Filmtopic

The Seed of the Sacred Fig vond ik een geweldige film, dikke aanrader wat mij betreft.

Van je bovenste rijtje draait alleen Good One nog in de bioscoop toch? All We Imagine As Light en Flow ook allebei mooie films inderdaad. Hard Truths moet ik nog zien.
Die andere films worden op sommige plaatsen nog getoond volgens de Cineville-site.
Hard Truths vond ik echt sterk. Aanrader maar van Mike Leigh dus dat spreekt voor zich.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Vandaag begint het Cannes film festival.

Sterke line-up van kanshebbers voor de Gouden Palm met nieuwe films van 9 grote namen (de bovenste 9).
Heel wat films waar ik naar uit kijk. Ik ben benieuwd wie er met de grote prijs gaat lopen.

EDDINGTON van Ari Aster

JEUNES MÈRES van Jean-Pierre en Luc Dardenne

IT WAS JUST AN ACCIDENT van Jafar Panahi

THE MASTERMIND van Kelly Reichardt

NOUVELLE VAGUE van Richard Linklater

THE PHOENICIAN SCHEME van Wes Anderson

ALPHA van Julia Ducourneau (van o.a. Titane)

AFFEKSJONSVERDI (Sentimental Value) van Joachim Trier (van o.a. The Worst Person In The World)

DIE MY LOVE van Lynne RAMSAY (van o.a. Ratcatcher en We Need To Talk About Kevin)

KUANG YE SHI DAI (Resurrection) van BI Gan

RENOIR van Chie Hayakawa

THE HISTORY OF SOUND van Oliver Hermanus

LA PETITE DERNIÈRE van Hafsia Herza

SIRAT van Oliver Laxe

TWO PROSECUTORS van Sergei Loznitsa

FUORI van Mario Martone

O AGENTE SECRETO (The Secret Agent) by Kleber Mendonça Filho

DOSSIER 137 van Dominik Moll

ZAN O BACHEH (Woman and Child) van Saeed Roustaee

EAGLES OF THE REPUBLIC van Tarik Saleh

SOUND OF FALLING van Mascha Schilinski

ROMERÍA van Carla Simón
Vooralsnog niet echt uitschieters als ik de gemiddelde reviews mag geloven. Wel positieve reacties op Sirat, The Secret Agent en Die My Love, maar The Phoenician Scheme, Eddington en Alpha lijken toch wat tegen te vallen.

Tot gisteren that is, Sentimental Value lijkt op weg naar de Palm?

Heb je een Letterboxd account eigenlijk, Bubba?

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Heb ook wel positieve reviews gelezen van de films van Jafar Panahi en (iets gematigder) Richard Linklater. Sentimental Value is weer met dezelfde hoofdactrice als in The Worst Person in the World dus heb ook hoge verwachtingen. En de broers Dardenne komen pas heel op het einde aan de beurt. Dat kan een voordeel zijn. Er zullen veel goede films tussen zitten ongetwijfeld.

Neen, heb geen Letterboxd. Ooit wel gehad maar weer verwijderd..

• Leuk
Heb ook wel positieve reviews gelezen van de films van Jafar Panahi en (iets gematigder) Richard Linklater. Sentimental Value is weer met dezelfde hoofdactrice als in The Worst Person in the World dus heb ook hoge verwachtingen. En de broers Dardenne komen pas heel op het einde aan de beurt. Dat kan een voordeel zijn. Er zullen veel goede films tussen zitten ongetwijfeld.
True! Nouvelle Vague ben ik zelf ook erg benieuwd naar en de Dardennes zijn natuurlijk lievelingetjes in Cannes.

Staande-Ovatie-meter:
Un Simple Accident: 9 min
Nouvelle Vague: 9 min
Vie Privée: 9 min (niet in competitie voor de Gouden Palm)
Alpha: 11 min
Sentimental Value: 19 min

(de rest minder lang dan deze)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Heerlijk hoor, GoT! Hoe spoilerloos ga je erin?
Haha wow, dat was schokkend. Volledig spoilerloos dus, blijkt achteraf. Met de term ‘red wedding’ had ik wel een beetje een idee, maar ja, er stonden 4 huwelijken op de planning, dus het was een beetje afwachten wanneer er wat zou gebeuren.

Users who are viewing this thread

• dann