Alcatraz Open Air 2025

moest ik alsnog gaan zou dit mijn top 3 per dag zijn

donderdag:
Overkill moesten ze niet cancellen
Frog leap*
Evil invaders

vrijdag:
Kreator
Wasp
Winterfylleth*

zaterdag:
Ne obliviscaris
Nailbomb*
Whiplash*

zondag:
Emperor
Rotting christ
Tsjuder

• Leuk
Waarderingen: Jamel en johanra
Overkill heeft "Rockstadt Extreme Fest" moeten cancellen. Ik verwacht ze bijgevolg dus ook niet meer op de Alcatraz-donderdag.
Lijkt mij nog geen zekerheid dat ze er niet staan, Alcatraz staat ook gewoon nog op hun site samen met Brutal Assault terwijl Rockstadt er niet meer staat.
As with every year, cancelations are unavoidable. Regretfully, Overkill will not be able to join us this year due to unforeseen personal matters that require the band to be present in the US until the very beginning of August. Hopefully we will be able to reschedule in 2026.
Good news is that swedish death metal legends Bloodbath are coming in to fill the ranks on Sunday.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal
Lijkt mij nog geen zekerheid dat ze er niet staan, Alcatraz staat ook gewoon nog op hun site samen met Brutal Assault terwijl Rockstadt er niet meer staat.
En in het statement dat mee in uw post stond (waarom quote dat niet mee? Een van de sfeerbeheerders enig idee?), staat duidelijk "the very beginning of August."
Dus mijn hoop is groot.

En anders ga ik denken dat er echt een vloek op die band berust bij mij. Al zo vaak de kans gehad om die live te zien, en altijd ging er iets mis (een cancel van hen of dat ik met een trouw zat of ...). Op Eindhoven Metal Fest is het me eindelijk gelukt ze een halve show te zien, volledig lukte niet want in het begin van de set zat ik met buikpijn op de wc:sick::cautious:

Bloodbath, niet echt een fan van die band. Heb ze een maal gezien in het voorprogramma van een grote package in de AB. Ik denk met Hatebreed en Kreator ofzoiets. Wat ik wel grappig vond: Nick Holmes is de meest statische frontman die ik ooit zat (trouwens wel grote fan van Paradise Lost, en zeker van hun album uit 2006, dat is voor een van de eerste metal albums geweest dat ik ooit kocht), maar had wel een wireless mic:ROFLMAO:

En in het statement dat mee in uw post stond (waarom quote dat niet mee?
Omdat het in een quote blokje staat. Quotes worden nooit automatisch meegenomen in een nieuwe quote. Maar met een beetje knip en plak werk, en eventueel de BBCode aan/uit zetten (met de [ ] knop rechtsboven) kun je het alsnog voor elkaar krijgen als je echt wil. Zo bijvoorbeeld:
Overkill heeft "Rockstadt Extreme Fest" moeten cancellen. Ik verwacht ze bijgevolg dus ook niet meer op de Alcatraz-donderdag.
As with every year, cancelations are unavoidable. Regretfully, Overkill will not be able to join us this year due to unforeseen personal matters that require the band to be present in the US until the very beginning of August. Hopefully we will be able to reschedule in 2026.
Good news is that swedish death metal legends Bloodbath are coming in to fill the ranks on Sunday.
Maar dat zou al snel een rommeltje worden als het forum dat telkens zou doen natuurlijk, reacties op reacties stapelen...

• Leuk
Waarderingen: won666
op dit moment ga ik enkel op zondag. Normaal komt er wel nog een dagje bij als het lukt met het werk.

vrijdag:

1. Hypochrisy
2. wind rose*
3. Wedneday 13

Zaterdag:

1. Me Obibiscaris*
2. Caliban
3. Between the buried and me

zondag:

1. Rotting christ
2. Dimmu Borgir
3. Static -X (al weet ik bijna 100% zeker dat die zal clashen met Rotting christ. dus dan maar een andere er bij.)/ Briqueville

zondag:

1. Rotting christ
2. Dimmu Borgir
3. Static -X (al weet ik bijna 100% zeker dat die zal clashen met Rotting christ. dus dan maar een andere er bij.)/ Briqueville
Zou hier toch nog overwegen om een stukje van Static-X mee te pakken, als je die graag wilt zien.
Is hun eerste Belgische festivalshow sinds 2009, en rotting christ staat echt ieder jaar wel ergens in Nederland en België, meestal zelfs meerdere keren per jaar. Ik vind Rotting Christ en Static-X ook beiden fantastische bands, dus ik ga er ook behorlijk van balen als deze clashen, wat inderdaad onvermijdelijk is.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Volledig terecht dat je Ne Obliviscaris op één hebt staan! Maar nog even oefenen op de schrijfwijze ;)
Ik vind de band echt zalig! Ah en schrijfwijze ik weet het belangrijk voor de naam en de eer van de band. Ik let er op. Maar ik heb Dyslexie.. Ik heb er 8 van 9 juist na een laat dienst met personeel te kort. denk ik dus ik neem het als een overwinning aan mij kant :p .
Zou hier toch nog overwegen om een stukje van Static-X mee te pakken, als je die graag wilt zien.
Is hun eerste Belgische festivalshow sinds 2009, en rotting christ staat echt ieder jaar wel ergens in Nederland en België, meestal zelfs meerdere keren per jaar. Ik vind Rotting Christ en Static-X ook beiden fantastische bands, dus ik ga er ook behorlijk van balen als deze clashen, wat inderdaad onvermijdelijk is.

Ja ik wacht even af voor een beslissingen als het uur schema er is. Het geluk aan Alcatraz is dat je snel van de ene tent naar de andere kan. Er stond "aftershow" bij rotting christ dus is er misschien een kans dat ze spelen echt als laatste band als Static-X gedaan is. Het is kleine hoop die ik heb die vermorzeld zal worden als we het schema krijgen ik weet het..... .

Ook maar eens tijd genomen voor een top 3. Wie heeft eigenlijk besloten dat het er maar drie mogen zijn? Wat een hel met zo'n goede line-up. Doe veel bands hiermee tekort.

Donderdag (toffe bands voor een openingsfeestje!)
  1. Frog Leap
  2. Warbringer
  3. Exhorder
Vrijdag
  1. Thy Catafalque
  2. Winterfylleth
  3. King Buffalo
Zaterdag
  1. Ne Obliviscaris
  2. Leprous (de clash met Obituary blijft pijnlijk)
  3. Vola
Zondag
  1. Dimmu Borgir
  2. Machine Head
  3. Kerry King

Ik zal zelfs nog meer zeggen, Rotting Christ speelt deze maandag ook in Kortrijk :)

@Sdg

Ik weet niet of ik hiermee keuzes makkelijker of juist moeilijker ga maken, maar een Rotting Christ set op een festival kan ik meer dan van harte aanbevelen. Ik vond hun set zowel op Graspop '24 als Samhain '24 de beste van het weekend, ondanks dat ik op album andere bands van die line-up vaker luister. De energie die ze genereren vanaf het podium tot in het publiek is echt ongeëvenaard. Gaat een geweldige afsluiter van het weekend worden.

Bij de laatste drop toch zeer aangenaam verrast dat Chemicide erbij zit! Voor de mensen die ze niet kennen, hun cover van Metallica's 72 Seasons is top.

Mijn Top 3 (* = 1ste keer live)

Donderdag
  1. Frog Leap*
  2. Warbringer
  3. Overkill
Vrijdag
  1. Absu*
  2. Dark Angel*
  3. Mastodon*
Zaterdag
  1. Candlemass*
  2. Whiplash
  3. Obituary
Zondag (Wat een absolute topdag)
  1. Emperor*
  2. Kerry King*
  3. Borknagar*

Ik zal zelfs nog meer zeggen, Rotting Christ speelt deze maandag ook in Kortrijk :)

@Sdg
Dat had ik even volledig gemist. Serieus een last-minute aan het overwegen.
Blijft me verbazen dat deze band zo'n kleine zaaltjes speelt. Misschien zoals @Jamel zegt, te veel passages om uniek te zijn, maar deze mannen blazen je toch iedere keer omver.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread

• duck