Filmtopic

Iemand nog tips. Ik ben een sucker voor muziekclips met stukken van een film er onder gemonteerd. Vaak fanmade. Denk aan:

Of deze playlist zitten veel toffe clips bij i.c.m. muziek:

Iemand nog tips in dit genre. Hoeft niet eens officieel te zijn, kan ook fanmade zijn.
Art Garfunkel - Waters of March van The Worst Person In The World. (even doorklikken en op Youtube te zien)

• Leuk
Waarderingen: Indiaantje89
Sonic Youth - Kool Thing
van uit: Simple Men van Hal Hartley

Laatst bewerkt:
Vraag mij ook af waarom je die film nu nog zou kijken, is aardig bekend dat het een groot stuk stront van een film is, of heeft iemand hier een oogje op Selena Gomez? (neem ik je niet kwalijk) ;)
Niet bepaald, dan eerder een kleine crush op Vanessa Hudgens.

Kende er niks van, geen reviews gelezen en ging er volkomen onbevangen in. Draaide weer in het Filmhuis ter ere van A24/7

Niet bepaald, dan eerder een kleine crush op Vanessa Hudgens.

Kende er niks van, geen reviews gelezen en ging er volkomen onbevangen in. Draaide weer in het Filmhuis ter ere van A24/7
Duidelijk kan je geen ongelijk geven over Vanessa Hudgens. Had geen idee dat het van A24 was, hebben er echt parels tussen zitten. Kan niet wachten op de nieuwe film van Ari Aster van A24. Hereditary en Midsommar zijn 2 van mijn favoriete horrorfilms.

Ik vond de film toen hij net uit was echt geweldig maar sindsdien niet meer gezien. Kreeg toentertijd ook allemaal goeie recensies. Maar is waarschijnlijk typisch zo'n film die door de tijd is ingehaald.

Ik vond de film toen hij net uit was echt geweldig maar sindsdien niet meer gezien. Kreeg toentertijd ook allemaal goeie recensies. Maar is waarschijnlijk typisch zo'n film die door de tijd is ingehaald.
Het is een beetje als project x en dat soort films alleen vond ik deze minder vermakelijk. De hele marketingcampagne was enkel het seksualiseren van ex-disneysterren, zodat de jongens die met de disneyseries oud zijn geworden kunnen kwijlen over de met hun meegegroeide sterren.

Ik vond met name (voor zover ik me kan herinneren, want het is echt lang terug) het promotiemateriaal rondom het karakter van Franco erg tof. Die werd ook geprezen in de reviews.

Ik zou de film nu zo snel niet meer terugkijken iig haha.

Grappig om terug te lezen:

Gister mij maar weer eens gewaagd aan een Marvel-film, Fantastic Four First Steps. De laatste jaren kijk ik de films nog wel maar vaak op Disney+ tenzij het een film is die ik graag wil zien. Was weer erg vermakelijk als je er niet te veel bij nadenkt, familiedynamiek was goed en Galactus is gewoon erg gaaf om op het grootte scherm te zien.
Eindelijk een hit van Doctor Doom, heb wel echt zin de Avengersfilms, al is het maar omdat ik de tijden van Infinity War en Endgame wil herbeleven.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Wat vonden jullie eigenlijk van die nieuwe Superman? Had er best veel van verwacht maar vond hem uiteindelijk behoorlijk tegenvallen. Lex Luthor was het net niet, het was wat jammer om
midden in het verhaal gegooid te worden
en de reveal van
de kloon
was ook wat lachwekkend. Met name Krypto was leuk. Blijkbaar zijn ze nu alweer bezig met
Supergirl
.

Wat vonden jullie eigenlijk van die nieuwe Superman? Had er best veel van verwacht maar vond hem uiteindelijk behoorlijk tegenvallen. Lex Luthor was het net niet, het was wat jammer om
en de reveal van
de kloon
was ook wat lachwekkend. Met name Krypto was leuk. Blijkbaar zijn ze nu alweer bezig met
Supergirl
.
Vermakelijk, niet veel meer en niet veel minder. Speelden het duidelijk op save en dat werkt als je kijkt naar de boxoffice en reviews. Dat je midden in het verhaal gegooid word vind ik niet erg, iedereen kent de originstory en dat hoef ik niet nog eens te zien.

Iemand nog tips. Ik ben een sucker voor muziekclips met stukken van een film er onder gemonteerd. Vaak fanmade. Denk aan:

Iemand nog tips in dit genre. Hoeft niet eens officieel te zijn, kan ook fanmade zijn.

iedereen kent de originstory en dat hoef ik niet nog eens te zien.
Nee, die zeker niet. Maar
dat conflict waarmee Superman zich bemoeide en die eerste keer dat hij verslagen was
had van mij wel wat meer mogen krijgen dan alleen die tekst in beeld op het begin.

Geen idee of dit is wat je bedoeld. De muziek is origineel met de dialoog erover, de clip montage is fanmade. Persoonlijk vind ik het een prachtig nummer, met extra dimensie als je de film elementen in rekening geeft.

Ik vond het wel een triomf eigenlijk, die film. Om anno 2025 met een superheldenfilm op de proppen te komen die best vernieuwend aanvoelt en die erin slaagt om een moeilijk personnage als Superman te doen werken op het grote doek. Knap hoor.

De film haalt duidelijk ook heel veel inspiratie uit de briljante comic reeks All Star Superman van Grant Morrison en Frank Quitely. Die gooit je ook middenin de actie en gaat ervan uit dat je het originverhaal al lang kent.
Vat het originverhaal samen in vier keer twee woorden op de eerste pagina en dan een prachtige two-page spread middenin de actie. Geniale opening…

IMG_2938.webp

Het is een beetje als project x en dat soort films alleen vond ik deze minder vermakelijk. De hele marketingcampagne was enkel het seksualiseren van ex-disneysterren, zodat de jongens die met de disneyseries oud zijn geworden kunnen kwijlen over de met hun meegegroeide sterren.
Ben jij een van die jongens dan? Dit is iets wat ik totaal niet associeer met die film, maar ik was dan ook niet jong toen Selena Gomez en Vanessa Hudgens "disneysterren" waren. Heb al die dingen waar Gomez in speelde nooit gezien en qua Disney heeft Hudgens alleen in High School Musical gespeeld. Die films heb ik wel gezien, maar die hadden natuurlijk niet de impact op mij die het op de doelgroep zal hebben gehad.

Wat betreft marketing: ik zag de film in januari, terwijl de bioscooprelease in april was, dus die marketingcampagne was waarschijnlijk nog niet begonnen. Ik keek wel uit naar de film, maar de interesse werd in de eerste plaats aangezwengeld door Harmony Korine, wat voor mij juist weer een tienerheld was, door Kids en Gummo. Zijn voorgaande film Trash Humpers vond ik ook geniaal.

EDIT: Wat ik me nu herinner, mijn vrouw had totaal geen interesse in de film, vanwege het idee dat ze kreeg door de marketing, Ze heeft 'm gezien nadat ik haar had aangespoord en vond de film goed, juist omdat het een ander soort film was dan de marketing haar deed denken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik ben erg benieuwd naar de discussie over Superman en Fantastic Four. Van t weekend ben ik terug van vacance en ga ik ff nieuwe releases inhalen.

Iemand hier nog de nieuwe Jurassic World gezien? Vond t echt bijzonder slecht, in t kaliber "als mensen gewoon eens praten of normaal nadenken"

Iemand hier nog de nieuwe Jurassic World gezien? Vond t echt bijzonder slecht, in t kaliber "als mensen gewoon eens praten of normaal nadenken"
Ook gezien ja, bijzonder matig. Plot was zo recht-toe-recht-aan als het maar zijn kan en ik ben wel een beetje klaar met gemuteerde dino’s. Zijn echte dinosaurussen niet eng genoeg meer? Enige wat voor de film spreekt is dat het sterke acteertalent zorgt voor een stuk betere karakters.

Ook gezien ja, bijzonder matig. Plot was zo recht-toe-recht-aan als het maar zijn kan en ik ben wel een beetje klaar met gemuteerde dino’s. Zijn echte dinosaurussen niet eng genoeg meer? Enige wat voor de film spreekt is dat het sterke acteertalent zorgt voor een stuk betere karakters.
Dat vond ik ook idd, gemuteerde dinos mogen gewoon oprotten. De T-rex was de meest intense sequence in de film.

Het was misschien leuker geweest om alleen die familie op het eiland te droppen, en dan juist ScarJo en co de boel te laten redden. Sowieso snap ik de keuze niet om ze bij dageraad te redden? Het is mega donker en dan zie je de mensen die je moet redden juist niet...

Users who are viewing this thread