Rock Werchter 2014 - Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Donderdag was voor mij een beetje de dag van teleurstelling door gemiste acts maar ook door hele vette acts! Had Gesaffelstein, Damon Albarn en Robert Plant allemaal graag gezien maar heb toch voor Placebo en Metallica gekozen, van Placebo had ik meer verwacht maar was wel leuk om naar te luisteren en het leverde me een goed plekje bij Metallica op welke echt heel vet was. Vond alleen dat stemmen op die laatste song niet echt wat, deed me een beetje aan idols denken... Verder heb ik me echt heel goed vermaakt bij de Dropkick Murphys, verdienden eigenlijk wel een betere plek op het affiche vond ik zelf. Heb als afsluiter voor Opposites gekozen ipv Skrillex en daar heb ik wel beetje spijt van, op het laatst was het nog wel leuk en heb nog ff mee gedaan met die hele grote moshpit maar begin was saai.

Vrijdag heb ik nog bijzonder veel gedaan terwijl ik het nogal slechte dag vond, Arctic Monkeys waren erg goed al heb ik m'n stem daar wel naar de knoppen geholpen door keihard allemaal dingen te "zingen" terwijl we aan het wachten waren vooraan. Verder vond ik die dag de Parov Stelar Band leuk om naar te kijken maar heb ik me vooral bezig gehouden met in de zon liggen en beetje ouwehoeren.

Zaterdagmiddag te druk met watergevecht houden en knakworsten eten om naar het terrein te komen en daardoor wel wat dingen gemist, maar Imagine Dragons wel gezien en die waren erg goed. Black Keys verdienden echt een betere sfeer want ze speelden erg goed, vond alleen wat je op het scherm kon zien niet echt wat met die 3frames per seconde en rare filters. Pearl Jam ook geweldig natuurlijk maar had niet anders verwacht. Iemand bij de Pixies geweest want ben wel benieuwt wat ik gemist heb.

Zondag was jammer van het weer, heb nog wel bij Birdy gestaan om te horen of er iemand Slayer riep maar niks gehoord. Heb het zelf maar niet gedaan want kreeg al genoeg boze blikken omdat ik en een vriend allemaal achterlijke dansjes aan het doen waren. Op een gegeven moment maar op de grond gaan liggen tussen de benen zodat mensen geen last meer van ons hadden. Het was dat het regende en een andere vriend het graag wou zien anders was ik allang weggeweest. En las ze nou de dingen die ze tussen liedjes door zei gewoon van een blaadje af of heb ik dat verkeerd opgemerkt? :S Franz Ferdinand was wel leuk en Kings of Leon speelden inderdaad een goede set met mooie lichtshow, was alleen wel redelijk rustig in het voorste vak. Stromae deed het erg leuk, kon alleen niks van dat Frans verstaan xD

Ow en misschien heeft iemand nog mij wel gezien, ik en een paar vrienden hadden knalgekleurde t-shirts met sesamstraat gezichten erop aan (ik was elmo) en waren merendeel van de tijd aan het schreeuwen en ouwehoeren.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ok, even alles in laten werken dmv een verslagje, en gelijk ook mijn mening geven over de afgelopen 4 dagen.

Donderdag:

Radkey: Eerste bandje van de dag(en het festival). We zijn maar in het voorvak gaan staan, was totaal niet druk. De muziek is sowieso beter dan live. De kenmerkende stem kwam er totaal niet uit, mede ook door de redelijk slechte soundcheck. Energievolle show, maar het weinig publiek dat er stond had er totaal geen zin in had ik het idee, dus het kwam niet echt uit de verf. Jammer, ik had er meer van verwacht, al denk ik dat ze in een geschiktere setting toch geweldig kunnen zijn. (**)
Dropkick Murphys: Totaal niet mijn muziek, maar met een vriend van mij(groot fan) toch in het voorvak gaan staan. Erg leuk om al die mensen compleet los te zien gaan, en flink mee te feesten, maar verder niet mijn ding (***)
Miles Kane: Matige eerste helft van de show. Ik stond ter hoogte van de geluidsstand in het midden. Het publiek had er niet bijzonder veel zin in, en ik had te idee dat hij iets té graag wilde. Net niet helemaal authentiek of gemeend of iets in die richting. Tweede helft van de set bijzonder goed hersteld. Hij kreeg het publiek ook meer mee met zijn bekendere nummers dus uiteindelijk niet slecht. (***)
White Lies: Van tevoren bijzonder op verheugd, rekening houdend met de weinig interactieve show. Ze speelden beter dan de andere livestreams die ik van ze heb gezien dit jaar, en de soundcheck was veel beter op orde. Puur omdat ik de muziek geweldig vind een hogere waardering dan Miles Kane: (***/****)
Damon Albarn helaas(en hier baal ik erg van) helaas gemist, omdat we terug naar de camping moesten.
Metallica: Ontzettende boutmuziek(mening) en de headliner waar ik het minst(totaal niet) naar uitkeek deze werchter. De irritante fans in het voorvak vanaf minuut 1 waren ook nog een vervelend neveneffect, al waren ze niet luidruchtig oid. De eerste rijen inpikken is gewoon kut. Verder wel een gave show en toffe lichten(wat ik er van heb gezien). (**)
Gesaffelstein: 10 minuten vantevoren aangelopen, met het idee dat ik toffe technoshow zou gaan bekijken. Die verwachting werd compleet driedubbel overtroffen. Rechts een meter of 25 van het podium gestaan, en iedereen ging los. Geweldige show: de lichten en Visuals waren sick, en wat een baas is hij: in pak achter een altaar stampende beats draaien. Ik heb weinig mensen stil zien staan. Vrienden van me die ik zeer zelden zie dansen gingen er vol voor. Moment Supreme van Rock Werchter 2014, samen met Interpol(muzikaal).(*****)
Skrillex: Compleet kapot na Gesaffelstein maar even Red Bull gaan halen(wat een troep). Wat me opviel(de eerste dag) is dat ze de doppen op de flesjes lieten. Was dat een communicatiefout? aangezien ze het het hele weekend vol hebben gehouden. In ieder geval: Met enige energie maar in het voorvak bij Skrillex gaan staan. Onwerkelijke Visuals, met het ruimteschip en alle lichten. Groot feest ook, maar overtrof Gesaffelstein niet uiteindelijk. Moshpits met mensen die je er niet in wil hebben(arrogant, stoer etc), waardoor ik zelf uiteindelijk maar achter in het voorvak ben gaan staan. het geluid stond veel te hard(de bass vooral). Zelfs met oordoppen de volgende dag nog een piep. Verder een prima afsluiter van de eerste dag. (***)

Vrijdag:

The Naked & Famous: half 6 op het terrein dus niet de hele set gezien. Heeft verder ook vrij weinig indruk gemaakt. Ik vond het niet heel bijzonder. Te weinig gezien ook om een waardering te geven.
Parov Stelar Band: Erg naar uitgekeken, omdat hij geweldig materiaal maakt. Ik ging er heen met het idee dat het redelijk rustig zou zijn, omdat ik van veel mensen hoorde dat ze dit zouden skippen. Uiteindelijk stond de tent tot achteraan redelijk vol. Belangrijker was dat ze bij iedereen de voeten van de vloer kregen. Geweldige live performance, met trompet, sax, drums en vocals(en de dj zelf natuurlijk). Na Eels toch het hoogtepunt van de vrijdag. (****)
Foster the People: Ik ging er heen zonder al te hoge verwachtingen. Hun albums vind ik namelijk niet echt bijzonder, nooit echt mijn ding geweest. Ze waren toch beter dan ik had verwacht. Live performance was prima. Professionele zanger: hij rende en sprong over het podium terwijl zijn vocals goed bleven, en de rest van de band speelde erg strak. Enigszins tegen verwachtingen in een leuke toevoeging aan de vrijdag. (***)
Eels: Eerder bij Foster the People weggegaan om een fatsoenlijke plek te hebben bij Eels. Grotendeels alleen gestaan, omdat mijn vrienden vooraan wilden bij AM. Ze hebben toch een van de beste optredens van RW gemist. Wat een fantastische man. De band speelde goed, de setlist was keurig, maar de sfeer was het allerbelangrijkst. Iedereen was bij momenten geroerd(ook ik moest een paar ik slikken), en het volgende moment vrolijk. Het einde met zijn 'date' uit het publiek op het podium was geweldig, en de afsluiting van de set terwijl hij het publiek in liep was prachtig. Erg genoten! (*****)
Arctic Monkeys: Na Eels(liep uit) maar naar Arctic Monkeys gegaan. Ik kon toch nog een redelijke plaats vinden, natuurlijk wel ver van het podium. AM liep volgens mij ook uit, want toen ik er heenliep speelden ze Do I Wanna Know. De setlist was prima, de soundcheck was op sommige momenten niet helemaal in orde, maar ik vond het optreden ook niet zo geweldig. Kan komen doordat ik er ver van af stond, maar ik vond de pauzes tussen de nummers te lang, en Alex Turner leek onder invloed op het podium te staan. AM is een van mijn lievelingsbands, maar ik heb ze live beter gezien. Opzich een prima show verder. (***)
Major Lazer: Een groot feest, en flink gedanst ook in het tweede vak, maar ze draaiden eigenlijk ontiegelijk slecht. Belabberd optreden, de dingen die ze met het publiek deden hielpen niet echt, al mochten de twee schaars geklede dames op het podium er wel zijn natuurlijk. Verder toch een behoorlijk feest van gemaakt, maar eigenlijk gewoon slecht. Als afsluiter trouwens niet zo verkeerd. Ze kregen de wei wel mee dacht ik, en op het eind van de dag hoeft het ook niet allemaal meer muzikaal hoogstaand te zijn. (**)

Zaterdag:
Begonnen bij Altrego: muziek was harder dan ik had verwacht, waarschijnlijk door de band. Muzikaal niet heel slecht, maar het schortte erg aan de performance. Het is een Belg(wat de druk misschien hoger legt), en hij opent een festivaldag in een nagenoeg lege tent, dus dat maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op. Redelijk saaie act, plus de muziek was toch niet wat ik had gehoopt: te hard. (**)
Midlake: eerst nog even naar 21 pilots geweest maar dat was niet noemenswaardig. Ik keek vooraf erg uit naar Midlake. Met Antiphon een geweldig album afgeleverd vorig jaar, en de rest van hun discografie is niet bepaald minder. De verwachtingen werden compleet waargemaakt. Half weggedroomd bij een perfect gespeelde set. relaxte praatjes met het publiek. Een van de hoogtepunten van de dag. (****)
Tune Yards: Daarna naar Tune Yards gegaan. Eerste deel van de set net gemist door overlap met Midlake. Ik keek er erg naar uit, omdat ik op de een of andere manier hun muziek supertof vind. Het is redelijk vaag materiaal, maar de platen kan ik erg waarderen. Ik had echter nog nooit eerder een liveshow van ze gekeken, ook geen stream, dus ik schrok me half lam toen ze het podium op kwamen. Fack wat een gare beesten. Live performance was verder wel geweldig, ik heb me erg vermaakt, al vond ik de setlist niet optimaal. Prima optreden verder, maar misschien had ik er iets te veel van verwacht. (***)
Biffy Clyro: ondertussen gegeten en vanaf het gras gekeken. Even een kwartiertje naar buiten geweest voor een pannekoek, maar wat stond het geluid hard, ik kon buiten het terrein anderen nauwelijks verstaan. Fucking onverantwoord. Skrillex was redelijk grof, maar dit kon echt niet. We zaten helemaal achteraan op het veld, en ik moest mijn oordoppen gewoon inhouden. Verder wel de leuke nummertjes meegepikt, maar niet echt iets meegekregen van de performance.

Imagine Dragons: toch even gaan kijken, ondanks dat ik totaal niks met de muziek heb. Prima optreden, maar ik vond het niet van enige toegevoegde waarde. Ook hier stond het geluid trouwens te hard vond ik.Na een half uurtje maar buiten op het gras gaan zitten. Het stond stampvol tot 5 rijen buiten de tent.

Daarna (hoopten we) naar SBTRKT. Bij de Klub C staan wachten totdat de rust van België - Argentinië voorbij was, maar de set begon maar niet. Een kwartier na het eigenlijke begin van de set maar bij de infobooth gaan kijken, en daar hing met een klein briefje aangekondigd dat SBTRKT gecancelled was. Ik neem aan dat hij zelf gecancelled heeft, maar als Rock Werchter hem heeft gecancelled vanwege voetbal dan kom ik volgend jaar niet meer terug. Om er even op terug te komen: dit vind ik een groot minpunt aan de zaterdag: de afzegging werd uiterst zwak gecommuniceerd. Ik heb het nergens op schermen zien staan, het briefje bij de infobalie was het enige. Over Melanie de Biasio heb ik helemaal niks gehoord(al was ik ook niet van plaan daar naar toe te gaan).
Black Keys: gaaf optreden, maar compleet verregend. Ik vond de soundcheck ook hier niet optimaal, plus de interactie met het publiek was er te weinig. Ze straalden ook te weinig plezier uit vond ik. Uiteindelijk toch wel een gaaf optreden, maar ik was wel compleet doorweekt(regenjas vergeten mee te nemen). Nog een minpunt(ik weet het, ze zijn een duo): ze geven de twee andere bandleden VEEL te weinig credits. Ze staan letterlijk half achter de versterkers verstopt, terwijl de andere twee toch echt van toegevoegde waarde zijn. Prima set verder. (***)
Pearl Jam: Geweldige show. Eerste uur(ter hoogt van de drankstands in het midden) en laatste kwartier(achter op het veld) gezien, en met name het laatste kwartier was geweldig. Toen de mannen van Midlake nog op het podium kwamen na een half uur was ik volgens mij de enige die juichte. om me heen vroegen mensen zich af of dat de black keys waren die het podium op kwamen, toch jammer. Leuk samengespeeld verder, en de show was indrukwekkend. Niet helemaal mijn muziek verder dus maar weggegaan voor Moderat. (***)
Moderat: Na Gesaffelstein dé elektronische show van Rock Werchter 2014 voor mij. Wat een briljante muziek, briljante liveperformance(gitaar en vocals ook), briljane Visuals en bovenal een briljant opgebouwde set. Op de zelfde plek als bij Gesaffelstein gestaan. Het eerste half uur half in trans staan luisteren(vooral de bekende nummers kwamen voorbij, fenomenaal uitgevoerd overigens, met als hoogtepunt van het eerste half uur Bad Kingdom). Daarna werd het tempo ook in samenwerking met de Visuals(vier glazen platen en beamers) opgebouwd, en heb ik het laatste half uur samen met een(voor zover ik kon zien) 3/4 gevulde tent dansend doorgebracht. Absoluut hoogtepunt van de Zaterdag. (*****)

Daarna nog op PJ gedanst en Alive zo hard mogelijk meegeblerd, ook op de terugweg naar de camping.

Zondag:
Kuroma: prima bandje. Lege tent. Het kwam niet helemaal uit de verf maar ze speelden prima, en de muziek is(zeker op plaat) erg goed. (***)
Parquet Courts: Erg naar uitgekeken. Geweldig materiaal. Sunbathing Animals begint toch beter te bevallen, al vond ik het in eerste instantie een mindere plaat dan de voorganger. Goeie liveperformance: 2 gezette 'jongetjes' en een lange slungel staan los te gaan op hun (bas)gitaar, en een redelijk anonieme drummer die verder niks verkeerd doet. De grappige praatjes over Smoke Area's en ironie over de crew/security vlakken de technische probleempjes uit. Prima set, goed optreden. (****)
Franz Ferdinand: meteen na Bastille(eetpauze) in het tweede vak gaan staan, en dat was het waard. Gestopt met regenen, en manman wat een performance. Live perfect uitgevoerd, en wat een plezier straalt er van af. Een groot feest. (*****)
Kings of Leon: Daarna(achteraf toch tot mijn spijt) besloten om KoL maar te zien. Toch het laatste meezingmomentje van het festival, en een vriend van me is groot fan. Op zich niet teleurgesteld. Vele male beter dan vorig jaar. Caleb praatte(weliswaar ongemakkelijk) met het publiek, en ze speelden met zichtbaar plezier. De frontman neemt wel wat veel credits, ook door belichting. Ik vind dat de gitarist meer aandacht verdient. Wat een beest. Hij is alleen met Closer(spelend met zijn tanden) voornaam op het scherm geweest. Setlist was niet helemaal naar mijn wens, maar de rest vond hem goed dus vooruit. Ik hoop nogsteeds dat ze een keer Spiral Staircase spelen, maar die kans is -2 :p. Prima show, maar ik baalde toch dat ik MGMT en Chase & Status ervoor heb gemist. (***)
Interpol: mijn festivalafsluiter, en wat voor een. Voor de tweede keer dit festival een brok in mijn keel bij Rest My Chemistry. Wat een charisma heeft Paul Banks. Perfect uitgevoerde muziek, en de nieuwe nummers klonken zeer goed. Geweldige afsluiter. (*****)

Daarna nog Stromae afgekeken, maar dat was niet genoeg voor een oordeel, al was de oldschool dance medley wel supertof.

Flinke lap tekst merk ik. Terugkijkend toch een geweldig weekend gehad. Enige nadelen(nadeeltjes) waren de slechte communicatie met cancellen en de slechte soundchecks(meer dan vorig jaar heb ik het idee). Wel ongelofelijk genoten, en de Post-gig depression waar het pas over ging begint eigenlijk meteen te komen. Uitkijken naar de rest van de zomer dan maar. Excuus voor de lange post ;)


 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Over het afzeggen van SBTRKT:

<iframe height="212" title="Embedded Tweet" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" frameborder="0" scrolling="no" style="border-width: 1px; border-style: solid; border-color: rgb(238, 238, 238) rgb(221, 221, 221) rgb(187, 187, 187); margin: 10px 0px; padding: 0px; border-radius: 5px; border-image: none; width: 500px; display: block; visibility: visible; position: static; min-width: 220px; max-width: 99%; box-shadow: 0px 1px 3px rgba(0,0,0,0.15);" allowtransparency="true"></iframe>
<script src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8" async=""></script>

wtf

Wauw dat lees ik nu. Fucking ruk, wtf organisatie
 

King

Playlistbediener
15 feb 2014
40
0
Kings of Leon speelden inderdaad een goede set met mooie lichtshow, was alleen wel redelijk rustig in het voorste vak. Stromae deed het erg leuk, kon alleen niks van dat Frans verstaan xD
Rustig in voorste vak? Ik heb dat anders ervaren, vanop de tweede rij. Alhoewel ja, ik heb weinig achter mij gekeken haha!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp is ook weer thuis, met een flinke kater. Dat wel.

Even een korte top 20, ik ben op dit moment zo moe dat ik geen energie heb om ook zo'n verslag te tikken. Wel erg genoten van jullie ervaringen!

1. Pearl Jam
2. London Grammar
3. Paolo Nutini
4. Arctic Monkeys
5. Chase & Status
6. MGMT
7. Angus & Julia Stone
8. Dropkick Murphys
9. Placebo
10. Franz Ferdinand
11. Parquet Courts
12. Imagine Dragons
13. The 1975
14. HAIM
15. Stromae
16. Oscar & the Wolf
17. Metallica
18. Ellie Goulding
19. Miles Kane
20. Rudimental

Maar het absolute hoogtepunt waren de vreugdevuren gisteren op de weide. Ik heb me geweldig staan vermaken met het zakje + wasknijper op mijn hoofd, en met mijn vuilniszak waar SWAGMAN op stond. Heerlijk om met al dat andere dronkenvolk die vreugdevuren te behoeden voor de security en hun brandblussers, geslaagd einde!

De WK gekte vond ik trouwens wel heel erg, dat Werchter daar serieus een artiest voor laat zitten is al helemaal om kotsmisselijk van te worden. Ik keek echt uit naar SBTRKT, dus dit was echt een serieuze teleurstelling. Belachelijke naaistreek van de organisatie, hoe halen ze het in hun kop?

Verder hebben Paolo Nutini en vooral MGMT me erg verrast, geweldige shows! Bij MGMT zal het ook wel geholpen hebben dat ik nogal stoned was, maar ik heb echt genoten van dat optreden. De grootste tegenvaller was Metallica. Wat een zaadband vind ik dat zeg, de eerste 3 minuten van die nummers zijn nog leuk maar erna loopt alles over in een minutenlange klooipartij. Erg vervelend om naar te luisteren, en vooral zoveel van hetzelfde steeds. Daarnaast is het publiek van die band al helemaal verschrikkelijk. 0 reactie op alle bands die eerder die dag op Main Stage stonden. Blijf dan toch alsjeblieft thuis in plaats van het verzieken van de sfeer. Geen Metallica meer voor mij.

Hoe was het eigenlijk op The Hive? Ik stond op B1, en dat blijft een erg fijne camping. Gezellig, rustig en veel schaduw. Ik heb me weer erg vermaakt in Werchter.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik vond the Hive goed geregeld. Beter in ieder geval dan waar ik vorig jaar stond(A2 of A3?). Meer structuur en betere sanitaire voorzieningen. De verlichting(gloeilampjes over de wandelpaden was ook wel sfeerbevorderend. Ik baal achteraf toch echt van MGMT. KoL was ok, maar ik hoor ook van een klasgenootje die er ook was dat ze gewoon een goeie set speelden(al had die ook aan het gras gezeten).

Over Babyshambles trouwens: waardefack was Pete Doherty mee bezig. De Humo schrijft nota bene een lovende recensie maar ik voelde me redelijk genaaid. In mijn verslag niet opgenomen, maar dit was duidelijk de enige (*) die ik uit mag delen. Na Parquet Courts maar even gaan kijken maar ik werd er redelijk ongemakkelijk van. Dat hij nog kon zingen: belabberd optreden en hij was gewoon helemaal van de kaart door weet ik veel wat. Zal wel iets met Hyde Park te maken hebben ofzo. Misschien dat ik iets gemist heb, en dat hij altijd na het optreden doet alsof hij zat is en door wil spelen, ik heb hem nog niet eerder live gezien. Beetje een domper.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mijn echte hoogtepunt: Clint Eastwood (~2:20)
http://www.skynet.be/nl/festivals/rock-werchter-2014/concert-videos/30930

Prachtig met die laaghangende zon die van achter net de tent in scheen. Song 2 na deze knaller had helemaal geniaal geweest maar jammer genoeg houd hij het bij een paar akkoorden. Prachtige gast die Damon Albarn. Snel naar Paradiso komen.

Wellicht dat ik morgen nog even een stuk typ als ik weer bijgekomen ben.
 

Festivalganger

Playlistbediener
10 apr 2013
27
0
Mijn echte hoogtepunt: Clint Eastwood (~2:20)

En zo is dat maar net!

Mijn top 5:

1. Damon Albarn, met het mooie nieuwe album in mijn geheugen gegrift en bekend met het repertoire van Damon was dit echt een geweldige show.

2. Franz Ferdinand, aangezien ik hier al jarenlang fan van ben is ieder nummer wat ze speelde in mijn ogen een hit en publiek dat om me heen stond was ook geweldig: echt een feest!

3. Pearl Jam, na een stukje pixies te hebben meegepikt aankomen bij het zeer mooi spelende pearl jam. meer kan ik er niet over zeggen de emoties kwamen er los bij met een brok in de keel.

4. Interpol, prachtig concert op de eerste rij tegen het hek aan in de Klub C. Bij N.Y.C. kippenvel van de zang en dan ook uit volle borst meegezongen.

5. Babyshambles, als echte libertines fan (kaartje voor HMH al binnen :p) was pete doherty natuurlijk niet te missen. Buiten het vette optreden was het ook gewoon vet om die clown nog even een showtje te zien geven na het optreden: al skateboardend of kijkend naar zichzelf in de schermen nog 10 minuten tijdens het verwisselen van decor en instrumenten rond lopen te kloten.


Wat ik echter vond tegenvallen, waar velen van jullie het niet mee eens zullen zijn waren de Arctic Monkeys. Hoewel het een goed concert was, was het niet echt van hun kaliber. Alex heeft maximaal 5 zinnen gezegd tegen t publiek zonder iets te zeggen over het publiek zelfs nog. Naar mijn mening te veel van het nieuwe album, hoewel het een goed album is, lag het tempo dankzij de wat slomere plaat een stuk lager wat door het hele concert te merken was, zelfs bij de up-tempo nummers als i bet that you look good .... lag het tempo een stuk lager.

Wat mij echt verraste daarentegen waren de optredens van major lazer en Stromae. De dance-muziek of hoe ik de genres ook moet benoemen is nooit iets voor mij geweest maar man wat een feestje leken het, beiden van een afstand gekeken maar het ging er helemaal los! Van Stromae bij 'formidable' echt intens genoten "theaterspel in een muzikaal jasje" prachtig om te zien.

Verder waren alle optredens allemaal gewoon erg leuk en was de sfeer op de camping goed! (hoewel het wakker worden in zo'n benauwde tent wat minder was) Deze editie ging voor mijn gevoel in elk geval nog een stuk sneller dan vorig jaar, en dat zelfs als je wat mooie acts hebt moeten missen. Volgend jaar gewoon nog een keertje en dan misschien met uhm... MUSE??
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
1. Damon Albarn, wat een vent, ik zeg lijn doortrekken vorig jaar blur, dit jaar solo, volgend jaar mag werchter kiezen gorillaz of the good the bad and the queen (beide wel een 'reunie' voor nodig helaas)









2. Pearl Jam
3. Interpol
4. Foals
5. Arctic Monkeys
6. Warpaint
7. Parquet Courts
8. Babyshambles (ja hij was dronken en niet zo'n beetje maar ik vind het gewoon vette muziek en de band speelde wèl strak, circus naderhand kon ik ook wel waarderen haha)
9. The Subs
10. MGMT
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1. Pearl Jam
2. London Grammar
3. Paolo Nutini
4. Arctic Monkeys
5. Chase & Status
6. MGMT
7. Angus & Julia Stone
8. Dropkick Murphys
9. Placebo
10. Franz Ferdinand
11. Parquet Courts
12. Imagine Dragons
13. The 1975

Ik vind 1975 wel erg hoog staan :p.
Vond het zelf zo gruwlijk kut. Lekkere liedjes opt album maar niet te pruimen live, Matige zang (vergelijkbaar The Neighbourhood)

Ik stond ook op B1 inderdaad rustige camping met veel schaduw. Wel jammer dat wij van te voren niet wisten dat het best een rustige camping was. Geen feesttentje voor S'avonds zoals de camping ernaast. maar we waren zo blij dat de kilo's van onze rug afmochten
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
1. Metallica
2. Franz Ferdinand
3. Arctic Monkeys
4. Kings of Leon
5. Reignwolf
6. Temperance Movement
7. Parquet Courts
8. Black Keys
9. Radkey
10. The Sore Losers
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.982
557
Mooie verslagen, mensen! Leuk leesvoer! Misschien dat ik me er ook nog aan ga wagen als ik wat meer tijd heb. Goed om te lezen dat ik niet de enige was die Interpol geweldig vond. Wat een retestrakke set zeg! Als ze tussen de uptempo nummers tegen het einde nog Lights hadden gespeeld, was het het perfecte optreden geweest. Plus dat het natuurlijk veel langer had mogen duren!

@mynoseknows: denk wel dat je in de war bent met een andere titel, want Rest My Chemistry hebben ze niet gespeeld.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Oké dan. Ik doe mee.

TOP
1. Damon Albarn
2. Arctic Monkeys
3. Pearl Jam
4. Robert Plant & The Sensational Space Shifters
5. Kings Of Leon (aangename verrassing!)
6. Stromae
7. Paolo Nutini
8. The Temperance Movement
9. Tune Yards
10. Haim

FLOP
1. de voetbal
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
het verslag ga ik zo even typen maar dit kan wel ff snel tussendoor: Wat was het een fantastisch weekend!!!
hoogtepunten:
1. Biffy Clyro
2. Pearl Jam
3. Paolo Nutini
(niet per se het beste optreden, maar gewoon wat ik het vetst vond;) )
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
1. Pearl Jam
2. London Grammar
3. Paolo Nutini
4. Arctic Monkeys
5. Chase & Status
6. MGMT
7. Angus & Julia Stone
8. Dropkick Murphys
9. Placebo
10. Franz Ferdinand
11. Parquet Courts
12. Imagine Dragons
13. The 1975

Ik vind 1975 wel erg hoog staan :p.
Vond het zelf zo gruwlijk kut. Lekkere liedjes opt album maar niet te pruimen live, Matige zang (vergelijkbaar The Neighbourhood)

Ik stond ook op B1 inderdaad rustige camping met veel schaduw. Wel jammer dat wij van te voren niet wisten dat het best een rustige camping was. Geen feesttentje voor S’avonds zoals de camping ernaast. maar we waren zo blij dat de kilo’s van onze rug afmochten

Nee, ik vond het niet gruwelijk kut. Maar ik moet ook zeggen dat de optredens vanaf plek 13 tot plek 20 niet heel erg geweldig waren. The 1975 waren stukken beter dan op BKS, en hebben leuk songmateriaal. Ik heb me gewoon lekker vermaakt, maar heel geweldig was het ook niet nee.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
159
75
1. Robert Plant
2. The Pixies
3. Damon Albarn
4. Eels
5. Arctic Monkeys
6. Royal Blood
7. Daptone Soul Revue
8. Parquet Courts
9. Moderat
10. The Strypes
11. Metallica
12. The Black Keys
13. Reignwolf
14. Paolo Nutini
15. The Subs

Ben zondag op tijd naar huis gegaan en heb dus helaas Foals en Interpol gemist..


 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ok daar gaan we dan. Zal een lang verslag worden, maar dat is zo'n mooi weekend ook wel waard

Woensdag
Begon lekker: er reden weer eens geen treinen, dus taxi moeten halen die de toeristische route naar Den Bosch pakte. Maar goed, rond een uur of 10 in DB vertrokken en rond 2 uur/half 3 waren we bij de camping die toen ook open ging. tenten opzetten enzo en toen waren we rond half 7 helemaal klaar om eens lekker een pilsje te pakken. Ook The Hive even bekeken, was wel aardig, tent was wel gezellig, maar ik ben er daarna niet meer geweest. Camping was echt een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.

donderdag:
Radkey: Zang was niet echt goed te horen wat erg jammer was, maar verder echt een super concert. Het publiek was ook nog niet echt helemaal wakker had ik het idee. Gelukkig heb ik me wel heel erg vermaakt
Dropkick Murphys: Wat was dat een tof concert. Heel fijn dat de zanger het stuk dat voor Metallica aan het podium zat ook gebruikte, werd het publiek waar wij stonden toch iets enthousiaster.
Miles Kane: Ik had het idee dat hij vrij veel last van dat podium had. Hierdoor had hij veel minder contact met het publiek, dan op bijvoorbeeld BKS, en vonden veel mensen het optreden ook niet zo heel goed. Ik had er zelf niet zo'n last van. Met een paar man een mooi feestje gevierd.
Placebo: helaas in mijn eentje gezien omdat de rest naar Damon Albarn wilde. Ik kende helaas niet alle nummers, eigenlijk alleen van het nieuwste album kende ik de nummers, maar het was toch een heel leuk optreden.
Metallica: van een afstandje gekeken. Tof concert maar niet mijn muziek en ik kende dus heel weinig.
Opposites: Wat was dat verschrikkelijk tof. Vanaf minuut 1 helemaal uit ons dak en de moshpit op het einde was ook echt heel leuk. Voordat ze begonnen stond er nog wel iemand naast me 'Slayer' te roepen, is het iemand van hier geweest?

Vrijdag
The Strypes: Tof! verder niet echt een idee wat ik er over moet zeggen XD
Rodrigo y Gabriela: lekker relaxed en een goed cover van Creep.
Ellie Goulding: ik vond het niks, maar wilde graag vooraan staan bij Paolo Nutini en Arctic Monkeys
Paolo Nutini: ja ja jaaa! Wat maakt die man een lekkere liedjes. Iron Sky was het hoogtepunt van de set, maar eigenlijk was alles top!
Arctic Monkeys: viel mij helemaal niet tegen, maar dat komt denk ik omdat ik me al ingesteld had op een mindere setlist. Te veel van AM, maar verder tof concert.
Major Lazer: Tja gewoon heel erg leuk. achteraan met een paar man een feestje gevierd en met Major Lazer is dat niet heel moeilijk.

Zaterdag
De beste dag als je t mij vraagt
Jonny Lang: Hij speelde jammer genoeg weinig van zijn laatste album, maar wel gewoon heel erg goed. Lekker veel goede solo's.
Haim: minder dan in Doornroosje afgelopen december. Ik denk dat de Main Stage nog iets te groot is.
Biffy Clyro: BIFFY F*CKING CLYRO, wat waren ze goed. Voor mijn gevoel waren ze net begonnen toen ze stopten, maar dat is altijd als je het naar je zin hebt.
Triggerfinger: Ik vind het niks.
Black Keys: toffe show, ik heb me zeker vermaakt.
Pearl Jam: Wow Pearl Jam, wat was dat vet. Als ik niet zo'n fan van Biffy was geweest was dit zeker het vetste concert van allemaal. Wat maken ze heerlijke liedjes en wat is de stem van Eddie Vedder fijn.

Zondag:
Reignwolf: ik kende niks, net zoals een hoop andere volgens mij. Wel lekkere show
Babyshambles: Tja Pete was zat. Waarschijnlijk zatter dan op Best Kept Secret en de show was wat minder(maar nog steeds goed). Vooral het einde was hilarisch.
Angus And Julia Stone: Door het gekloot van Pete wat later bij Angus and Julia Stone. Gelukkig op tijd voor de covers van Bloodbuzz Ohio en Girls just wanna have fun, wat echt heel tof was.
Passenger: dat was alleen om te schuilen voor de regen en ik vond er ook vrij weinig aan. Laatste liedje was wel aardig maar daar houdt t ook mee op.
Franz Ferdinand: Een andere set dan op Best Kept Secret waar ik wel blij mee was. Heel tof concert, ik heb weer lekker op en neer gesprongen.
Chase and Status: viel een beetje tegen, weinig bas. En toen iemand in de groep last van zijn knie kreeg zijn we maar gegaan naar een goed plekje bij Stromae.
Stromae: Ik wist dat hij goed was, maar zo goed. Heel leuk concert en een prima afsluiter van een fantastisch weekend.

maandag:
Tja inpakken, dingen die de buren achterlieten gesloopt, mezelf in laten pakken met afzetlint(van top tot teen)en daarna weer terug naar huis, waar ik rond een uur of half 6 weer eens fatsoenlijk eten voorgeschoteld kreeg ;)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Kings of Leon speelden inderdaad een goede set met mooie lichtshow, was alleen wel redelijk rustig in het voorste vak. Stromae deed het erg leuk, kon alleen niks van dat Frans verstaan xD


Rustig in voorste vak? Ik heb dat anders ervaren, vanop de tweede rij. Alhoewel ja, ik heb weinig achter mij gekeken haha!

Ik bedoelde daarmee dat alles achter de poortjes vooraan niet helemaal vol zat en dat had ik nog niet eerder gezien bij een headliner, ik stond helemaal in het midden achteraan in het vak en had daar alle ruimte. Vriend had bedacht dat hij vlak van te voren moest pissen en kwam ook gewoon weer bij ons staan.

The Hive vond ik trouwens best goed geregeld, douches waren goed en dixies werden ook regelmatig schoongemaakt. Snapte alleen die BBQ plaats niet echt, stonden daar 3 van die gas BBQ's ofzo en helft van de dag stonden ze er niet en soms stond er een hele rij en soms 3mensen. Ik zie het iig niet als een vervanging voor een gaspitje (die ik zelf gewoon mee had genomen) Moet zeggen dat ik het ook wel goed vond dat ze zo goed op glas controleerden, in glas staan is natuurlijk niks.
 

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
33
7
Zijn er andere linkjes dan die van skynet beschikbaar om de optredens terug te zien? Sites waarbij je ook door de videos heen kan scrollen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken