Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
De Rode Duivels dus op groot scherm, donderdag om 18:00 uur. Dat is tijdens Triggerfinger en Imagine Dragons. Ik heb nu al te doen met die bands. :cry: Dit zal veel van de sfeer bij de concerten wegnemen vrees ik... Al overweeg ik zelf ook om eens te gaan piepen.

Gelukkig zal die voetbal al gedaan zijn als de Black Keys beginnen. Die zou ik voor geen honderd kwartfinales willen missen. :-)

iedereen veel plezier :D
ik ga ook zeker weer genieten

voor mij wordt het ook lastig kiezen tussen voetbal en acts. ik zie wel waar ik voor kies

Nederland wordt toch wel uitgezonden op het festival park!
Daar staat niet veel leuks tegenover dus misschien kies ik dat wel. Pearl Jam/Moderat ga ik iig niet missen.

En veel plezier iedereen. Mocht je toevallig vrijdag iemand zien lopen met een R U MINE shirt, dan kan ik dat nog wel eens zijn.

Veel plezier aan iedereen! Morgenvroeg om 8u vertrekken vanuit brussel, zoveel zin in!!

Qua voetbal heb ik al lang gekozen. Ik kijk imagine dragons en dan de 2de helft van onze duivels :) Ikheb toch nog altijd betaald voor dat concert! En we scoren toch pas na de rust, haha!!
Word wel lekker veel plaats in the barn dan, net als met pearl jam, bedankt Nederlanders.

En ohja, see you next Wednesday!

Veel plezier aan iedereen! Morgenvroeg om 8u vertrekken vanuit brussel, zoveel zin in!!

Qua voetbal heb ik al lang gekozen. Ik kijk imagine dragons en dan de 2de helft van onze duivels
icon_smile.gif
Ikheb toch nog altijd betaald voor dat concert! En we scoren toch pas na de rust, haha!!
Word wel lekker veel plaats in the barn dan, net als met pearl jam, bedankt Nederlanders.

En ohja, see you next Wednesday!

Deze Nederlander gaat toch echt voor een plekje in het voorvak bij Pearl Jam ;) Wellicht ga ik wel naar de wedstrijd van de Duivels kijken, lijkt me erg bijzonder om dat mee te maken met allemaal Belgen. Het is ze van harte gegund!

Tot morgen! :D

ROCK AND ROLL op zaterdag 02 aug in Duffel.
Voor slechts 12 euro krijg je een internationale affiche voorgeschoteld:
Implants (Strung Out, Ten Foot Pole, Pulley), Useless ID (Fat Wreck), Morning Glory (Fat Wreck), Joe Mcmahon (zanger Smoke Or Fire),
WOLF BANES, Flatcat, Homer, FOD en zoveel meer.

Check zeker http://www.brakrock.be of surf naar facebook (brakrock ecofest)

Ok doei.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kimbo wrote:</div>
ROCK AND ROLL op zaterdag 02 aug in Duffel.
Voor slechts 12 euro krijg je een internationale affiche voorgeschoteld:
Implants (Strung Out, Ten Foot Pole, Pulley), Useless ID (Fat Wreck), Morning Glory (Fat Wreck), Joe Mcmahon (zanger Smoke Or Fire),
WOLF BANES, Flatcat, Homer, FOD en zoveel meer.

Check zeker http://www.brakrock.be of surf naar facebook (brakrock ecofest)

Ok doei.

Hahahahha precies wat ik dacht, wat een gast met z'n kutreclame.

Mocht je toevallig vrijdag iemand zien lopen met een R U MINE shirt, dan kan ik dat nog wel eens zijn.

Ik ben herkenbaar aan de gebruikelijke outfit Korte broek + zwart hemd. Wellicht een paar fleurige sokken erbij :).
Weinig voetbal voor mij dit weekend. Daar ga ik geen Moderat/PJ voor missen. Veel plezier allemaal! en met wie weet tot ziens.

Ik vraag me af wie er nu in godsnaam Pearl Jam laat schieten voor een voetbalmatch. 8-O Eender welke dat ook is. Je betaalt anders toch geen 85 euro? Thuis kan je (op een groot scherm, tussen veel volk) gratis wel voetbal kijken hé als je dat wil. Naar de voetbal kijken is wel leuk, maar is toch niets tegenover een optreden.

Wat is dat publiek bij Placebo tam zeg, volgens mij zie ik hooguit 2 rijen meezingen. Allemaal Metallicafans daar vooraan? Overigens ook niet een al te beste show van Placebo, maar goed ik zie het ook vanuit de livestream.

Oké, ben net bekomen. Man, wat een hoop goede concerts dit jaar zeg. Maar weinig tegenvallers.

Ligt het bijvoorbeeld aan mij of waren de Kings of Leon écht goed deze keer? Ongetwijfeld de beste show die ze ooit gespeeld hebben op Werchter! Stromae was ook goed maar wel héél kort (kortste set die ik dit jaar gezien heb).

Andere hoogtepunten waren Arctic Monkeys, Damon Albarn, Robert Plant en Pearl Jam. De Black Keys en Metallica vielen me een béétje tegen.

Mattman, Kings of Leon was écht goed dit jaar. Stond letterlijk op de tweede rij en ze gaven allemaal alles wat ze nog in zich hadden. Het was een genot om Caleb zo bezig te zien. Steek die 'interactie' waar de zon niet schijnt!
Paolo Nutini was ook geweldig (ik kende niets, maar heb me zo geamuseerd!), Damon Albarn, Reignwolf.
Arctic Monkeys vond ik ook zeer goed, maar Alex was te zat om een echt superstrak concert te geven. Maar qua zatheid stak onze Pete Doherty er toch bovenuit, haha! The Black Keys had gewoon veel pech, een depressieve sfeer door de verloren wedstrijd tegen de Argentijnen en de regen. Ze speelden wel strak hoor vond ik!

Mattman, Kings of Leon was écht goed dit jaar. Stond letterlijk op de tweede rij en ze gaven allemaal alles wat ze nog in zich hadden. Het was een genot om Caleb zo bezig te zien. Steek die ‘interactie’ waar de zon niet schijnt!
Paolo Nutini was ook geweldig (ik kende niets, maar heb me zo geamuseerd!), Damon Albarn, Reignwolf.
Arctic Monkeys vond ik ook zeer goed, maar Alex was te zat om een echt superstrak concert te geven. Maar qua zatheid stak onze Pete Doherty er toch bovenuit, haha! The Black Keys had gewoon veel pech, een depressieve sfeer door de verloren wedstrijd tegen de Argentijnen en de regen. Ze speelden wel strak hoor vond ik!

Ja, KoL had gewoon een belachelijk goede setlist samengesteld, gecombineerd met meer speelplezier en de mooiste lichtshow van heel deze editie van Rock Werchter.

Ook Paolo Nutini was sterk, inderdaad. Iron Sky was fenomenaal. Ik heb Eels jammer genoeg gemist deze keer, maar dit was het wel waard.

En wat betreft de Black Keys: die hadden inderdaad een beetje pech. Dat neemt niet weg dat het één van m'n favoriete bands is (en blijft) en dat het niet aan hen lag dat het me wat tegenviel (maar vooral aan die voetbalnederlaag, de regen en het iets te stille geluid van de speakers). Hun show was wel één aaneenschakeling van dikke vette nummers.

Oké, Gesaffelstein was echt de max ! Beter dan dit wordt het echt niet !

Dit

Mooi om te zien na veel negatieve reacties op de Paolo Nutini Sub-headline spot dat mensen nu maar in gaan zien dat deze artiest groots is.

Paolo Nutini was echt weer lekker, hoogtepunten voor mij waren London Grammar, Jack Johnson ( wat een keyboardspeler heeft die meegenomen), Temperance Movement en Royal Blood.

Net terug, en ik moet zeggen dat ik de fout in ben gegaan. Ik had nooit naar Werchter én Pinkpop én Best Kept Secret moeten gaan, tenminste niet alle dagen. Veel bands die ik voor de tweede keer zag vielen me nu erg tegen. De Arctic Monkeys waren een uitzondering, maar voor mij waren Paolo Nutini, Kings of Leon (ziggo dome), Rudimental, Metallica en Franz Ferdinand nu niet echt heel bijzonder meer. Eigenlijk al die bands gaven wel fantastische shows, maar het is gewoon minder als je de hele show al kent. Paolo Nutini was sterk, maar het publiek was niet te doen! Er gingen AM-fans (van dei fangirls natuurlijk) zitten in het voorvak!!! Dat kan dus echt niet, gewoon respectloos. Kings of Leon speelde best een bijzondere setlist, maar nou net mijn favorieten (Milk, Back Down South en Knocked Up) vielen van hun set af, terwijl ik me daar al helemaal op had ingesteld. Rudimental en Metallica deden me nu niks en alleen Franz vond ik nu wel weer heel erg leuk, misschien omdat ik de nummers nu beter kende.

Neemt niet weg dat ik het weer prima naar mijn zin heb gehad, en man man man, wat was Pearl Jam fantastisch! Oh wat heb ik daar van genoten. En wat een spanning door het Nederlands Elftal! Na een geweldige set (Even Flow, Animal, Black (yessss), Daughter, Jeremy etc.) dook daar Eddie Vedder voor me op tijdens Porch! En ja hoor, ik was de gelukkig die zijn hand in die van Eddie wist te zetten. Vervolgens vlak voor het refrein van Alive werd ingezet zie ik allemaal mensen JUICHEN; Nederland is door. En dan Oooohhhh IIII ooohhhh I'm still Alive. Wat een moment. En dan afsluiten met Rocking In The Free World en Yellow Leadbetter (Angie); echt waar, ik dacht dat ik met Arcade Fire het meest geweldige optreden ooit had gezien, maar Pearl Jam gaat er meteen overheen!!!

Een andere band die ik steengoed vond was Placebo, die uit het niets (Placebo speelt iedere avond exact dezelfde set) ineens mijn favoriet Sleeping With Ghosts speelde. Heerlijke nummers hebben die gasten toch! Daarna snel het einde van Damon Albarn meegepakt en baal nog steeds van die overlap want het eind was echt geweldig!

Black Keys vond ik leuk maar had er misschien iets teveel van verwacht, al lag dat vooral aan het saaie publiek (Op Gold on The Ceiling mag gesprongen worden jongens). Wombats waren rommelig maar was toch een feestje, Jack Johnson was nog erg mooi en leuk, Bastille was na de regen leuk, Imagine Dragons vond ik gaaf vanwege hun ijzersterke nummers (behalve dat verschikkelijke openingsnummers), Biffy (fucking) Clyro vond ik gaaf, Skrillex en Major Lazer waren één groot feest en London Grammer was mooi.

Enige dat ik echt kut vond, en dat zullen velen het met me eens zijn, was Ellie Goulding. Wat een kut is dat zeg, met der heliumstemmetje. Nooit meer boeken.

• Leuk
Waarderingen: Jethro Willems
Hoogepuntjes:

1. Damon Albarn
2. Trentemøller
3. Royal Blood
4. Arctic Monkeys

De eerste 3 bands verraste mij echt. De rest van wat ik gezien heb had ik blijkbaar te hoge verwachtingen of deden gewoon hun ding. En vaak ook wel goed, heb weinig echt slechte dingen gezien ofzo. (Of die heb ik gewoon vermeden.) KoL vond ik idd ook veel beter dan vorig jaar.

Goed, een paar uurtjes thuis. Eerste opmerkingen:

Top 5:

1. Gesaffelstein
2. Interpol
3. Franz Ferdinand
4. Eels
5. Moderat

Rest volgt later. Zo een klein verslagje schrijven. Ik heb in ieder geval genoten.
Oké, Gesaffelstein was echt de max ! Beter dan dit wordt het echt niet !

Beste set van Rock Werchter als je het mij vraagt.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread