Alcatraz Open Air 2025

Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): met 27 nieuwe namen

Hangman's Chair heeft gecancelled en er komen nog 24 namen

Bekijk bijlage 13165
Wow, wat een geweldige drop weer! Ik vind Alcatraz echt heerlijk hoor dit jaar, maar die Motocultor line-up slaat echt álles.

Al hebben zij Messa (nog) niet en wij wel. En Messa heeft vandaag een heerlijk nieuw nummer gedropt!

Wow, wat een geweldige drop weer! Ik vind Alcatraz echt heerlijk hoor dit jaar, maar die Motocultor line-up slaat echt álles.
Is de Alcatraz lineup al ver voorbij eigenlijk, de 8 must-sees van Alcatraz die ze niet hebben vervangen ze daar door 14 andere must-sees :)

Dit is hun dagindeling op dit moment
👉 Jeudi 14 août
DIIV – DOOL – GUTALAX – HELLDEBERT- I PREVAIL- KATAKLYSM – LAZULI – MAGMA – ME AND THAT MAN – MOGWAI – NAILBOMB – NE OBLIVISCARIS – SAQQARAH – TESSERACT – YEAR OF NO LIGHT …

(+ 5 bands TBA)

👉 Vendredi 15 août
BENIGHTED – CARPENTER BRUT – DIMMU BORGIR- EIVØR – ENTHRONED – FINNTROLL – FIVE THE HIEROPHANT – FLESHGOD APOCALYPSE – FORBIDDEN – HERIOT – HOULE – IHSAHN – IMPERIAL TRIUMPHANT – KERRY KING – LACUNA COIL – RECTAL SMEGMA – SKÁLMÖLD – SÓLSTAFIR – TO THE GRAVE – TRIBULATION – VESTIGE – WAYFARER – WEGFEREND …
( + 7 bands TBA)

👉 Samedi 16 août
ALL FOR METAL – BATUSHKA – CULT OF LUNA – DARK ANGEL – ENFORCER – ENVY – EXTREME – HIRAES – Ho99o9 – ILL NINO – LES WAMPAS – LOUDBLAST – NÌ – PALEFACE SWISS – PELICAN – POESIE ZERO – RENDEZ VOUS – SKELETAL REMAINS – SLOPE – SNOT – TRISKILL – TRIVIUM …

( + 8 bands TBA)
👉 Dimanche 17 août
ANGELMAKER – BETWEEN THE BURIED AND ME – BLIND GUARDIAN – COBRA THE IMPALER – DOODSESKADER – DROPOUT KINGS – ENSIFERUM – EXHORDER – FEAR FACTORY – GAUPA – GOST – GREEN LUNG – HARAKIRI FOR THE SKY – KANONENFIEBER – KING BUFFALO – LANDMVRKS – MACHINE HEAD – MARGARITA WITCH CULT- MONOLORD – PARTY CANNON – PRIMORDIAL – SOLITARIS – SUFFOCATION – THROWN – VONSHARON – WYATT E. …

(+ 4 bands TBA)

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Jamel

Geen idee hoe ze dit gaan opvangen. Tour blijft gewoon staan die gaan ze niet cancellen
Amai, dit is wel even één van de vaste members die wegvalt. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Aangezien dd tourdata doorgaan vermoed ik dat ze wel ergens een back-up plan hebben.

Stuk minder valse zeur zang iig. Ik ben er vooralsnog positief over.
Had een belangrijk aandeel in het schrijven van de eerste 4 albums. Dus op dat vlak wel een kernonderdeel van Mastodon dat verdwijnt.

Maar inderdaad een loose cannon op het podium (vaak ook gewoon dronken). En heeft blijkbaar weinig tot niets bijgedragen aan de laatste platen. Als ze de juiste vervanger rekruteren kan dit misschien wel een nieuw elan betekenen voor de band.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Mastodon-vervanger is blijkbaar Ben Eller. Mij totaal onbekend, na wat research bleek hij vooral een youtube-teacher, met een grote liefde voor Mastodon. De bekende reclame "this is why you suck at guitar" is van hem, dus helemaal onbekend was hij niet 😅
Heeft ook al wat ervaring als vervanger bij Whitechapel (en speelde leads op 3 albums).
Zo, even iedereen wat google-werk bespaard 😉

Mastodon-vervanger is blijkbaar Ben Eller. Mij totaal onbekend, na wat research bleek hij vooral een youtube-teacher, met een grote liefde voor Mastodon. De bekende reclame "this is why you suck at guitar" is van hem, dus helemaal onbekend was hij niet 😅
Heeft ook al wat ervaring als vervanger bij Whitechapel (en speelde leads op 3 albums).
Zo, even iedereen wat google-werk bespaard 😉
Ja ik zag het inderdaad, wel tof hoor, uncle Ben bij Mastodon op het podium. Ik vraag mij wel af of hij de vast vervanger van Brent is, of een eenmalige invaller. Door de manier waarop het verteld werd lijkt het alsof ze recent ruzie hebben gekregen en daarom snel iets moesten regelen, geen idee of dit gelijk de permanente oplossing is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Net wat ingelezen over de nieuwe Machine Head (Track by Track interview). Blijkbaar zou Jordan Fish een grotere (in het verleden al meermaals samengewerkt voor losse nummers) invloed hebben op dit album. Benieuwd wat deze man nu weer uit zijn hoed zal toveren. Tot nu toe heb ik hem al altijd in de roos weten schieten, maar Machine Head is toch een delicater beestje met een kritisch publiek 🤭

Users who are viewing this thread