nooit geluisterd, maar ik ben fan geworden.
Miles Kane - Geniaal!
Arctic Monkeys
Damon Albarn
Jack Johnson - Jammer van de overlap met AM, maar toch een groot deel gezien. Wat een sfeer in die tent!
Pearl Jam
Franz Ferdinand
Passenger
Kings of Leon
Robbert Plant
George Ezra
The Wombats

Tegenvallers:
Metallica
Rudimental
Bastille
Imagine Dragons
Placebo

Helaas niet gezien:
MGMT
INTERPOL
Paolo Nutini
Bombay Bicycle Club
White Lies

The Hive vond ik ook wel prima, helaas stonden we wel helemaal achteraan (Bij Hive 4 volgens mij, hier). Kwamen woensdagavond om 20u aan en toen werden we naar dat veld verwezen. Dat was een flink stuk lopen dus elke keer.




 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
@PwoperFish: zeker niet! Trentemøller was met Interpol, London Grammar, Eels en (verrassend) Kings of Leon één van de hoogtepunten van mijn weekend.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Is niemand hier naar Trentemøller gegaan of ben ik de enige die dat echt onwijs vet vond?
Als ik het zo een beetje lees had ik beter naar Gesaffelstein kunnen gaan in plaats van Metallica. Heb ook nog wel een beetje spijt dat ik Tune-Yards heb gemist.

Ik heb Trentemoller helaas gemist. Ik vind het hele toffe muziek, live lijkt me super. Maar ik heb toch gekozen voor goede plekken bij Black Keys en Pearl Jam :)

Er waren best veel Nederlanders voor België sinds het begin van het WK. Ik heb ook tussendoor nog ff Belgie gekeken, was wel gezellig maar daarna toch door naar Triggerfinger.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Trentemoller al 2 keer in een zaal gezien dus ik ging voor een mooie plek bij pearl jam, onder het wachten wel stukjes op gevangen van moan, vamp en Silver Surfer, Ghost Rider Go!!! als ik het goed heb gehoord haha.

Voor degene die Damon Albarn gemist hebben hier valt het grootste stuk terug te kijken https://www.youtube.com/watch?v=D1-hmNSBr7I en de resterend liedjes die niet op youtube staan kun je hier vinden http://www.skynet.be/nl/festivals/rock-werchter-2014/concert-videos/30930 ik raad het echt aan.
 

Pino

Playlistbediener
29 nov 2013
29
0
1. Pearl Jam
2. Metallica
3. Franz Ferdinand
4. Robert Plant
5. The Sore Losers
6. Royal Blood
7. Trentemoller
8. The Temperance Movement
9. Parov Stelar Band
10. Rudimental
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
hmmm het was weer een fijne editie. Als ik alles op een rijtje van goed naar slecht zou moeten zetten wordt het zoiets denk ik:

1. Chase & Status
2. Arctic Monkeys
3. Foals
4. Foster The People
5. Stromae
6. Sam Smith
7. London Grammar
8. Jack Johnson
9. Paolo Nutini
10. Gesaffelstein
11. Twenty One Pilots
12. The Black Keys
13. Oscar & The Wolf
14. Skrillex
15. Franz Ferdinand
16. Angus & Julia Stone
17. HAIM
18. Naked And The Famous
19. Major Lazer
20. Ellie Goulding
21. Placebo
22. Rudimental
23. Babyshambles
-
24. Bastille
25. The 1975
26. Metallica
27. Imagine Dragons

Boven het streepje speelde goed. Eronder speelde matig tot slecht. Maar weinig van die acts dit jaar en dat is mooi!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Top 10:

1. Placebo 9
2. Reignwolf 8,5
3. Franz Ferdinand 8,2
4. Metallica 8
5. The Temperance Movement 8
6. Arctic Monkeys 7,5
7. Angus & Julia Stone 7,3
8. Stromae 7,2
9. Radkey 7,1
10. The Strypes, The Sore Losers & Twenty One Pilots 7

En niet in de top 10 gezet omdat het weinig met het festival te maken heeft maar het hoogtepunt was Nederland - Costa Rica in de tent op the Hive, wat een geweldig Nederlands feestje in België. Het ging echt compleet los na de overwinning!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oh en nog over het voetbal: Wat zijn jullie Belgen een stel Sore Losers zeg... Tijdens de wedstrijd kreeg ik al naar mn hoofd dat we te vroeg waren (wij mochten kennelijk niet voor de Belgen zijn en voetbal kijken), en na de wedstrijd kreeg ik te horen dat Costa Rica wel even met 5-0 ging winnen. En dan nog die Belgische commentator die ook anti-Nederland was. Wat is dat toch, zijn jullie jaloers op ons ofzo? Erg jammer! Gelukkig was er wel een Belg die ons gelukt wenste en zei dat wij het nu moesten doen.
 
3 dec 2013
410
0
Oh en nog over het voetbal: Wat zijn jullie Belgen een stel Sore Losers zeg… Tijdens de wedstrijd kreeg ik al naar mn hoofd dat we te vroeg waren (wij mochten kennelijk niet voor de Belgen zijn en voetbal kijken), en na de wedstrijd kreeg ik te horen dat Costa Rica wel even met 5-0 ging winnen. En dan nog die Belgische commentator die ook anti-Nederland was. Wat is dat toch, zijn jullie jaloers op ons ofzo? Erg jammer! Gelukkig was er wel een Belg die ons gelukt wenste en zei dat wij het nu moesten doen.

100% mee eens, mijn auto is mat oranje. En die was helemaal bekrast en onder gespuugd. Stelletje laffe honden .. Ba... Als je er niet tegen kan, ga een boom uit de grond trekken of zo maar blijf van andermans spullen af! Ik als voetballiefhebber vond er namelijk erg jammer dat belgie er uit ging. En dan krijg je zoiets... Wat een laffe actie zeg!

overigens ook leuke Belgen tegen gekomen in dat opzicht !!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Oh en nog over het voetbal: Wat zijn jullie Belgen een stel Sore Losers zeg… Tijdens de wedstrijd kreeg ik al naar mn hoofd dat we te vroeg waren (wij mochten kennelijk niet voor de Belgen zijn en voetbal kijken), en na de wedstrijd kreeg ik te horen dat Costa Rica wel even met 5-0 ging winnen. En dan nog die Belgische commentator die ook anti-Nederland was. Wat is dat toch, zijn jullie jaloers op ons ofzo? Erg jammer! Gelukkig was er wel een Belg die ons gelukt wenste en zei dat wij het nu moesten doen.

Ah joh, dan ben je net de verkeerde tegengekomen. Ik ben alleen maar Belgen tegengekomen die het de Nederlanders van harte gunden, en we moesten die Argentijnen maar even op hun plek zetten. Waar ik wel misselijk van werd waren de groepen Nederlanders die de Belgen aan het uitlachen waren, dan schaam je je toch ineens kapot voor je eigen land. Gatverdamme.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken