Concertaankondigingen

Het blijft eigenlijk toch wel bizar hoe makkelijk Nederlandse artiesten de Ziggo vullen ten op zichte van 10 jaar geleden. Toen mochten de meeste Nederlandse acts blij zijn als ze de AFAS uitverkopen, nu doen grote Nederlandse artiesten makkelijk een paar keer Ziggo.
Meer populariteit onder jonge mensen die dan ook massaal kaartjes kopen?

Ik zie iig dat Nederlandstalige muziek veel en veel populairer is geworden (t.o.v. de zeroes/tens waar je meer Amerikaanse artiesten had zoals Justin Timberlake, Beyonce, Rihanna, Coldplay, etc)

Meer populariteit onder jonge mensen die dan ook massaal kaartjes kopen?

Ik zie iig dat Nederlandstalige muziek veel en veel populairer is geworden (t.o.v. de zeroes/tens waar je meer Amerikaanse artiesten had zoals Justin Timberlake, Beyonce, Rihanna, Coldplay, etc)
Nouja ik bedoel ook een Kensington, Kane etc. Allemaal acts die voor de lol meerdere keren even de Ziggo uitverkopen. Zal gedeeltelijk ook wel te maken hebben met de populariteit ja, andere gedeelte is volgensmij concertverkoop in Nederland in het algemeen echt sky high de afgelopen jaren.

Nouja ik bedoel ook een Kensington, Kane etc. Allemaal acts die voor de lol meerdere keren even de Ziggo uitverkopen. Zal gedeeltelijk ook wel te maken hebben met de populariteit ja, andere gedeelte is volgensmij concertverkoop in Nederland in het algemeen echt sky high de afgelopen jaren.
Dat geldt niet alleen voor de AFAS en de Ziggo, maar sowieso voor de meeste zalen. Vroeger, of ja, tot een paar jaar geleden, was Paradiso ook een instituut en moest je toch een aardige schare fans en reputatie opgebouwd hebben om daar te spelen. Tegenwoordig kan, om het even grof te zeggen, iedere nono daar staan zonder ook maar een enkel probleem en dat op basis van één hitje.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het blijft eigenlijk toch wel bizar hoe makkelijk Nederlandse artiesten de Ziggo vullen ten op zichte van 10 jaar geleden. Toen mochten de meeste Nederlandse acts blij zijn als ze de AFAS uitverkopen, nu doen grote Nederlandse artiesten makkelijk een paar keer Ziggo.
De MSG van Nederland heb ik de indruk.

Cari Cari @ Spot, Groningen (€20,00) do 9 okt '25 [austrian pop...]
Ekko, Utrecht za 11 okt '25
The Chameleons 🇬🇧 @ Nobel, Leiden (€32,90) za 8 nov '25 [gothic rock, shoegaze, uk post-punk...]
Claude @ AFAS, Amsterdam 2026-02-07
Damas Gratis / Los Mirlos @ Melkweg, Amsterdam (€51,75) wo 27 aug '25
Emma-Jean Thackray 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) vr 24 okt '25 [nu jazz, acid jazz, indie jazz...]
Froukje & S10 @ Ziggo Dome, Amsterdam za 1 nov '25
Kneecap @ Paradiso, Amsterdam (€35,00) za 6 sep '25 [rap, irish, hip hop, gangsta rap, gaelic...]
Leif de Leeuw Band @ Tivoli, Utrecht (€28,85) vr 13 mrt '26 [dutch blues...]
Lera Lynn 🇺🇸 @ Spot, Groningen (€17,50) vr 3 okt '25 [alt country, roots rock, americana...]
Mohini Dey 🇮🇳 @ Tivoli, Utrecht (€25,85) di 8 jul '25 [jazz fusion, progressive rock...]
NIEK 🇳🇱 @ Hedon, Zwolle (€15,00) do 13 nov '25 [drum and bass...]
Luxor, Arnhem vr 7 nov '25
Omar Souleyman @ Metropool, "Twente" (€26,50) vr 21 nov '25
Street Fighting Men @ Neushoorn, Leeuwarden (€15,00) za 14 feb '26
Swans 🇺🇸 @ Doornroosje, Nijmegen (€46,00) za 15 nov '25 [noise rock, post-rock, neofolk, industri...]
Nobel, Leiden vr 14 nov '25
TAXITAXI @ De Helling, Utrecht za 20 dec '25
Tamikrest 🇲🇱 @ Burgerweeshuis, Deventer (€24,00) vr 12 sep '25 [desert blues, malian blues, tuareg guita...]
Three For Silver @ De Kroepoekfabriek, Vlaardingen (€14,00) za 1 nov '25 [gothic country, folk punk, dark cabaret...]
Valley of the Sun 🇺🇸 @ Effenaar, Eindhoven zo 29 jun '25 [stoner rock, sludge metal, space rock, d...]
MgE, Eindhoven za 24 jan '26
X!Nk @ Paard, Den Haag do 30 okt '25

nieuwe aankondiging voor taxitaxi!! en een extra concert voor kneecap. geniet van het weekend en tot maandag (ik hoop zonder kater)

Users who are viewing this thread