Vinyl verzamelaars

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Hier is geen speciaal topic voor, dus open er maar even een. Geen idee hoeveel verzamelaars we hier hebben, maar wie weet zijn er stiekem best veel.

Benieuwd of mensen vaste of favoriete platenzaken hebben of speciale verhalen rondom die ene plaat die je ooit hebt gevonden, je allereerste plaat en meer van dat soort verhalen. Of gewoon nieuwe platen die je hebt gescoord.

Zelf vandaag bij de XXL Platenbeurs in Apeldoorn geweest en 4 mooie platen gevonden:
- Linkin Park - Minutes to Midnight
- Muse - Black Holes and Revelations
- KISS - Destroyer (origineel)
- Bon Jovi - Bon Jovi (origineel)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Hier is geen speciaal topic voor, dus open er maar even een. Geen idee hoeveel verzamelaars we hier hebben, maar wie weet zijn er stiekem best veel.

Benieuwd of mensen vaste of favoriete platenzaken hebben of speciale verhalen rondom die ene plaat die je ooit hebt gevonden, je allereerste plaat en meer van dat soort verhalen. Of gewoon nieuwe platen die je hebt gescoord.

Zelf vandaag bij de XXL Platenbeurs in Apeldoorn geweest en 4 mooie platen gevonden:
- Linkin Park - Minutes to Midnight
- Muse - Black Holes and Revelations
- KISS - Destroyer (origineel)
- Bon Jovi - Bon Jovi (origineel)
Twijfelde nog even om te gaan. Gaaf! Wat betaal je daar nu voor deze albums?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Twijfelde nog even om te gaan. Gaaf! Wat betaal je daar nu voor deze albums?

Linkin Park was 35, de rest was allemaal 20 a 25 euro. Van Kiss hadden ze (organisator Variaworld) een gehele verzameling net overgekocht, dus daar hadden ze drie bladerbakken vol van, denk daarom geluk met de prijzen, want er stonden ook duurdere versies tussen uit waarschijnlijk betere landen qua marktwaarde en ook de limited Symphony Alive 4 nog sealed voor 400 euro, dat was huilen, iets boven het budget.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Linkin Park was 35, de rest was allemaal 20 a 25 euro. Van Kiss hadden ze (organisator Variaworld) een gehele verzameling net overgekocht, dus daar hadden ze drie bladerbakken vol van, denk daarom geluk met de prijzen, want er stonden ook duurdere versies tussen uit waarschijnlijk betere landen qua marktwaarde en ook de limited Symphony Alive 4 nog sealed voor 400 euro, dat was huilen, iets boven het budget.
Mooie prijzen. Cool! Gebruik je de Discog app ook voor je collectie en om de waarde een beetje te checken?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Mooie prijzen. Cool! Gebruik je de Discog app ook voor je collectie en om de waarde een beetje te checken?

Daar moet ik me nog in verdiepen dan, dat klinkt wel beter. Heb nu een spreadsheet in google drive die een beetje out of date is.
Als je daar gewoon alles op artiest kan sorteren van wat je hebt, zou dat zoveel schelen
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Daar moet ik me nog in verdiepen dan, dat klinkt wel beter. Heb nu een spreadsheet in google drive die een beetje out of date is.
Als je daar gewoon alles op artiest kan sorteren van wat je hebt, zou dat zoveel schelen
Ja!!! Ga je gaaf vinden. Gewoon barcodes scannen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Ja!!! Ga je gaaf vinden. Gewoon barcodes scannen.

Heb gelukkig nu nog een verzameling die qua formaat gelukkig te onthouden is, maar het begint met sommige artiesten al wat foggy te worden. Zal eens kijken of ik het goed werkend kan krijgen dan
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Ik ga hier binnenkort ook eens goed voor zitten, niet dat er veel bijzonders tussenzit, maar toch. Heb je een linkje van jezelf?

Koop je ook alle nieuwe albums die je luistert/uitprobeert? Of hoe ga jij daar mee om met welke LPs je wel en niet koopt?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Heb gelukkig nu nog een verzameling die qua formaat gelukkig te onthouden is, maar het begint met sommige artiesten al wat foggy te worden. Zal eens kijken of ik het goed werkend kan krijgen dan
CD’s kunnen er ook in, alleen heb ik die ergens anders opgeslagen liggen. Zo kom je ook eens daar achter wat je soms hebt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Koop je ook alle nieuwe albums die je luistert/uitprobeert? Of hoe ga jij daar mee om met welke LPs je wel en niet koopt?
Ik koop ook nieuw, want uiteindelijk zijn dat de first pressings van de toekomst. Het mooiste zijn natuurlijk klassiekers als 2e hands vinyl of nieuwe platen voor een mooi prijsje. En soms koop ik ook bij optredens, maar dat is meer vanuit de emotie 😉 soms duurder, maar voor mij meer een mooie herinnering aan gaaf concert. Zoals laatst bij Damien Rice of Turnstile in de Patronaat. Het nadeel is, dat je je geld wel kwijt kan aan vinyl 😬
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Hier wat leuke:

LP:

https://www.discogs.com/release/1396967-Type-O-Negative-October-Rust



CD:


 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
294
229
Ik ben in coronatijd ook begonnen met vinyl. Ik luister vooral hiphop, maar ook pop en wat Nederlandse muziek. Ik ben nog een student, dus het is niet altijd makkelijk om alles te halen helaas, maar ik denk dat ik best wel een mooie collectie heb opgebouwd ;)

 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: @Marc en Koekdoos

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Had echt een verzameling verwacht van meer dan 1.000 al, zal niet heel ver achterliggen qua aantal denk ik. En een interessante mix van artiesten ook.
Ha, ha, I wish qua vinyl, qua cd’s heb ik er nog wel 1000 - 1200 in te voeren. Alleen liggen die ergens anders opgeslagen. En dat is over het algemeen metal, hardcore en punk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken